Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@08:23:23 GMT

ایران به تولید واکسن کرونا نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۹۲۸۹

ایران به تولید واکسن کرونا نزدیک است

سعید نمکی از ازمایش واکسن کرونا روی نمونه های انسانی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه 2020  با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

طی این مراسم سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته برای کشورمان در افتخار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزان در صنعت دارو و تهیه مایحتاج مردم زحمت زیادی کشیدند.

او ضمن خیر مقدم به سفرای برخی کشورها افزود: جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم های ظالمانه توانست سال ۹۸ را با افتخار پشت سر بگذارد.

نمکی با اشاره به مشکلات سال گذشته از جمله سیل، آنفلوآنزا و کرونا گفت: پیش بینی می شد ارزبری را با ۵۰ درصد بیشتر داشته باشیم اما همت دارو سازان داخلی این امر به گونه دیگری رخ داد و توانستیم با ۲۰ درصد کاهش ارزبری و افزایش ۳۰ درصد تولید داخل سال را به گونه ای سپری کردیم که حتی یک بیمار برای داروهای اساسی سرگردان نشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: طی سال های گذشته عزیزانمان در داخل کشور اقداماتی برای ماده مصرفی از سایر کشورها انجام دهند با مقاومت های شدیدی مواجه شدند و صنعت داخل برای دارو ساخته شده مقاومت می کرد.

نمکی گفت: مشکلات زیادی در سال های گذشته داشتیم.تولید کنندگان مواد اولیه دارو در کشورهای مجاور مشکلات را پشت سر گذاشتند و ما هم باید در کشور سرمایه گذاری کنیم تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

او ادامه داد: حمایت از تولید کننده داخل در اوایل هزینه بر است اما در دراز مدت سرمایه گذاری عظیم ملی است.

نمکی با اشاره به تحول در تولید مواد اولیه دارویی گفت: چرا ما باید پتروشیمی داشته باشیم اما با ارزان ترین قیمت صادر کنیم و با صد برابر قیمت بیاوریم. ارزش افزوده در گام اول درست بود و باید این حلقه ها را در صنعت مواد. دارویی داشته باشیم.

نمکی ضمن ابراز امیدواری که در آینده صادرکننده خواهیم بود اظهار کرد : امسال سال جهش تولید است و گام در تولید مواد اولیه دارویی نهادیم. به همه عزیزان خسته نباشید می گویم.

او تصریح کرد: کرونا برای دنیا بلا بود اما به دنیا درس داد. در عین آگاهی ناآگاه هستیم و همه زیر بناها را می تواند اثر بگذارد. درس دوم اینکه عده ای آنقدرها قدرتمند نیستند. ایران در اوج تحریم در این اقیانوس شما کرد و با همت تولید کنندگان داخلی در عرض ۶۰ روز از وارد کننده به تولید کننده و سپس صادرکننده مایحتاج کووید ۱۹ تبدیل شدیم.

نمکی اضافه کرد: امروز همه دنیا باید کنار هم باشند تا با ساخت دارو و وحدت جهانی در تولید واکسن فائق بیایند. خبر خوش اینکه در ساخت واکسن گام موثری برداشتیم. تعداد قابل توجه دانشمندان ما به سرعت در ساخت واکسن گام های تندی بر می دارند. تست های مدل های حیوانی پاس شده و در آینده نزدیک در خصوص انسان وارد عمل می شویم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعتقادات مرحوم نادر طالب‌زاده از زبان ده‌نمکی + فیلم
  • مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند + فیلم
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • داستان شور نمکی‌ها و قصه شیرین کیک‌ و نوشابه بعدازظهر
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی