Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:05:59 GMT

آشنایی با فواید نگهداری گیاه مناسب آپارتمان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۹۴۷۰

آشنایی با فواید نگهداری گیاه مناسب آپارتمان

همان‌طور که میدانید برای اینکه بتوان از گیاه مخصوص آپارتمان به‌خوبی نگهداری کرد بایستی نور کافی به آن برسد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام وی‌آی‌پی شاپ، علاوه بر اینکه بایستی فضایی را برای نگهداری گیاه مخصوص آپارتمان در نظر گرفت باید به میزان نور آن نیز توجه کرد. به‌طور کامل ۴ دسته‌بندی برای نور خورشید وجود دارد که عبارتند از:

آفتاب کامل:

برای گیاه مخصوص آپارتمان ۶ ساعت آفتاب مستقیم لازم است البته توجه داشته باشید که اگر آفتاب بعدازظهر دارید بایستی این زمان کمتر باشد زیرا که آفتاب بعدازظهر بسیار شدیدتر از آفتاب صبح می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع نور آفتاب برای گل و گیاه آپارتمانی که گل می‌دهد بسیار مناسب و مطلوب است؛ بنابراین بعد از خرید گل به این نکات توجه کنید.

آفتاب جزئی: برای گل و گیاه آپارتمانی گوشتی مثل کاکتوس ۴ یا ۵ ساعت آفتاب مستقیم کافی است و این نوع آفتاب مناسب است؛ بنابراین بعد از خرید گل به این نکات توجه کنید.

سایه‌ی جزئی: توجه داشته باشید که برخی گیاهان به آفتاب مستقیم نیاز ندارند و ۲ تا ۳ ساعت آفتاب مستقیم برای آنها کافی ست. این نوع گیاهان را مثل گیاه گندمی باید در فضای روشن در نزدیکی پنجره نگه داشت و لازم به گذاشتن در تراس و حیاط نیست.

سایه: برخی دیگر از گیاهان وجود دارند که یک ساعت نور مستقیم برای آنها مناسب است. به‌عنوان نمونه گل شیپوری یا همان قاشقی.

افرادی که در آپارتمان‌های کم نور زندگی می‌کنند بعد از خودت این مطلب گمان می‌کنند که نمی‌توانند گیاه مخصوص آپارتمان برای منزل خود تهیه کنند. به این افراد باید بگویم که اینطور نیست آنها فقط باید با توجه به نور فضای خانه خود گیاه آپارتمانی مناسب را انتخاب و خریداری کنند.

برای نگه‌داشتن هر نوع گیاه مخصوص آپارتمان به میزانی نور احتیاج دارید.

گیاه شفلرا

چنانچه شما به دنبال گلی که برای اتاق پذیرایی با نور متوسط مناسب است می‌گردید، گل شلفرا را به شما معرفی می‌کنم. این گل با دیگر گل زینتی فرق دارد زیرا که این گل برخلاف گل‌های دیگر که به‌وسیله حذف جوانه‌های انتهای شاخه‌های فرعی خود شروع به رشد کردن می‌کنند، این گل تنها از یک شاخه اصلی تشکیل‌ شده که به‌وسیله‌ی همان شاخه رشد می‌کند.

شرایط نگهداری این گل به این صورت است: این گیاه مناسب آپارتمان به نور غیرمستقیم نیاز دارد. هرچند وقت یک‌بار گل را در آفتاب صبح قرار دهید؛ مثلا صبح‌ها برای ساعتی گلدان را در تراس قرار دهید. برگ‌های این گیاه در صورت کم بودن مقدار نور بیحال می‌شوند.

برای آبیاری نیز توجه داشته باشید که خاک آن خشک باشد، سپس آبیاری کنید. نکته مهم برای این گیاه مناسب آپارتمان این است که در زمستان آبیاری آن بایستی کمتر باشد.

نگهداری گیاه مخصوص آپارتمان برای تازه‌کارها

اگر جزو افرادی هستید که به‌تازگی برای نگه‌داشتن گل آپارتمانی در خانه علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید خانه خود را با آنها سرسبزتر و زیباتر کنید، به شما توصیه می‌کنم ابتدا از گل و گیاه‌هایی استفاده کنید که به نگهداری کمتری نیاز دارند.

توجه داشته باشید به دلیل کم‌تجربه بودن شما هرچقدر شرایط نگهداری گل خریداری‌شده ساده‌تر باشد احتمال اینکه شما به موفقیت برسید بیشتر است. قطعا شما هم نمی‌خواهید تمام وقت خود را صرف نگهداری از گیاهان آپارتمانی کنید.

توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید گیاه مخصوص آپارتمان وارد سایت وی آی پی شاپ شوید و هر گلی که بخواهید را سفارش دهید. این سایت ارسال گل به تمام نقاط ایران را دربر دارد.

شما می‌توانید با ارسال گل برای عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.

معرفی گل‌های آپارتمانی

امروزه افراد زیادی به گل آپارتمانی علاقه پیدا کرده‌اند و دوست دارند در خانه‌هایشان گلدن‌هایی از گل و گیاهان داشته باشند. بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی نیز برای طراحی بهتر از گل آپارتمانی با گلدانی شیک استفاده می‌کنند.

با خرید گیاه مناسب آپارتمان می‌توانید به خانه خود علاوه بر زیبایی طراوت و تازگی ببخشید. این را بدانید که هر گل یا گیاهی برای آپارتمان مناسب نیست و ممکن است زود خشک شود.

البته باید بدانید گل آپارتمانی نیز شرایط نگهداری خاصی دارد و شرایط نگهداری هر گل آپارتمانی با دیگری متفاوت است. گیاهی ممکن است نیاز به نور زیاد داشته باشد و گیاهی با نور زیاد خشک شود.

بنابراین قبل از خرید گل آپارتمانی حتما اطلاعات لازم درباره شرایط نگهداری گل مورد نظر را کسب کنید. این کار باعث می‌شود گلی که برای آپارتمانتان مناسب‌تر است را پیدا کنید.

اگر شرایط نگهداری را به‌درستی رعایت نکنید موجب خشک شدن و از بین رفتن گیاهتان می‌شوید، بنابراین نکات مورد نظر را به‌درستی رعایت کنید. در این مطلب ما شما را با چند گیاه مناسب آپارتمان و نکاتی که باید برای نگهداری از آن رعایت کنید را آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

 گل قاشقی

یکی ازگل‌های محبوب و پرطرفدار و همیشه‌سبز، گل قاشقی است. این گل به نور متوسط و هوای خنک نیاز دارد و در ادارات و بانک‌ها بسیار کاربرد دارد. رشد این گیاه کند می‌باشد و در جنگل‌های تقریبا تاریک پیدایش می‌شوند. به همین خاطر است که سایه‌های آپارتمان‌ها را به‌خوبی تحمل می‌کنید. می‌توانید با ارسال گل قاشقی به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی