Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه در بیست و هشتمین نشست خبری افزود: با توجه به مصوبه کرونا مبنی بر افزایش اجاره بها تا میزان ٢۵ درصد، ممکن است این مصوبه موجب عقد قرارداد‌های و قولنامه‌های عادی شود، گفت: در شرایط فعلی کشور نیازمند تصمیماتی برای تنظیم بازار و اعمال نظارت نهاد‌های مسئول هستیم و معتقدیم می‌توان از افسار گسیختگی افزایش قیمت جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: در قوه قضاییه مطالبه گر حقوق مردم بوده ایم و به همکارانمان در واحد‌های قضایی اعلام می‌کنیم؛ قواعد حقوقی اضطرار در این موارد و در شرایط خاص ساری و جاری است و توصیه می‌کنیم اگر پرونده‌ای درخصوص افزایش اجاره بها یا تخلیه واحد مسکونی تشکیل شد، شرایط ویژه را لحاظ کنند و تصمیمات آن‌ها مبتنی بر موازین حقوقی و قضایی به گونه‌ای باشد که به کنترل و کاهش قیمت‌ها منجر شود.

انجام بیش از ۴٠٠٠ ملاقات مردمی در هفته قوه قضاییه   سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌های تحولی در هفته قوه قضاییه گفت:حضور ٣۵٠ هیات متشکل از اعضای شورای عالی و مسئولان استانی در واحد‌های مختلف قضایی و انجام بیش از چهار هزار ملاقات مردمی از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت قوه قضاییه بود.

اسماعیلی افزود: بیش از ١۵ ماه پرتلاش از دوره تحول در قوه قضاییه را پشت سر گذاشته ایم و در هفته قوه قضاییه به لطف خداوند هم از افکار عمومی و هم در کلام رهبر معظم انقلاب امتیاز مناسب و نمره قبولی کسب کردیم و خستگی همه تلاش‌های انجام شده را از جسم و روح همکاران ما زدود و در ادامه شجاعانه مسیر تحول مصمم‌تر از گذشته قدم بر می‌داریم.   وی ادامه داد: ضمن احترام به مدیران گذشته و با تاکید بر اینکه حداکثر استفاده از تجارب گذشته را داشته ایم، در عملکرد سال گذشته و هم ویژه برنامه‌های امسال تفاوت‌های زیادی را شاهد بودیم.   اسماعیلی اظهارداشت: تلاش کردیم مراسم هفته قوه قضاییه در دوران تحول را متحول کنیم و به جای پرداختن به مراسم نمادین به تحرک و تلاش در جهت خدمت رسانی به مردم بپردازیم و سمت و سوی برنامه‌ها نمادی به سمت خدمت رسانی به مردم باشد.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌های قوه قضاییه در هفته گرامیداشت قوه قضاییه افزود: افتتاح ۴٧ پروژه عمرانی قوه قضاییه، بهره برداری از ٣٠ سامانه فناوری جدید، دیدار صمیمانه ریاست محترم قوه قضاییه با قضات، ٢٧٣ بازدید از واحد‌های صنعتی، تولیدی و شهرک‌های صنعتی در راستای حمایت دستگاه قضایی از تولید، بیش از ٣٠٠ دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل از آنان، دیدار سفیران و کارداران کشور‌های مختلف با مقامات قضایی از جمله ویژه برنامه‌های هفته قوه قضاییه بود.

حکم برائت برای کارگران آذرآب   سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کارگران آذرآب گفت: در حوزه مسائل کارگری چند سیاست را اعلام کردیم؛ ما اعتراض کارگران را به رسمیت می‌شناسیم منتهی باید در چارچوب ضوابط و مقررات باشد و همراه با اعمال مجرمانه نباشد.   وی ادامه داد: در برخی موضوعات شاهد رفتار‌هایی بودیم که در مسیر اعتراضات و مطالبات نظم عمومی دچار خدشه شد، اما تاکید کردیم سیاست قوه قضاییه در این زمینه سیاست ارفاقی است.   اسماعیلی افزود: در مورد کارگران آذرآب این دادنامه قطعی نبود؛ مجازات‌ها تعریف شده بودو بعد از ابلاغ دادنامه تعدادی گفتند رأی را قبول داریم و عده‌ای اظهار ندامت و پشیمانی داشتند و این رویکرد باعث شد دادگاه تجدید نظر رأی دادگاه بدوی را نقض و حکم برائت صادر شد   فریبا عادل‌خواه به ۵ سال حبس قطعی محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت پرونده محکومیت فریبا عادل خواه گفت: دادگاه بدوی ما در خصوص فریبا عادل خواه درخواست تجدیدنظر در رای صادره را کرده بود و این رای به تجدید نظر رفته و اخیرا حکم دادگاه بدوی تایید شده است.

اسماعیلی گفت: ایشان به لحاظ ارتکاب جرایمی امنیتی به تحمل پنج سال حبس محکوم شده است البته یک حبس یک و نیم ساله هم دارند که در نهایت همان حبس پنج ساله با احتساب ایام بازداشت موقت اجرا خواهد شد.

وی درخصوص بی نتیجه ماندن رسیدگی به پرونده های تحقیق و تفحص گفت: اولا این پرونده ها اولویت دارد و ثانیا با دقت رسیدگی می شود و ثالثا مقرر شده است اگر در جایی نقصی وجود داشته است باید با مجلس مکاتبه شود تا نقص مورد نظر رفع شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکنون ۲۹ مورد پرونده تحقیق و تفحص به دادسرای تهران ارجاع شده است که دوازده مورد در حال رسیدگی است.

روح الله زم به اعدام و حبس محکوم شد    اسماعیلی در خصوص صدور حکم پرونده روح‌الله زم در پاسخ به این که آیا رای پرونده روح الله زم صادر شده یا خیر، گفت: بله. حکم صادر شده است و از آنجا که رسیدگی به اتمام رسیده است، حکم مبنی بر محکومیت زم صادر شده است و گرچه ما در ایام غیرقطعی جزییات آن را نمی‌گوییم، ولی پرونده‌ای بود که در راستای ماده ۳۵۵ آیین دادرسی کیفری اجازه انتشار جریان دادگاه اخذ شده بود می‌توانیم جزییات آن را بگوییم.

وی افزود: موارد اتهامی را روح الله زم داشت و دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز توام را از مصادیق افساد فی الارض دانسته است و حکم اعدام صادر کرده است و در مورد چند مورد اتهامی که افساد فی الارض نبود به مجازات حبس محکوم شده که این حکم غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است و چنانچه از ناحیه ایشان فرجام خواهی شود، پرونده به دیوان عالی ارسال می‌شود.
خبر در حال تکمیل است  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نشست خبری غلامحسین اسماعیلی حکم اعدام روح الله زم فریبا عادلخواه سخنگوی قوه قضاییه هفته قوه قضاییه فریبا عادل خواه قوه قضاییه روح الله زم برنامه ها محکوم شد صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه به خبرگزاری صدا و سیما افزود: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی در خراسان شمالی بیش از سه هزار مادر را شامل می‌شود.
وی گفت: مادران مشمول این طرح می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش بینی شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه‌جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.
به گفته اسلام خواه این اعتبار در حساب سرپرست خانوار‌های مشمول طرح تامین شده و قابل بهره برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا
  • محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت احسان پهلوان
  • رونمایی از شبکه نفوذ