Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:27:33 GMT

پشت‌بام خوابی را هیچ مرجع رسمی تایید نکرده است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۹۷۴۸

پشت‌بام خوابی را هیچ مرجع رسمی تایید نکرده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع پشت بام خوابی را فقط در رسانه‌ها دیده است گفت: مرجع رسمی که باید چنین مسائلی را بررسی کند وجود آن را تایید نکرده است.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ادعای پشت بام خوابی را من در گزارش‌های رسانه‌ها دیدم اما هیچ مرجع رسمی، وجود و میزان این پدیده را تایید نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پدیده هایی مثل پشت بام خوابی مربوط به حوزه کاری ما نیست و مرجع رسمی آن باید وجود یا عدم وجود این مسئله را تایید و میزان آن را مشخص کند.

برای اجاره موقت برنامه داریم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی البته درباره طرح های دولت برای ساماندهی وضعیت سکونت شهروندان گفت: مسائلی مثل حاشیه نشینی و بد مسکنی غالباً از معضل اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک به کلان شهرها نشأت می گیرد. با توجه به گران بودن قیمت مسکن  و زمین در شهرهای بزرگ نمی‌توان به صورت مالکیت جوابگوی تقاضا بود. به همین دلیل در وزارت راه و شهرسازی، بحث اجاره داری حرفه‌ای را در سه سطح ارائه کرده‌ایم.

محمودزاده سطح اول طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را اسکان بلندمدت دانست و گفت: این گروه کسانی هستند که قصد اجاره بلند مدت بعضاً ۱۰ تا ۱۵ ساله دارند.

وی ادامه داد: عده دیگر به صورت میان مدت نیاز به اجاره دارند تا به تدریج با افزایش ظرفیت‌های اقتصادی خود صاحب مسکن شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گروه سوم افرادی هستند که قصد اجاره کوتاه مدت منزل در کلان شهرها را دارند تصریح کرد: همواره افرادی برای شغل، درمان، آموزش و موارد دیگر به کلانشهرها می آیند که می‌توان با واحدهایی به شکل پانسیون جوابگوی نیاز مسکن این افراد بود اما در شرایط فعلی چنین فرآیندی وجود ندارد. باید برای این دسته از افراد محل خواب مناسبی که از استانداردهای لازم برخوردار باشد ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن پشت بام راه و شهرسازی پشت بام خوابی مرجع رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳

مهدی ملک  گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.

او افزود: در این راستا سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم‌وطنان و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا هم‌وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

ملک ادامه داد: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و تمامی موارد اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده است.

مدیرکل راه و و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • هزار و ۴۱۵ متقاضی در نهضت ملی مسکن گرمه تایید شدند
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • تایید بیش از ۱۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت خوزستان
  • اولین واکنش رسمی بایرن به مذاکره با زیدان