Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در نشست تنظیم بازار استان کرمان افزود: بر اساس مصوبه سران قوا، تنها مرجع تخصصی تعیین قیمت کالا و خدمات در کشور سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است لذا این سازمان ظرف مدت یک هفته، قیمت های کارشناسی تمام کالاها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام کالاها که روی زندگی مردم اثر دارد را قیمت گذاری کند و با اعلام آن به تنظیم بازار، در نشست آینده این ستاد مطرح و بر اساس مصوبه و کار کارشناسی به آن برسیم و به عنوان ملاک عمل قیمت ها را در استان کرمان کنترل کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: متاسفانه اکنون قیمت گذاری در بازار متنوع و سلیقه ای است لذا باید پس از انجام کاری کارشناسی با واحدهای متخلف برخورد قانونی شود و تمام اعضای ستاد به اجرای صحیح آن کمک دهند.

وی با طرح این پرسش که قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار مطرح و قیمت گذاری شد اما آیا توانستیم در بازار آن را کنترل کنیم؟ افزود: مرجع متولی با استعلام از مراجع قانونی وظیفه قیمت گذاری شن و ماسه را مشخص کنند.

آیت اللهی موسوی بیان داشت: مقرر شد دبیرخانه سازمان صنعت، معدن و تجارت خلا و اختلافات قانونی در خصوص مرجع تصمیم گیر برای قیمت گذاری معادن شن و ماسه را از مراجع تهران استعلام کند.

وی اضافه کرد: مصوبات ستاد تنظیم بازار تا هفته آینده ملاک عمل و با قیمت مصوب فروش انجام شود و در صورت تغییر قیمت در نشست هفته آینده این ستاد مابه تفاوت تعیین می شود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان ستاد تنظیم بازار استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان ستاد تنظیم بازار استانداری کرمان وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان ستاد تنظیم بازار استانداری کرمان ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده