Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:39:38 GMT

۶ خانه ورزش در مناطق محروم اصفهان تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۱۴۲

۶ خانه ورزش در مناطق محروم اصفهان تجهیز شد

علی صفایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام در ادامه تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و مناطق محروم استان انجام گرفت و شمار این اماکن ورزشی را به ۴۱۰ باب رساند.

وی اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش در مناطق روستایی و کم برخوردار، تشویق بیشتر ساکنان به فعالیت‌های ورزشی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر حرکتی، حضور خانواده‌ها در کنار هم به بهانه ورزش و استعدادیابی در بین افراد مستعد و معرفی به تیم‌های استانی و حتی ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد:  تخته تاتامی، میز تنیس روی میز، دارت، میز شطرنج، فوتبال رومیز، توپ و تور والیبال و توپ و دروازه گل کوچک از جمله وسایل ورزشی است که برای تجهیز این خانه‌ها اختصاص می‌یابد.

صفایی با اشاره به اینکه هر خانه ورزش روستایی و مناطق محروم حدود ۱۰۰ متر مربع مساحت دارد، گفت: تجهیز این اماکن با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران انجام و برای هر یک بالغ بر ۱۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: به غیر موارد یاد شده وجود خانه‌های ورزش روستایی در راستای زنده نگه داشتن بازی‌های بومی و محلی و ترویج آن نقش ویژه‌ای دارد و نباید فراموش کرد که این بازی‌ها بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم ما را تشکیل می‌دهد.

براساس نتایج سرشماری ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

سرانه ورزشی استان اصفهان اکنون به ۰.۴۶ متر مربع به ازای هر نفر رسیده که در مقایسه با سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، حدود ۵۳ درصد رشد داشته است.

استان اصفهان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد. 

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

برچسب‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی وزارت ورزش و جوانان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی وزارت ورزش و جوانان اصفهان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی وزارت ورزش و جوانان اصفهان ورزش روستایی استان اصفهان بازی ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه ای با دکوراسیون ورزشی! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • خانه ای با دکوراسیون ورزشی! (عکس)
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند