Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اسکندری، مدیر بورس منطقه ای همدان گفت: در معاملات دیروز در تالار بورس منطقه‌ای همدان،  ۲۷  میلیون و ۱۷۳  هزار و ۱۴۸ سهم  از سهام  متعلق به ۱۵۰  شرکت به ارزش ۴۹۲ میلیارد و ۷۰۸  میلیون ریال دادوستد شد.

او افزود:  ۶۰ درصد معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۰ درصد آن مربوط به فروش سهام  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بورس منطقه ای همدان بیان کرد: دراین روز شرکت­های بانک ملت، بانک تجارت و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پربیننده ­ترین شرکت­های بورس بودند.

شاخص کل بورس در این روز  به رقم یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۳۸ واحد رسید، که در مقایسه با روز قبل ۹ هزار و ۹۸۹ کاهش یافت.

همچنین شاخص کل فرابورس با  ۱۱۱  واحد کاهش به رقم ۱۵ هزار و ۹۵۳ واحد  رسید.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس منطقه ای همدان بازار بورس بورس منطقه ای همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه بر اساس سند تحول و تعالی، این دانشگاه به‌عنوان تأمین‌کننده نیروی متخصص، دانش‌آموخته بازار و تأمین‌کننده نیروی انسانی متخصص سازمان کارآمد است،‌ اظهار کرد: امیدواریم در مسیر جدید برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جوانان خلاق در حوزه‌های صنایع خلاق و فرهنگی بستر مناسب ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امسال در دانشگاه آزاد همدان درصد هستیم سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال را راه‌اندازی کنیم، افزود:‌ سال‌های گذشته با توجه به نیاز صنعت مبل و منبت به پشتوانه انگیزشی، علمی و دانشگاهی در راستای شناسایی مسائل و مشکلات موجود، تلاش برای حل آنها و بهبود وضعیت فروش، تولید و به‌ویژه صادرات با توجه به بستر‌های سخت‌افزاری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با مجوز معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، مسئولیت راه‌اندازی سرای نوآوری مبل و منبت به این واحد دانشگاهی واگذار شد که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: برگزاری رویدادها، دوره‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها با موضوع تخصصی مرتبط به حوزه فعالیت هسته‌ها و واحد‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مانند رویداد عصر امید و شرکت نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای از جمله برنامه‌های سال گذشته بوده و سال 1403 برگزاری رویداد صدرا و راه‌اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی، توسعه برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی توانمندسازی و برنامه برگزاری تور‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

خاکساری بیان کرد:‌ با ارزیابی و سطح‌بندی صورت گرفته برای مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و تأیید شورای سیاستگذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه، مجوز فعالیت مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان سال گذشته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد که دستاورد خوب برای این واحد دانشگاهی بود.

3 هسته فناور، ۹ واحد فناور و 3 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد فعال هستند

وی اضافه کرد: سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تعداد هسته‌ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال قبل گسترش بیشتری داشت و تعدادی از این واحد‌های فناور به‌عنوان فناور برتر استان معرفی شدند. اکنون سه هسته فناور، ۹ واحد فناور، سه شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه مستقر و مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: واحد فناور «به نگار» با محصولی در زمینه سفال و سرامیک، واحد فناور «بهین رویش سبز» با محصولی در زمینه گیاهان دارویی، واحد فناور «شیمی یاران» با محصولی در زمینه ابرروان‌ساز بتن، واحد فناور«آترین آذین» با محصولی در زمینه طراحی ربات در حوزه صنایع غذایی و واحد فناور «دقت نگاشت آریا» با محصولی در زمینه تولید فلومتر سیالات در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان مستقر و در شرف تبدیل به شرکت دانش‌بینان هستند.

مراکز رشد،‌ شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری، محلی هستند تا استعداد‌ 4.5 میلیون جوان دانشجو در قامت یک کسب‌وکار نوآورانه و فناورانه ظهور و بروز پیدا کند

خاکساری توضیح داد:‌ طراحی و ساخت ربات تشخیص آلودگی مواد غذایی با کمک هوش مصنوعی و ابرروان‌ساز بتن محصولی دانش‌بنیان برای استحکام بیشتر و کاهش مصرف آب در بتن ازجمله دستاوردهای هسته‌ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان بوده که در کشور عرضه و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تبیین کرد:‌ تسهیل عملکرد فعالیت‌های هسته‌ها، واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فضا‌های قابل ارائه به واحد‌های فناور، افزایش امکان استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه شغل و افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی در راستای همکاری با مراکز رشد و سرا‌های نوآوری از برنامه‌های امسال این دانشگاه در استان همدان برای حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان درباره توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور توضیح داد: بیش از چهار و نیم میلیون دانشجوی توانمند در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دیگر حضور دارند که به‌طور قطع ظرفیت به‌کارگیری همه آنان به شیوه استخدام دولتی وجود ندارد؛ اما مراکز رشد،‌ شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری، محلی هستند تا استعداد‌های این جوانان در قامت یک کسب‌وکار نوآورانه و فناورانه ظهور و بروز پیدا کند و باید به این سمت و سو گام برداریم.

خاکساری  بیان کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با سایر واحد‌های دانشگاهی در راستای آشنایی و بهره‌مندی از ظرفیت هر منطقه یا استان، حمایت از ایده‌های فناورانه و تسهیل برای رشد هسته‌ها و واحد‌های تخصصی مربوطه، استفاده از کارآفرینان و فن آفرینان موفق به عنوان منتور ازجمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان برای توسعه فعالیت‌های واحد‌های فناور و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • بورس به مدار برگشت؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند
  • بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس توضیح و برنامه خواست
  • صعود بورس از منطقه امن
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود
  • صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال مورد تایید قرار گرفت