Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز گذشته خبری منتشر شد درباره اعلان قرمز برای ۳۶ متهم دست داشتن در ترور حاج قاسم سلیمانی. در حالی که غربی ها این موضوع را سیاسی قلمداد کرده و از همکاری با سیستم قضایی سر باز زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه شما چیست، گفت: بارها گفته‌ایم که از خون حاج قاسم نمی گذریم و باید مجرمان در این رابطه محاکمه شوند.

وی تصریح کرد: هرکجا این رسیدگی نیاز باشد، دادگاه در داخل کشور برگزار شده و هرکجا نیاز باشد، در کشور عراق محاکمات انجام می شود و هر جایی هم نیاز باشد، از نهادهای بین‌المللی کمک خواهیم گرفت.

اسماعیلی ادامه داد: از همان روزهای اول اقدامات لازم صورت گرفته و تشکیل پرونده داده ایم و هیات قضایی و مستشاری در نظر گرفته شده است و با سیستم قضایی عراق هم تعامل داشته ایم.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: تعدادی از عناصر موثر در این اقدام تروریستی و کشتن انسان‌های بیگناه را شناسایی کرده ایم. افرادی که رسماً این اقدام را گردن گرفته اند و ما بر اساس اشراف اطلاعاتی متوجه شده‌ایم که در این اتفاق تروریستی نقش داشته اند.

وی گفت: فهرست افراد تکمیل و نام و سمت آنها مشخص شده و برای این افراد اعلان قرمز صادر شده است و پیگیریم در هر زمانی که به این افراد دسترسی پیدا شود، محاکمه و مجازات شوند.

اسماعیلی عنوان کرد: گوش ما به این حرف‌های خارجی‌ها هم بدهکار نیست زیرا این حادثه یک اقدام تروریستی بوده است؛ قتل انجام شده و انسانی کشته شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این حادثه کجایش سیاسی است؟ مهمان کشور عراق را که نماد مبارزه با تروریسم بین‌المللی بوده است، کشته اند. این پیگیری سیاسی نیست و ما تا آخرین لحظه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز برای ۳۶ نفر در پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی ۴۰ آمریکایی دخیل در ترور شهید سلیمانی شناسایی شدند کد خبر 526911 برچسب‌ها سخنگوی قوه قضائیه قاسم سلیمانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه ساختمانی الماس مال در شهر کرمان با بیش از ۶۵ نفر شاکی صادر شد.

به گزارش مهر، مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: پرونده کثیرالشاکی الماس مال شهر کرمان با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر شکات پرونده به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع شد.

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری دو وارد رسیدگی شده و متهمان را از جنبه عمومی به ٣ سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتاً با محکوم دیگر صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضائی استان است، ابراز کرد: شکات می‌توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده جهت مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی کنند.

همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • سردار فدوی: به کوچک‌ترین اقدام اسرائیل پاسخ قاطع می‌دهیم
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت