Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از کمک ۲۱ میلیون دلاری آمریکا به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) برای مقابله با پیامدهای قانون "سزار" علیه نظام سوریه پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع مطلع فاش کرد که آمریکا برای مقابله با پیامدهای قانون موسوم به قانون "سزار"، ۲۱ میلیون دلار به نیروهای سوریه دموکراتیک کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته منابع آناتولی، کمک آمریکا این امکان را برای نیروهای قسد فراهم کرد تا پس از کاهش شدید نرخ ارز سوریه در برابر دلار، حقوق کارمندان خود در شمال و شرق سوریه را ۱۵۰ درصد افزایش دهد.

این منابع افزودند: طرف آمریکایی متعهد شده است که تا زمان اعتبار و اجرای قانون قیصر به شکل دوره‌ای از قسد حمایت مالی کند.

تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه در ۲۰ ژانویه گذشته با عنوان «قانون سزار» توسط سنای این کشور تصویب شده و رئیس جمهور آمریکا آن را امضا کرد تا تبدیل به یک قانون لازم الاجرا شود. این قانون از ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) به مدت ۵ سال، یعنی تا ژوئن ۲۰۲۵ فعال خواهد بود.

بخش اعظم قانون سزار به تحریم های اقتصادی و مالی و بانکی مربوط می‌شود که در وهله اول روند بازسازی سوریه را هدف قرار داده است.

این قانون همچنین برخی از صنایع سوریه ازجمله زیرساخت‌های تولیدات نظامی و بخش انرژی را تحریم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون قیصر آمریکا و سوریه نیروهای سوریه دموکراتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی

به نقل از رسانه‌های عمانی، این خسارت پس از آن انجام می‌شود که مردم عمان کالاها و خدمات حامی رژیم صهیونیستی از جمله پپسی کولا را تحریم کردند.

به گزارش ایرنا، در چند ماه گذشته و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، درخواست ها برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سراسر جهان افزایش یافت.

دولت مالزی نیز در ماه های نخست جنگ در غزه اعلام کرد که در راستای حمایت از فلسطین و در بحبوحه جنگ غزه، شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و یا شرکت‌هایی که وعده پشتیبانی از این رژیم را داده‌ بودند، تحریم می‌کند.

در میان شرکت هایی که قرار بود تحریم شود، نام شرکت های مواد غذایی که حق امتیاز شرکت های آمریکایی را دارند نیز مشاهده می شد.

شرکت های غذایی مک دونالد و برگر کینگ از جمله شرکت هایی بودند که قرار بود هدف تحریم قرار گیرند.

براساس گزارش روز ۱۷ اکتبر ( ۲۵ مهر) گذشته و تنها ۱۰ روز از عملیات طوفان الاقصی، شرکت مک دونالد در سرزمین های اشغالی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که هزاران غذا را مجانی برای نظامیان رژیم اسرائیل فراهم می کند.

شرکت برگر کینگ نیز روز ۲۳ اکتبر (اول آبان) برای نظامیان رژیم اسرائیل غذا فراهم کرد. همزمان شرکت مک دونالد مالزی در بیانیه ای اعلام کرد با شرکت "اسرائیلی" مک دونالد قطع رابطه می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ