Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: «اخذ مجوز و توسعه آزمایشگاه‌های همکار با شبکه راهبردی ریاست جمهوری، غذا و داروی وزارت بهداشت، امین محیط‌زیست و اداره گمرک در دستور کار این دانشگاه است.»

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ادامه سلسله گزارش‌ها و گفتگوهای معرفی ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در شماره هفتم مجموعه ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفتگو با رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشگاه منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فعالیت پژوهشی 30 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

 آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در واحدهای دانشگاهی سمنان افزایش می‌یابد

افزایش تولید پروتئین با امکانات آزمایشگاهی و چاشنی علم و تجربه

محمد حبیبی‌جویباری رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره ارزیابی خود از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: «مجموعه آزمایشگاه‌های واحدهای استان گلستان با بیش از 20 باب آزمایشگاه کاملاً پیشرفته در حال ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان، محققان و صنعتگران استان و سایر نقاط کشور هستند.»

وی افزود: «در این مجموعه، آزمایشگاه‌های آنالیز مواد شیمیایی و طبیعی، مواد غذایی، آزمایشگاه‌های کشت بافت و میکروبیولوژی، آزمایشگاه‌های سلامت (تربیت‌بدنی)، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های بتن و مکانیک خاک و ... علاوه بر دارابودن امکانات پیشرفته از متخصصان و کارشناسان برجسته‌ای بهره‌مند هستند.»

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گلستان در پاسخ به این پرسش که از چه دستگاه‌ها و تجهیزات شاخص آزمایشگاهی در این دانشگاه برخوردار هستید، عنوان کرد: «دستگاه‌هایی مانند Gc/Ms مدل اجیلنت ساخت آمریکا، دستگاه HPLC مدل اجیلنت ساخت آمریکا، دستگاه جذب اتمی (A.A.) مدل واریان ساخت آمریکا و ... ازجمله دستگاه‌های شاخص در آزمایشگاه‌های استان هستند.»

حبیبی‌جویباری در پاسخ به این پرسش که کاربرد این دستگاه‌ها برای چه گروه‌های تحصیلی و پژوهشی است؟ بیان کرد: «این دستگاه‌ها بیشتر در زمینه آنالیز ترکیبات شیمیایی و طبیعی کاربرد دارند.»

وی با اشاره به تبدیل آزمایشگاه‌ها به آزمایشگاه همکار استاندارد توضیح داد: «آزمایشگاه آنالیز ترکیبات طبیعی و شیمیایی مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گلستان به آزمایشگاه همکار استاندارد تبدیل شده است.»

برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزش تخصصی دستگاهی

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گلستان در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه اقداماتی برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی دانشگاه‌تان داشته‌اید؟ خاطرنشان کرد: «تشکیل مرکز خدمات آزمایشگاهی در سازمان مرکزی یک جهش در این زمینه محسوب می‌شود و برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزش تخصصی دستگاهی و ... برای استفاده دانشجویان، محققان و صنایع در حال اجراست.»

حبیبی‌جویباری درباره برنامه‌های مرکز متبوع خود برای کمک به رونق و جهش تولید یادآور شد: «به‌منظور توسعه خدمات تخصصی برای ارائه به صنایع و متقاضیان درون‌استانی و ... و کمک به جهش تولید، سعی داریم علاوه‌بر تمدید مجوزهایی که از قبل اخذ شده است به توسعه آزمایشگاه‌های همکار شبکه راهبردی ریاست جمهوری و آزمایشگاه همکار غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه همکار و امین محیط زیست و اداره گمرک اقدام و مجوزهای لازم را اخذ کنیم.»

وی درباره فعالیت‌های مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گلستان در زمینه سامانه‌های «ساها» و «ساتا» گفت: «ارائه خدمات آزمایشگاه تخصصی به دانشجویان و محققان در قالب طرح ساها و ارائه خدمات خاص به صنایع و محققان در قالب خدمات آزمایشگاه‌های همکار با سازمان‌ها یا ساتا صورت می‌گیرد و این خدمات بیشتر شامل ارائه خدمت تأیید یا رد موارد ارائه‌شده برای آنالیز است.»

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا در دوره مبارزه با کرونا موفق به تولید محصولات بهداشتی و درمانی شده‌اید، اظهار کرد: «به همت محققان و استادان در زمینه تولید ماسک‌های پیشرفته و تولید دستگاه ضدعفونی‌کننده محیطی و تولید گان و ماسک و ... محصولات خوبی تولید و ارائه شده‌اند.»

حبیبی‌جویباری در پاسخ به این پرسش که آیا موفق به پیوستن به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های معاونت علمی ریاست جمهوری شده‌اید، تصریح کرد: «بله، اکنون برخی از آزمایشگاه‌ها عضو فعال شبکه راهبردی ریاست جمهوری شده و در حال ارائه خدمات هستند.»

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشجویان دوره های تخصصی آزمایشگاه های دانشگاه آزاد آموزش تخصصی آزمایشگاه همکار استاندارد آزاد اسلامی استان گلستان آزاد اسلامی گلستان پاسخ به این پرسش آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی آزمایشگاه همکار آزمایشگاه ها ریاست جمهوری ارائه خدمات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عباس جراحی علمداری گفت: خدمات مجموعه کارکنان و پزشکان شاغل در آزمایشگاه‌های استان زنجان بسیار گرانقدر و ارزشمند است چرا که نقش بسیار مهمی در سلامت آحاد جامعه به ویژه بیماران دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه‌شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۹۴ هزار ۶۴۸ بار برای دریافت خدمات آزمایشگاهی به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده‌اند که سهم سازمان تأمین اجتماعی برای پوشش هزینه‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد مراجعه و بیش از ۷۲ درصد رشد هزینه داشته است.

جراحی با تاکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در بهبود روند بیماران گفت: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قراداد روند خدمت پایش و دقت درخدمات آزمایشگاهی به طور مستمر رصد می‌شود چرا که این نکته حساسیت بسیار بالایی در خدمات تشخیصی در آزمایشگاه‌ها دارد.

وی بیان کرد: در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته بیش از ۱۱۲ هزار بار مراجعه خدمات آزمایشگاهی ارائه شده است که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد مراجعه، شاهد هستیم.

کد خبر 6079760

دیگر خبرها

  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد