Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@17:09:41 GMT

معروف ترین پارک های جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۷۳۵

معروف ترین پارک های جهان

پارک‌ها فضاهایی برای آرامش انسان‌ها به شمار می‌رود؛ گزارشات حاکی است افرادی که یک ساعت در روز را در پارک‌ها و فضاهای سبز سپری می‌کنند، حتی پس از ترک آن مکان تا ساعت‌ها هیچ نشانی از ناراحتی و غم از خود نشان نمی‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تجربه نشان داده است که جدایی انسان از محیط اطراف و به خصوص فضاهای عمومی امری بسیار غیر ممکن است و انسان و محیط به طور متقابل بر هم تأثیر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک‌ها و فضاهای سبز شهری از جمله تأثیرگذارترین فضاهای عمومی شهری است که روان و رفتار انسانی را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌دهد. مردم در پارک‌ها به فعالیت‌های مختلف نظیر ارتباط اجتماعی، ورزش، مطالعه، استراحت، انجام کارهای گروهی، صرف غذا و غیره می‌پردازند. بنابراین هرچه یک فضای سبز بهتر طراحی شده باشد، امنیت کاربران را بیشتر تأمین می‌کند و از محبوبیت بالاتری در میان شهروندان برخوردار خواهد شد. در سراسر دنیا پارک‌هایی وجود دارد که به خاطر نوع طراحی خود نه تنها روزانه میزبان هزاران نفر از مردم کشور خود هستند، بلکه گردشگران زیادی را نیز از سراسر دنیا جذب می‌کنند.

فضای سبز Ibirapuera در سائوپائولو، ۱۹۵۴

سائوپائولو، واقع در کشور برزیل، شهری بسیار سبز و مملو از گل‌های زیبا است که وجود یک فضای سبز شگفت‌انگیز به مساحت ۲۲۱ هکتار در آن چیزی غیرقابل باور نیست. پارک Ibirapuera اثری حیرت‌آور و به جا مانده از طراح مشهور برزیلی، روبرتو بورل مارکس است که در آن معماری کوبیسم و سورئالیسم به زیبایی تمام با گیاه‌شناسی برزیلی تلفیق شده است. این پارک فضای سبز بسیار اعجاب‌انگیزی را در برگرفته است و از هر سو مملو از قوس‌هایی پر پیچ و خم و اغلب اسرارآمیز است که با رنگ‌های شگفت‌انگیز چشم هر بازدید کننده‌ای را به مدت طولانی به خود خیره نگه می‌دارد. سایبانی خیره‌کننده زیبایی پارک را دوچندان کرده و روزانه میزبان هزاران نفر از گردشگران از گوشه و کنار دنیا است.

پارک Buttes-Chaumont در پاریس، ۱۸۶۷

ترکیبی از تنگه‌ها، صخره‌ها، سازه‌های تزئینی و پل‌های حیرت‌آور در کنار هم چشم‌اندازی بی‌نظیر به مساحت ۲۵ هکتار از سنگ معدن در شمال کلانشهر پاریس در فرانسه ایجاد کرده است. سازنده این پارک زیبا، آدولف آلفند، به تقلید از سبک معماری جورج یوجین هوسمن فرانسوی، که به خاطر طراحی‌های بی‌نظیر خود از بلوارها در سراسر دنیا شهرت داشت، به احداث پارک Buttes-Chaumont پرداخت. این پارک نام خود را از تپه‌ای بی آب و علف به نام chauve-mont که پیش از این فضای فوق را اشغال کرده بود و معدن گچ و سنگ برای احداث ساختمان‌های پاریس به شمار می‌رفت، گرفته است. سازندگان پارک Buttes-Chaumont به منظور افزایش محبوبیت پارک، دریاچه‌ای مصنوعی را در آن ایجاد کرده‌اند که جزیره‌ای تپه‌ای را در خود محصور کرده است. وجود یک آبشار صخره‌ای مرتفع، پل‌های معلق و فضاهای سبز زیبا این پارک را به یکی از زیباترین پارک‌های فرانسه تبدیل کرده است و آن را در لیست جاذبه‌های برتر کشور قرار داده است.

باغ‌های ببلی Boboli در فلورانس، قرن شانزدهم

فلورانس از کلانشهرهای تاریخی شمال ایتالیا است که به خاطر داشتن آثار تاریخی به جا مانده از دوران رنسانس در میان گردشگران سراسر جهان از محبوبیتی بالا برخوردار است. از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر می‌توان به باغ‌های ببلی اشاره کرد که در میان مردم ایتالیا به "بهشت سرسبز" شهرت دارند. این باغ‌ها در نزدیکی کاخ پیتی، سازه‌ای بسیار عظیم و باشکوه متعلق به دوره رنسانس در فلورانس ایتالیا، واقع شده است که بیش از ۴ قرن به عنوان محل سکونت دوک‌نشینان بزرگ توسکانی، دولتی در مرکز ایتالیا، مورد استفاده قرار می‌گرفت. باغ‌های ببلی مساحتی بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مربع را در بر گرفته است، و در کنار فضاهای سبز، آبشارها و آب نماها، مجسمه‌ها و پل‌هایی مصنوعی را در خود جای داده است تا هر ساله میزبان بیش از یک میلیون گردشگر از سراسر دنیا باشد.

پارک گوئل در بارسلونا، ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴

بعید به نظر می‌رسد که گردشگری به کشور اسپانیا سفر کند و از محبوب‌ترین جاذبه کشور یعنی پارک گوئل در بارسلونا، دیدن نکند. این پارک روی تپه‌هایی مرتفع واقع شده است به طوری که چشم‌اندازی کامل از کلانشهر بارسلون را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. این پارک توسط یکی از معروف‌ترین معماران اسپانیایی به نام آنتونی گائودی طراحی شده است و جالب است بدانید معمار معروف اسپانیایی تپه‌های مرتفع فوق را با هدف احداث ساختمانی مسکونی برای گریز از شلوغی‌های شهر انتخاب کرد. اما از آن‌جا که هیچ سرمایه‌داری حاضر نشد ثروت خود را صرف خانه‌سازی در این تپه دورافتاده کند، گائودی تصمیم گرفت از این مکان برای پارکی زیبا بهره گیرد.

پارک گوئل از یک محوطه اصلی برخوردار است که آثار هنری آنتونی گائودی سراسر فضای آن را مزین کرده است. پیاده راه‌های محصور در درختان و گل‌های زیبا هر بازدید کننده‌ای را به قدم زدن‌های طولانی مدت در آن جذب می‌کند و بالکن عظیم پارک امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای شهر را برای مردم فراهم می‌آورد. از آن‌جا که گائودی بر این باور بود که در طبیعت هیچ مسیر مستقیمی وجود ندارد، پس با الهام از طبیعت، تمام سازه‌ها و مسیرهای پارک را به صورت منحنی و خط‌های کج طراحی کرد.

کد خبر 431354

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارک فضاي سبز شهري فضاي سبز بارسلونا فرانسه اسپانيا پاریس فلورانس ایتالیا سائوپائولو برزیل شهرهای جهان مکان های دیدنی دیدنی های دنیا دیدنی های جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضاهای سبز سراسر دنیا فضای سبز پارک ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # اسلحه و جنگ افزار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (تصاویر) حضور علی دایی در مراسم ختم همسر سیاستمدار معروف اصلاح‌طلب
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • لباس عروس لاکچری بازیگر زن معروف؛ «سوگل خلیق» عروس شد؟ + عکس
  • بلایی که بازیگر زن معروف در کودکی بر سر گربه‌ها آورد + ویدئو
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • (ویدئو) رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان