Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@16:36:59 GMT

هوک: با اسرائیل درباره ایران اتفاق نظر داریم

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۹۰۹

هوک: با اسرائیل درباره ایران اتفاق نظر داریم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه دوری‌گردی در منطقه غرب آسیا جهت انجام رایزنی‌های ضد ایرانی، امروز سه شنبه در فلسطین اشغالی با نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس دیدار کرد.

به گزارش مشرق، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بعد از سفر اخیر خود به سه کشور عربی منطقه خلیج فارس، امروز سه شنبه در فلسطین اشغالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در ابتدای دیدار با برایان هوک از اظهارات روز گذشته «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیوینستی و نخست وزیر گردشی این رژیم انتقاد کرد و گفت: «ما صحبتهایی درباره برخی از موضوعات واقعا مهم داریم اگرچه این موضوعات درباره کرونا نیستند».

بیشتر بخوانید: اتهام‌زنی جدید هوک علیه ایران درباره تحریم تسلیحاتی

گانتز روز گذشته در دیدار با یک هیاتی آمریکایی شامل نماینده ترامپ در مذاکرات سازش ضمن مخالفت با ضرب الاجل اعلام شده قبلی نتانیاهو درباره آغاز اجرای طرح اشغال کرانه باختری گفته بود که از نظر او مقابله با کرونا و کاهش نرخ بیکاری اولویت‌های مهمتری هستند.

بنا بر گزارش شبکه صهیونیستی «آی ۲۴»، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا در دیدار با نماینده آمریکا در امور ایران، ادعای تکراری چند دهه‌ای خود درباره «تلاش ایران برای ساختن بمب اتمی» را تکرار کرد.

نتانیاهو در نشست خبری مشترک با برایان هوک مدعی شد: «ایران به برنامه مخفی خود برای ساختن سلاح‌های اتمی ادامه می‌دهد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «اسرائیل هر انچه که لازم باشد انجام می‌دهد و مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهد شد».

وی در این دیدار از مواضع آمریکا و استراتژی «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ علیه ایران تمجید کرد و مدعی شد، تهران تلاش کرد که واشنگتن را مرعوب کند اما عزم آمریکا این تلاش‌ها را از بین برد.

کنفرانس خبری نتانیاهو و برایان هوک


نتانیاهو در این نشست خبری خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد و مدعی شد که «برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی»، به افزایش تحریم‌ها نیاز است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از حمله تروریستی ۱۳ دی ماه سال گذشته واشنگتن در بغداد و شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی تمجید کرد.

نتانیاهو همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هر کاری لازم باشد برای اطمینان از عدم توسعه نفوذ و حضور ایران در سوریه انجام خواهد داد.

بعد از سخنان نتانیاهو، برایان هوک هم در اظهاراتی به تکرار اتهام‌زنی‌ها علیه ایران پرداخت و همچنین گفت که «آمریکا و اسرائیل درباره ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اتفاق نظر دارند».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که در روزهای اخیر بارها درباره تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سخن گفته است، در فلسطین اشغالی ادعا کرد، در صورت لغو تحریم تسلیحاتی ایران، تسلیحات بیشتری به دست «تروریست‌ها و نواب منطقه‌ای» ایران خواهند رسید.

هوک که از زمان تصدی منصب نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به وارد کردن انواع اتهام‌زنی‌ها و رایزنی‌های ضد ایرانی مشغول بوده است، در حضور نتانیاهو ایران را اینطور خطاب کرد: «بزرگ‌ترین حامی یهودستیزی و تروریسم نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان».

ادعای مقام‌های آمریکایی و همچنین رژیم صهیونیستی درباره یهودستیزی ایران در شرایطی مطرح شده که اقلیت یهودی ساکن ایران ضمن در اختیار داشتن اماکن مذهبی خاص خودشان، در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند.

«سیامک مره‌صدق» نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی پیشتر  در گفت‌وگویی با «دویچه‌وله» هر گونه یهودستیزی در ایران را رد کرد و به این رسانه گفت، ایران نه مخالف یهودیان بلکه مخالف صهیونیسم است و وضعیت هم‌کیشان یهودی در داخل ایران حتی از کشورهای اروپایی نیز بهتر است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم خاورمیانه سردار حاج قاسم سلیمانی بنی گانتز مجلس شورای اسلامی برایان هوک آمریکا صهیونیسم فلسطین فشار حداکثری بنیامین نتانیاهو آمریکا در امور ایران رژیم صهیونیستی تحریم تسلیحاتی نخست وزیر رژیم نماینده ویژه برایان هوک علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، بوش با اشاره به اینکه نوار غزه به طور کامل به ویرانه تبدیل شده است، گفت: فلسطینیان ساکن غزه با مشکلات بسیار مواجه هستند و از گرسنگی رنج می‌برند.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن می‌تواند در توقف جنگ در غزه تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: اما دولت ایالات متحده فاقد اراده سیاسی لازم در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، رشیده طلیب دیگر نماینده مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز چهارشنبه (به وقت محلی) با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هر ۱۵ دقیقه یک کودک را در غزه به خاک و خون می‌کشد، از حمایت بی چون و چرای واشنگتن از این رژیم انتقاد کرد.

این نماینده کنگره آمریکا با اشاره به اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی کودکان غزه را به عمد هدف قرار می‌دهند، گفت: ساختار بهداشت و درمان غزه به عمد از سوی (رژیم) اسرائیل ویران شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را برای کشتار کودکان در غزه دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ما گوش می‌کرد، جنگ در غزه چند ماه پیش خاتمه یافته بود.

وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهارشنبه) از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا به امروز به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در ۶ مورد جنایت، ۵۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۸۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...
  • میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد
  • تردید‌های یک رژیم بحران زده
  • تردیدهای نتانیاهو برای پاسخ به ایران
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد