Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا کرموند با بیان اینکه هیچ شهر و روستایی در لرستان آب شرب پایدار ندارد، گفت: آمار بهره‌مندی روستاهای لرستان از آب شرب زیر متوسط کشوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، حمیدرضا کرموند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم پایداری آب شرب در شهرها و روستاها مشکل اصلی ما است چرا که در هیچ شهر و روستای آب شرب پایدار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته یک جهش خوبی در بحث خطوط بین شهری در شبکه‌های اصلی اتفاق افتاد که وضعیت مناسبی را به وجود آورد و توانستیم مناطق شیرخوارگاه، قاضی آباد، کوی فلسطین را به تصفیه خانه ها وصل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان عنوان کرد: در استان آب پایدار نداریم و سدهایی باید در این راستا ساخته شود تا بتوانیم آب شرب را برای مردم شهر تامین کنیم.

وی با اشاره به احداث تصفیه خانه شماره ۲ خرم آباد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان امسال مناقصه این پروژه را برگزار کنیم و پیمانکار آن مشخص خواهد شد و در دو یا سه سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کرم وند با بیان اینکه در سالیان گذشته نسبت تامین آب چشمه ها به چاه ها بیشتر بوده است، گفت: در حال حاضر تامین آب چاه‌ها نسبت به چشمه ها بیشتر شده و از آن جا که ما یک استان پر آب هستیم با این مشکل روبه رو شده ایم.

وی با اشاره به کیفیت آب در استان خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در شرکت آب و فاضلاب سلامت مردم است و آب شرب مردم از خیلی از آب‌های بسته‌بندی شده بهتر و سالم تر است و در بخش ویسیان و سپیددشت کیفیت املاح آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: مشکل ما نیروهای انسانی است که در بخش روستایی تعداد نیروهای زیاد وارد شده و تاسیسات روستایی غیر قابل قبول و غیر استاندارد هستند که در چند سال آینده به یک پایداری نسبی در روستاها خواهیم رسید و استانداردهای لازم را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث اعتبارات در پیوست قانون پول افزود: حدود ۹۰ میلیارد تومان را در این راستا جذب شده که ۳۳ میلیارد آن مربوط به پروژه انتقال آب کاکارضا به خرم آباد است و در بخش شهری ۶۰ میلیارد تومان پیوست قانون جذب شده است.

کرم وند تصریح کرد: قبل از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت آب و فاضلاب روستایی اعلام کرده بود که ضریب بهره برداری آن بالای ۸۰ درصد بوده و این یعنی لرستان برخوردار است و بعد از یکپارچه سازی با بازنگری های صورت گرفته دیدیم که همچین بهرمندی در استان وجود ندارد و فقط در شهرستان ازنا حدود ۲۰ روستا بدون آب وجود دارد که امروزه آمار ما زیر متوسط کشوری حدود ۷۱ درصد است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد