Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ضرورت وجود و اهمیت انجمن‌های علمی و همچنین تنیدن آن‌ها با دانشگاه‌ها بر همگان آشکار است. دانشگاه‌ها همواره باید از این انجمن‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمعی از شورا و اعضای انجمن‌های علمی ایران با رئیس و معاونان دانشگاه علامه‌طباطبایی دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهشی، کارگر معاون توسعه و مدیریت منابع، دین‌پرست مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، جلالی دبیر کمسیون انجمن های علمی ایران، خراسانی مدیر امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم و جمعی از مدیران انجمن‌های علمی کشور در این نشست حضور داشتند.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست طی سخنانی گفت: ضرورت وجود و اهمیت انجمن‌های علمی و همچنین تنیدن آن‌ها با دانشگاه‌ها بر همگان آشکار است. دانشگاه‌ها همواره باید از این انجمن‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

وی تأکید کرد: انجمن‌های علمی از اهمیت کلیدی در توسعه مباحث علمی برخوردار هستند و شکل‌گیری آن‌ها در رشد و توسعه رشته‌های جدید و رشته‌های حرفه‌ای مربوطه، کمک شایانی می‌کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: ما حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را از انجمن‌های علمی داریم و این حمایت‌ها را ضروری و پراهمیت می‌دانیم. سیاست دانشگاه علامه طباطبایی حمایت از انجمن‌ها و جامعه علمی مستقل است و قطعاً این دانشگاه از کمک به فعالیت‌های علمی انجمن‌ها دریغ نخواهد کرد.

سلیمی در ادامه چند پیشنهاد همکاری دانشگاه با این انجمن‌ها را مطرح و خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی که مرتبط با حوزه علوم انسانی هستند می‌توانند طی تفاهم‌نامه‌ای در زمینه‌های مختلف با دانشگاه علامه‌طباطبایی همکاری داشته باشند.

وی سطوح مختلفی از امکان همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن‌های علمی را مطرح کرد و افزود: در سطح اول توافق‌ها، انجمن‌هایی که مایل به حضور در دانشگاه هستند، می‌توانند در زمینه‌های علمی مختلف، چاپ مقالات، برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها، انتشار نشریات علمی مشترک، انتشار مقالات خارجی، پروژه‌های مشترک و… با دانشگاه همکاری داشته باشند.

سلیمی با اشاره به سطح دومی که برای این توافقات وجود دارد، گفت: انجمن‌هایی که این توانایی‌ها را ندارند می‌توانند در سطح برگزاری میزگردهای مشترک و سایر فعالیت‌های علمی سطح پایین‌تر همکاری داشته باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: کاملاً جایگاه انجمن‌های علمی را به رسمیت می‌شناسیم و از نظر دانشگاه علامه طباطبایی، این انجمن‌ها دارای جایگاه مهم و تأثیرگذاری در بسط اندیشه و تفکر علمی هستند. انجمن‌های علمی باید فعال باشند و پویایی علمی خود را ادامه دهند. انجمن علمی نباید صرفاً نامی روی کاغذ باشد بلکه نتایج فعالیت‌های آن‌ها باید برای همگان آشکار و قابل استفاده باشد.

در ادامه این مراسم، خراسانی، مدیر امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم با اشاره به پیشنهاد توافقنامه از سوی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و امیدواریم این امر زودتر اتفاق بیفتد. انجمن‌های علمی در هر جامعه‌ای اعتبار علمی آن جامعه و به خصوص دانشگاه‌ها هستند. علم از طریق این انجمن‌هاست که به سطح جامعه منتقل می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دانشگاه علامه‌طباطبایی، مشکلات و دغدغه‌های انجمن‌های علمی برطرف شود.

سید جلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی هم در ادامه تأکید کرد: انجمن‌هایی که مایل هستند در این دانشگاه مستقر شوند، باید از جنس علوم انسانی و فعال باشند.

وی اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند با انجمن‌های علمی در زمینه‌های مختلف از جمله چاپ کتاب و مقالات، برگزاری همایش‌ها و سمینارها و… همکاری داشته باشد. این انجمن‌ها باید منفعل نبوده و برای دانشگاه‌ها ارزش افزوده داشته باشند.

طی این نشست مدیران برخی از انجمن‌های علمی کشور و همچنین معاونان دانشگاه علامه ‌طباطبایی در مورد ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: انجمن علمی دانشگاه علامه طباطبایی حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی انجمن های علمی همکاری داشته انجمن ها داشته باشند انجمن ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: انتخابات حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با توجه به تأیید هئیت نظارت شهرستانی و استانی، خرداد ماه به صورت همزمان و سراسری در کشور  برگزار می‌شود. 
علی یونسی پور افزود: فراخوان از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار یا محلی اطلاع رسانی می‌شود. 
او ادامه داد: سایر مردم می‌توانند برای عضویت در این انجمن به سامانه جامع عضویت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان یا سایت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مراجعه کرده و اطلاعات را بارگذاری و کارت عضویت دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • انجام عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد
  • نظام ناسالم مناسبات بین‌المللی در برابر اقدامات اسرائیل