Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  از آنجاکه خریداران سهام دولتی با مشکلاتی چون اضافه برداشت و عدم ثبت دارایی‌ در پرتفوشان مواجه شده بودند، معاون وزیر اقتصاد گفته بود که با اتمام بررسی اطلاعات موجود در این زمینه، این مشکلات تا پایان خرداد ماه برطرف می‌شود اما پس از گذشت این زمان، مجدد برخی افردای که نسبت به خرید این نوع سهام اقدام کرده بودند، عنوان کردند که دو میلیون تومان اضافه از حساب کارگزاری یا خودشان بلوکه بوده و هنوز برنگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این زمینه، معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی اینگونه توضیح داد که هر گونه اضافه پرداختی که در صندوق‌های ETF دریافت شده، به بانک‌ها برگشت داده شده و در حال حاضر در این صندوق به ازای هر فردی که عضو صندوق است، بیشتر از دو میلیون تومان پولی نزد ما نیست.

 

اضافه برداشت‌ها به بانک‌ها برگشته است

وی با تاکید براینکه اکنون پول اضافه‌ نزد صندوق ETF نیست و به بانک‌ها داده شده است، گفت: بنابراین چند روزی طول می‌کشد تا بانک‌ها این مبلغ اضافه را به مردم برگردانند.

 

معمارنژاد اعلام کرد: کسانی که از طریق بانک برای خرید سهام دولتی اقدام کرده‌اند و اضافه برداشت داشته‌اند، به بانک خود مراجعه کنند و درخواست برگشت آن را بدهند. همچینن، افرادی که از طریق کارگزاری‌های خود اقدام به خرید این سهام کرده‌اند و با این مشکل روبرو هستند، به کارگزاری خود مراجعه کنند.

 

معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره ثبت شدن این سهام در پرتفوی خریداران گفت: تا امروز هر یونیت صندوق‌های ETF معادل ۳۱ هزار تومان معامله شده است که به مرور زمان این سهام در پرتفوی خریداران ثبت می‌شود و ممکن است که از سمت کارگزاری‌ها مشکلی در این زمینه ایجاد شده باشد. شاید فردی کد بورسی داشته اما از بانک این سهام را خریداری کرده و بانک هم این سهام را در کارگزاری خود برده باشد، درحالیکه فرد مورد نظر قبلا با کارگزاری دیگری در بورس فعالیت می‌کرده است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کارگزاری سهام دولتی وزیر اقتصاد اقتصاد بانک جام نیوز اضافه برداشت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملماسی رئیس کارگزاری بانک صنعت و معدن ­و نماینده خصوصی سازی برای عرضه سهام استقلال در بازار فرابورس گفت: امروز از طریق مزایده ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال واگذار شد و بعد از مراحل پرداختی معامله قطعی خواهد شد. وی افزود: سهام استقلال با ۹ میلیارد و ۱۷۲ میلیون برگه به ارزش ­­و ۳۰۴.۶ و در نهایت رقم تقریبی ۲ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد.   ­وی ادامه داد: با حضور مالکان جدید در باشگاه استقلال امیدوار هستیم این­ بنگاه اقتصادی و باشگاه بتوانند شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشند و شاهد موفقیت بیشتر باشگاه بزرگ استقلال در عرصه‌های ملی و بین المللی باشیم.   ملماسی ادامه داد: در مورد جزئیات واگذاری ما به عنوان نماینده سازمان خصوصی سازی برای عرضه سهام حضور داشتیم و اطلاع زیادی نداریم این که هلدینگ خلیج فارس و زیر مجموعه آن چه سهمی را در اختیار خواهند داشت، اما این هلدینگ حتما برای خرید باشگاه استقلال برنامه داشته است و امیدواریم شاهد شکوفایی این باشگاه در بحث‌های اقتصادی در سال‌های آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم
  • عکس| یک بانک پرسپولیس را گردن گرفت
  • توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • بانک شهر خرید پرسپولیس را پذیرفت
  • بیانیه بانک شهر درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس
  • توضیح بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند
  • بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس توضیح و برنامه خواست