Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: بنای دولت همکاری صمیمانه، همراهانه و هم‌افزا برای عبور از شرایط دشوار امروز و پاسخ به نیازها و حل مشکلات مردم است.

«علی ربیعی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: رییس جمهوری نکته مهمی را در خصوص ضرورت همکاری و هم افزایی و  در کنار هم بودن همه قوا و نهادهای کشور در جلسه گذشته دولت مطرح کردند، من در اینجا اعلام می‌کنم بنای دولت همکاری صمیمانه، همراهانه و هم افزا برای عبور از شرایط دشوار امروز و پاسخ به نیازها و حل مشکلات مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز آثار تخریبی تحریم‌های بی‌سابقه و همپوشانی آن با شروع بیماری کرونا که فقط یک بیماری در عرصه پزشکی نیست و آثار عظیم اقتصادی- اجتماعی در همه دنیا داشته است را می‌بینیم.  در کنار آنها تهدیدهای بی‌سابقه‌ای که امروز باند حاکم بر کاخ سفید و آثار و علائم به حرکت درآوردن جریان‌های ناامن کننده داخل کشور را هم از سوی بدخواهان کشورمان مشاهده می‌کنیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: دولت در خط مقدم هم مقابله با تهدیدهای نظامی-امنیتی  و هم فشار بی‌سابقه و خشن اقتصادی و همچنین سخت شدن زندگی مردم که ناشی از این فشارها قرار دارد. در کنار این مساله، عملیات روانی گسترده هم درکشور صورت می‌گیرد. عبور موفق از این مقطع وظیفه ملی همه ما است. امروز باید بیش از گذشته همه قوا، نهادهای مدنی و مردم جامعه در کنار هم قرار بگیریم.

وی یادآورشد: ما مطلع‌ هستیم که این سختی اقتصادی مردم را با زندگی دشوار روبرو کرده است و امروز دولت در مقابل کشورها ایستاده که هم با تحریم و هم با آثار تحریم مقابله کند. فشارهایی بوده که آثار آن هم در اقتصاد و در جامعه بیش از پیش هویدا می‌شود.

دولت بنای افزایش قیمت گازوئیل ندارد

ربیعی عنوان کرد: من وقتی سخن از عملیات روانی کردم، می‌خواهم به دو نمونه اشاره کنم. چندین بار در همین نشست با سوالی که شما کردید من در مورد قیمت گازوییل، عنوان کردم که دولت هیچ بنایی برافزایش قیمت گازوییل ندارد. متاسفانه می‌بینیم که ذهن بسیاری از کشاورزان عزیز و افرادی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند را درگیر کرده و مدام در این خصوص شایعه‌پراکنی می‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: چند وقت پیش در فضای مجازی، فیلم را در برخورد با دلالان مشاهده کردیم که انگار دیروز یا پریروز رخ داده است فیلم‌های مربوط به سال‌های گذشته را بازسازی کرده بودند.  در هفته، صدها متن و مطلب تولید می‌شود که ممکن است به روان جامعه فشار وارد کند و واکنش‌های نگران‌کننده در مردم به‌وجود بیاورد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با دعوت رسانه ها به هوشیاری و سنجیده سخن گفتن اظهارداشت: ما ناگزیر امروز باید با اعتماد میان‌قوا و با اعتماد جامعه و دولت، جامعه با جامعه در کنار هم قرار بگیریم. اینها الزاماتی است که ما بر اساس آن از این دوران سخت عبور کنیم.

ربیعی افزود: بنای دولت همکاری صمیمانه و متواضعانه با همه قوا، نهادهای مختلف و همه کسانی است که می‌توانند اثری در عبور موفق از این بحران داشته باشند و بتوانند دولت و مردم را یاری کنند.

سخنگوی دولت یادآور شد: ما امروز با روز صنعت و معدن مواجه هستیم و در سال جهش تولید هم قرار داریم. بحث‌های مفصلی در دولت در مورد برنامه‌های مقابله با واردات و افزایش تولیدات داخلی، هم در ستادهای اقتصادی و هم در جلسات اصلی دولت و در سایر شوراهای دولت مدام در جریان بوده است.

صنعت و معدن آینده نویدبخشی دارد

ربیعی با بیان اینکه امسال برای ما بحث صنعت و معدن قطعا متفاوت‌تر از گذشته است، گفت: با فشارهای تحریم صنعت ما مسیرهای جدیدی در ارتقا و توسعه پیدا کرده است و ما امسال واقعا نیازمند این جهش تولید بودیم و هستیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اظهار داشت: خوشبختانه با ممنوع کردن بیش از ۲ هزار قلم کالای وارداتی، شرکت‌های دانش‌بنیان ما گسترش پیدا کردند و صنعت در عرصه‌هایی که جامعه نیاز داشته به حرکت جهش‌وار درآمده است.

وی اضافه کرد: به رغم فشارهایی که امروز در زندگی مردم وجود دارد و بخش اعظم و تاثیرگذار آن ناشی از تحریم‌هاست، رشد صنعت و معدن ما آینده نویدبخشی را برای اشتغال و فراوانی کالا پیش‌ روی ما قرار داده است و به اذعان بسیاری از کنشگران در حوزه تولید، ایران در حال تبدیل شدن به یک کارخانه بزرگ تولیدی است.

پیش بینی برای رشد ۱۰ درصدی فولاد،۱۲ درصدی مس و ۷۵ درصدی آلومینیوم

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: رشد مطلوب تولید عمده محصولات کلیدی کشور ما در، ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای بوده که کنسانتره، آهن اسفنجی، فولاد خام، مس و گندله همه رشد داشته‌اند و برنامه ریزی برای سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است. ما حداقل ۱۰ درصد در فولاد، ۱۲ درصد در مس و ۷۵درصد در آلومینیوم در سال ۱۳۹۹ باید به رشد دسترسی پیدا کنیم چرا که در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در همین فصل اول سال هم، پایه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

ادامه دارد


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بنای دولت همکاری رییس جمهوری سخنگوی دولت صنعت و معدن همه قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت در ادامه این روند در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز بودجه را به شکلی تنظیم و تدوین کرد که منابع و مصارف همخوانی داشته باشند تا کسری بودجه به عنوان ریشه و بستر ایجاد تورم نداشته باشیم. همچنین رشد نقدینگی به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد تورم در دولت کنترل شده و پس از رسیدن به هدف ۲۵ درصد در پایان سال گذشته، در حال حاضر ۲۴ درصد بوده و در حال کاهش به رقم ۲۳ درصد است. دولت همچنین اضافه برداشت بانک‌ها را نیز مدیریت کرده و سال گذشته سه مؤسسه بانکی که اضافه برداشت داشتند منحل شدند و امسال نیز بنای دولت این است که اگر مؤسسه‌ای مقررات در این زمینه را رعایت نکند، منحل شود.

رئیسی با بیان اینکه اینطور نیست که بنده ندانم در زندگی بعضی از مردم عزیزمان چه می‌گذرد، گفت: قبل از حضور در جمع شما مردم ابتدا در مسجد ابوذر در جلسه حل مسئله و پیگیری مسائل اولویت‌دار حضور یافتم و مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده موجود در منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد؛ بنای این دولت این نیست که از کنار چاله‌ها بدون چاره‌اندیشی عبور کند. ما هر کاری را که به نفع مردم باشد انجام خواهیم داد، ولو اینکه خوشایند برخی هم نباشد!

رئیس جمهور در ادامه محور دیگر کار دولت را مبارزه قاطع با فساد و مفسدان عنوان و خاطرنشان کرد: به همه مسئولین اعلام کردم و نه فقط اعلام که اقدام هم کرده‌ام؛ که هر کجا فسادی دیده شود مطلقاً به فساد و مفسد رحم نخواهد شد. بدانید در این دولت چنان که بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در همه ادارات هستیم. حتی ممکن است کسی فساد نداشته باشد، اما در جایی که قرار گرفته کارآمدی لازم را ندارد، بنای دولت این است که در این رابطه اغماض نکند و حتماً جای او را به فردی کارآمد و کسی که بتواند تحول ایجاد کند، بدهد.

رئیسی با بیان اینکه حداقل در ۹۰ مورد در این زمینه اقدام صورت گرفته که شاید همه آنها اعلام نشده باشد، گفت: بنای دولت این است که کار را به افراد کارآمد بسپارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق گفت: این اقدام برای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و هم دشمنان پیام داشت؛ پیام این عملیات برای دشمنان این بود که بنای نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، مقاومت و ایستادگی در مقابل همه دشمنان است. در پاکستان نیز این مسئله را بیان کردم که شهیدان ما، امام و رهبری به ما آموختند در مقابل دشمنان باید مقاومت و ایستادگی کرد.

رئیسی افزود: این عملیات همچنین یک پیام برای دوستان انقلاب اسلامی داشت که پیام همبستگی، وحدت و اخوت بود. بدانید هر کس در دنیا به طرف ما دست دوستی دراز کند، آن را با محبت می‌فشاریم. بنای ما همکاری با همه کسانی است که می‌خواهند با جمهوری اسلامی ایران روابط سالم و سازنده داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، این جنایات را تابلویی روشن در مقابل چشم همه جهانیان توصیف و تصریح کرد: یک وجه تابلویی که از غزه در جهان ترسیم شده نورانیت ایستادگی و مقاومت و جانفشانی است و یک وجه تاریک آن جنایت‌های بی‌نظیر، کودک‌کشی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت از سوی رژیم صهیونیستی است که انسان شرم می‌کند مرتکبان این جنایت را انسان بنامد، چرا که آنها فقط شکل انسان هستند.

رئیسی با بیان اینکه داعیه حقوق بشر حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی گوش فلک را کر کرده اما آنها بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، اظهار داشت: مگر همین کشورهای غربی تا دیروز ادعای دانش‌دوستی و احترام به دانشگاه نداشتند، پس چگونه شد که به دانشجویانی که جرم‌شان فقط دفاع از مظلومیت مردم غزه است اینچنین حمله کرده و آنها را به جرم حق‌خواهی به خاک و خون کشیدند. امروز رخدادهای جاری در غزه و رخدادهای مرتبط با آن چهره غربی‌ها و آمریکایی‌ها را رسوا کرده، اما مردم همین مناطق ۱۷ و ۱۸ از ۴۵ سال قبل دفاع از ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زدند.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات و مسائل مناطق شما با جدیت و سرعت پیگیری و رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ارتباط ما با شما به همین جلسه و دیدار محدود نخواهد بود. این از افتخارات بنده است که در هر مسئولیتی بوده‌ام رو در رو با مردم نشسته و سخنان و مشکلات آنها را شنیده‌ام. برخی به بنده ایراد می‌گیرند که چرا این همه سفر استانی می‌روم، اما روال کار بنده این نیست که بر اساس گزارش‌ها مشکلات را حل کنم، بلکه در جلسات رو در رو و بدون واسطه به دنبال شناسایی و حل مشکلات هستم؛ یقین بدانید بر عهد خود با شما مردم باقی هستم و باقی خواهم ماند.

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!