Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سرهنگ محبت خانی گفت: در ۳ سال گذشته هیچ گونه محیط بان محکوم به اعدام نداشتیم.

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با گرامیداشت روز ملی محیط بان در رابطه با آتش سوزی‌های اخیر اظهار کرد: آتش سوزی‌ها در مناطق چهارگانه نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته اند و در اردیبهشت ماه این پیش بینی ها شده بود که در این خصوص هماهنگی‌های استانی صورت گرفت که نزولات جوی در این آتش سوزی‌ها تاثیر مهمی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد:عمده دلیل این آتش سوزی‌ها خطای انسانی به صورت غیر عمد است که اگر مردم رعایت کنند تا حد زیادی از آتش سوزی‌ها کاهش پیدا می‌کند چرا که رها سازی ظروف یکبار مصرف، دخانیات و طبخ و گرم کردن غذا در طبیعت نقش مهمی در بروز این آتش سوزی‌ها داشته اند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در ۳سال گذشته اقدامات موفقیت آمیزی در سازمان محیط زیست صورت گرفت چرا که در ۲۰ماه گذشته نه تنها هیچ گونه شهیدی نداشتیم بلکه هیچ گونه محیط بان محکوم به اعدام هم نداشتیم که ۲تن از ۴ محیط بان محکوم به اعدام هم در سه سال گذشته با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافتند که عمده دلایل این اقدامات، اهمیت حفظ جان آن‌ها و آموزش‌ها و نظارت‌های دقیق بوده که این موارد از اتفاق‌های مبارک در سه سال گذشته است.

وی گفت:در ۳ ماه گذشته، بیش از ۱۰۰مورد تخلف زیست محیطی در فضای سایبری ثبت شده است که بالغ بر ۵۰ مورد آن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است و به مجرمان زیست محیطی هشدار می‌دهیم که سازمان ما و پلیس فتا به صورت جدی در حال رصد فضای مجازی است و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به عملکرد‌ها و برنامه‌های موفقیت آمیز یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اقدامات مختلفی در این سه سال انجام شده است که از آن جمله می‌توان به کشف سلاح‌های غیر مجاز که رشد سه برابری داشته اند، انتخاب خودرو‌های مناسب برای محیط بانان به منظور استفاده در محیط‌های صعب‌العبور، تجهیزات انفرادی و دفاع شخصی، استخدام ۲۵۰ محیط بان در حوزه طبیعی، ارتباط بیسیمی و آنلاین محیط بانان با پایگاه‌های ارتباطی و... اشاره کرد.

وی با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات اینستاگرامی گفت: مدیریت فضای مجازی هم به صورت داخلی و هم خارجی است که پیگیری سرور‌های خارجی متفاوت از داخلی است و در این خصوص با دادستان کل کشور مکاتبه‌ای صورت گرفت تا محدودیت سازه‌ای برای داخل انجام شود چرا که با موارد غیر مجازی، چون خرید و فروش سلاح و مهمات، حیات وحش و تاکسیدرمی روبرو بوده ایم و در خصوص موارد خارجی هم رصد‌ها انجام می‌شود و در صورت امکان برخورد خواهد شد که در حال حاضر با همکاری پلیس فتا، بیش از ۵۰ درصد از موارد تخلف تحویل مقامات قضایی داده شده اند.

محبت خانی ادامه داد: در مناطق چهارگانه، محیط بانان با تصرف کوه خواری برخورد کرده اند و آن دسته هم که به صورت عامدانه است به صورت قانونی دنبال و برخورد جدی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز شکار گراز وحشی به خارجی‌ها تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰مجوز برای شکار گراز وحشی به خارجی‌ها داده شد که باعث اعتراض برخی از افراد شد و پس از مطرح کردن موضوع با ریاست سازمان محیط زیست دستور توقف کمتر از ۲۰درصد آن‌ها صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پایان با اشاره به صید‌های غیر مجاز و تامین سوخت محیط بانان افزود: در مناطق ساحلی مرزبندی‌هایی در حوزه صید وجود دارد که در این رابطه وظایف و پیگیری‌هایی هم صورت گرفته و علاوه بر آن تلاش‌هایی هم برای تامین سوخت محیط بانان در جریان ماموریت آن‌ها انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست محیط بان محکوم به اعدام آتش سوزی ها محیط بانان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما تردید نداشتیم که ایران به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد | اقدام جدیدی علیه ایران انجام بدهند، با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وزیر امور خارجه گفت: عملیات ایران محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

امیر عبداللهیان ضمن ارزیابی مثبت از موضع روسیه در خصوص اقدام مشروع کشورمان، نقش این کشور در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی جاری در غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.

سرگئی لاوروف‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن اظهار تاسف از مخالفت برخی کشورها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما تردید نداشتیم که ایران به حملات رژیم اسراییل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و ما معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توام با خویشتن داری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان نسبت به کاهش تنش ها در منطقه ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویا دفاع و حمایت خواهد کرد.

کد خبر 844531 منبع: ایرنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان روسیه سرگئی لاوروف خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • ما تردید نداشتیم که ایران به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد | اقدام جدیدی علیه ایران انجام بدهند، با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته