Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای ۲ هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش قدس آنلاین سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.۳۰۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان داشت: تاکنون یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی متذکر شد: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا در ایران مبتلا به کووید۱۹ کووید۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

در طول چند سال گذشته، پیشرفت قابل توجهی در حمایت و درمان زوال عقل، هم در قالب داروهای جدید و هم درمان شده است. داروهایی که در سال گذشته معرفی شدند، به‌عنوان تغییردهنده بازی مورد استقبال قرار گرفتند و به نظر می‌رسد، اولین داروهایی هستند که پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهند. آلزایمر، شایع‌ترین شکل زوال عقل است که حدود ۶۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

درمان‌های جدید امید به آینده‌ای بهتر را برای ۹۰۰هزار نفری که در حال حاضر با زوال عقل در بریتانیا زندگی می‌کنند، شعله‌ور کرده است. آنان همچنین چالش‌هایی را که برای آماده‌سازی سیستم در تحویل این داروها در صورت تایید آنها با آن مواجه است، را آشکار کرده‌اند. برای اطمینان از اینکه افرادی که واجد شرایط هستند می‌توانند به این درمان‌ها در مراحل اولیه دسترسی داشته باشند، به تشخیص به موقع تایید شده توسط آزمایش‌های تخصصی نیاز است، با این حال، هنوز افراد زیادی وجود دارند که از این داروها سود نخواهند برد.

نقش هوش مصنوعی، نوآوری و فناوری در زوال عقل

در بریتانیا از هر سه نفری که امروز به دنیا می‌آیند، یک نفر در طول زندگی خود دچار زوال عقل می‌شود و هر ساله ۱۰ میلیون تشخیص جدید ابتلا به زوال عقل نیز در سراسر جهان ثبت می‌شود.

نباید فراموش کرد که زوال عقل، بیماری ویرانگر و لاعلاج است. مردم نیاز به حمایت، درمان و مراقبت دارند و ازجمله راه‌حل‌های نوآورانه برای کمک به آنان در خانه و زندگی مستقل حیاتی است.

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر در این حوزه، بیش از دو سوم (۶۷درصد) پزشکان عمومی در بریتانیا مایل هستند در صورت تشخیص زوال عقل، فناوری‌های کمکی را برای بیماران خود تجویز کنند. انجمن آلزایمر با کمک مالی و جایزه ۴ میلیون پوندی زوال عقل، به ایجاد فناوری‌های کمکی هوش مصنوعی برای یاری افراد مبتلا به زوال عقل برای حفظ استقلال خود، پاداش می‌دهد.

نتایج تحقیق کنونی نشان داد که نیمی (۴۹درصد) از پزشکان عمومی گزارش کردند که اکثر بیماران مبتلا به زوال عقل در مراحل اولیه از فناوری در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند و از هر ۱۰ نفر (۶۹درصد) هفت نفر اظهار کردند که بیماران مبتلا به زوال عقل به‌طور فزاینده‌ای به فناوری به‌عنوان ابزار حافظه متکی هستند.

بسیاری از آنان گزارش کردند که فناوری‌های موجود را برای کمک به شرایط خود مانند استفاده از بلندگوی هوشمند برای فهرست خرید، تنظیم یادآوری در تلفن‌ها یا هشدارهای سفارشی برای یادآوری روشن بودن اجاق گاز تطبیق داده‌اند.

پیشرفت‌های دیجیتال برای حمایت از زوال عقل

این راه‌حل‌های موقت نقش اساسی ایفا می‌کنند، اما به اندازه کافی خوب نیست که ما فناوری خاصی برای این منظور طراحی نکرده باشیم.

جایزه انجمن آلزایمر، رقابتی بین‌المللی برای ایجاد ابزارهای شخصی و مبتنی بر فناوری برای افرادی است که در مراحل اولیه زوال عقل قرار دارند و به آنها کمک می‌کند تا مستقل زندگی کنند، زندگی با رضایت بیشتری داشته باشند و بتوانند کارهایی را که از آنها لذت می‌برند برای مدت طولانی‌تری انجام دهند.

مشارکت دادن افراد مبتلا به زوال عقل به این روش هم به نفع فرد و هم به نفع مبتکر است که می‌تواند از تجربیات منحصر به فرد فردی خود بیاموزد و محصول یا خدماتی ایجاد کند که بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشد.

تابستان گذشته، این انجمن ۲۴ محصول نیمه نهایی را اعلام کرد. یکی از موارد اپلیکیشنی بود که جاده مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌داد و این آزادی را ایجاد می‌کرد که مستقل و ایمن بدون پشتیبان راه برود.

یکی دیگر از این موارد، برنامه تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی بود که از ردیابی جغرافیایی برای یادگیری نیازهای خاص افراد مبتلا به زوال عقل استفاده می‌کرد.

نرم افزار هوش مصنوعی تعاملی Amicus Brain Innovations نیز در حال ایجاد برنامه دستیار گفتار مجازی است که می‌تواند کلمات جاافتاده را پر کند. این فناوری از پردازش گفتار و زبان برای گوش دادن به زبان‌پَریشی یا آفازی، علامت رایج زوال عقل استفاده می‌کند که باعث می‌شود فرد قادر به برقراری ارتباط واضح با دیگران نباشد.

فناوری‌های کمک‌کننده به استقلال مبتلایان به زوال عقل

این فناوری‌ها فوق‌العاده هیجان‌انگیز هستند و پتانسیل زیادی برای ارتقای استقلال بیشتر در میان افراد مبتلا به زوال عقل دارند. پیش از این، بیشتر فناوری‌های حامی زوال عقل طراحی شده بر روی تضمین و نظارت مراقبین تمرکز داشتند، در حالی که همیشه مهم است که هوش مصنوعی و نوآوری امکان استقلال را برای این افراد فراهم کنند. ما شاهد طرح‌هایی هستیم که ثابت نیستند، اما با شرایط متغیر و عملکرد شناختی فرد سازگار هستند، بنابراین، آنها را قادر می‌سازند برای مدت طولانی‌تری در خانه خود بمانند.

با این حال، ما به سختی سطح پتانسیل هوش مصنوعی را به ویژه در زمینه تشخیص بررسی می‌کنیم و  انتظار داریم طی پنج تا ۱۰ سال آینده شاهد پیشرفت‌های عظیمی باشیم.

با توجه به هزینه زوال عقل برای جامعه که در حال حاضر ۳۴.۶ میلیارد پوند در سال تخمین زده می‌شود، و ویرانی‌های ناشی از آن، باید از فناوری و فرصت‌های ارائه شده برای ایجاد آینده بهتر استفاده کنیم.

تشخیص زوال عقل با ابزاری جدید

برنامه دیگری که در کمک به این بیماران ارائه شده، ابزار کنگو اسپیک (CognoSpeak) است که با استفاده از عوامل مجازی برای درگیر کردن بیماران در آزمون‌های شناختی و تجزیه و تحلیل الگوهای زبان و گفتار آنان، ارزیابی سریع و کارآمدی را ارائه می‌دهد. از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است و به بیماران امکان می‌دهد آزمایش را در خانه انجام دهند. آزمایش‌های اولیه نشان داده است که این ابزار در تشخیص بیماران آلزایمر از افراد سالم از نظر شناختی، ۹۰ درصد دقیق است.

در این ابزار، از یک عامل مجازی که روی صفحه نمایش داده می‌شود برای درگیر کردن بیمار در  مکالمه استفاده شده است. پرسشنامه با الهام از مواردی است که در مشاوره‌های سرپایی استفاده می‌شود سپس این ابزار از هوش مصنوعی و فناوری گفتار، برای تجزیه و تحلیل الگوهای زبان و گفتار استفاده می‌کند تا نشانه‌های زوال عقل، بیماری آلزایمر و سایر اختلالات حافظه را جستجو کند.

محققان اظهار کردند که ابزار معرفی شده می‌تواند نقش کلیدی در کاهش بار خدمات ارزیابی زوال عقل داشته باشد. این سیستم برای کار در بین مراقبت‌های اولیه و ثانویه طراحی شده است به این معنی که پس از راه‌اندازی کامل، پزشک عمومی می‌تواند فردی را که از حافظه شکایت دارد برای استفاده از این فناوری ارجاع دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی باعث «اُوِردوز» می‌شود؟
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان