Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: اقدامات قضایی در قبال عدم استفاده از ماسک در ستاد مقابله با کرونا در دست پیگیری است و ما درخواست داریم همه به پویش «استفاده از ماسک» بپیوندند.

به گزارش مشرق، نشست علی ربیعی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه دقایقی پیش آغاز شد.

وی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: رییس‌جمهور سخنانی در خصوص هم افزایی و کنار هم بودن قوا مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا اعلام می‌کنم بنای دولت در همکاری صمیمانه و هم‌افزایی برای پاسخ به مشکلات مردم است.

بیشتر بخوانید: ربیعی: درباره کرونا دیدگاه‌های متفاوت وجود دارد جناب سخنگوی دولت! نمک به زخم مردم نزنید

ربیعی ادامه داد: در کنار کرونا تحریم‌های کاخ سفید و یک وضعیت بی‌سابقه را در این مدت داریم.

چندین بار گفتم دولت بنایی بر افزایش گازوئیل ندارد

ربیعی با اشاره به عملیات روانی در کشور خاطر نشان کرد: امروز باید همه نهادهای مدنی در جامعه کنار هم قرار گیریم، وقتی سخن از عملیات روانی مردم به دو نمونه اشاره میکنم. چندین بار گفتم دولت بنایی بر افزایش گازوئیل نداریم، اما باز هم در فضای مجازی مشاهده می کنیم در هفته صدها مطلب بر روان جامعه منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم هوشیاری رسانه ها مسیری است که باید در کنار هم قرار گیریم، بنای دولت همکاری صمیمانه و متواضعانه با همه دستگاه ها و قوا است.

سخنگوی دولت گفت: با فشارهای تحریم، صنعت ما مسیرهای جدیدی در تولید پیدا کردیم و با ممنوع کردن واردات ۲ هزار قلم کالا شرکت های دانش بنیان جدیدی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: به قول کنش‌گران صنعت، ایران در حال تبدیل شدن به یک کارخانه بزرگ تولیدی است و ما حداقل در فولاد و مس باید به ۱۰ درصد افزایش تولید برسیم.

۲.۲ میلیارد دلار طرح در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

ربیعی با اشاره به اینکه در سال ۹۹، ۲/۲ میلیارد دلار طرح به بهره برداری می رسد، گفت: ایمیدرو کارش را در مناطق محروم شروع کرده و برنامه هایش به ثمر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه صادرات کشور در زمینه صنعت رشد داشته است، گفت: با طرح‌های دولت در سال ۹۹ چهل هزار ایجاد شغل مستقیم انجام می شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه طبق گزارش وزیر بهداشت، کشور در ساخت واکسن کرونا به موفقیت هایی دست یافته است، افزود: در داروهای نو ترکیب به سمت تولید رفتیم.

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد سرمایه‌گذاری ها در مناطق محروم بوده است. آمارها نوید ایجاد ۲۰۰ هزار شغل تا ۱۴۰۰ را می‌دهد.

وضعیت کرونا در خوزستان به ثبات نسبی رسیده است

ربیعی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: کرونا در خوزستان به ثبات نسبی رسیده اما امکان بازگشت است. در ستاد مقابله با کرونا مطرح شد که مهمترین علت افزایش ابتلا به کرونا، عادی شدن آن است و یکی از علل شیوع آن، پنهان کردن بیماری از طرف بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: اردیبهشت متوسط همکاری در مقابله با کرونا به ۸۸ درصد رسیده بود، اما الان ۲۰ درصد کاهش داشته است. از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مناطق سرپوشیده قرمز و نارنجی اجباری خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: توزیع ماسک ارزان قیمت با همکاری شهرداری ها و وزارت صمت انجام خواهد شد. ظرفیت ماسک صنعتی به ۵ میلیون در روز رسیده است. برای تصمیمات منطقه‌ای استانداران می‌توانند تصمیم و به اطلاع ستاد ملی مبارزه با کرونا می رسانند.

ربیعی خاطر نشان کرد: ما درخواست داریم همه به پویش استفاده از ماسک بپیوندند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۹، ۴۵۰ میلیون لیتر نفت به روستاهای تا ۲۰ کیلومتر مرزها برای صادرات داده می شود. ۲۰ درصد از ارزش ریالی صادرات نفت به استانهای مرزی، به صورت ۸۰ درصد واریز به حساب خانوارها و صرف ۲۰ درصد برای اشتغال و برنامه های حمایتی خواهد بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز ۴۱۸۵ تن گندم خریداری شده که ۹۸ درصد از مطالبات گندمکاران و ۶۹ درصد مطالبات کلزا کاران پرداخت شده است.

وی در مورد جدیدترین دارایی‌های دولت برای وارد شدن به بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شرایط پذیرش در بورس به یک ماه رسیده است و عرضه بلوکی یک صندلی پالایشگاه تبریز و یک صندلی شرکت سرمایه گذاری امید در آینده و عرضه اولیه هلدینگ سیمانی تامین اجتماعی فردا در بورس صورت می‌گیرد.

وی در مورد حمایت از مستاجران گفت: تصمیم گرفتیم قراردادهای مسکونی استیجاری که مدت آنها تا ماه مهر بود در صورت عدم توافق موجر و مستاجر تمدید شود.

حمایت از مستأجران با پرداخت وام

ربیعی گفت: افزایش اجاره‌بها در تهران حداکثر ۲۵ درصد، شهرهای بزرگ ۲۰ و شهرهای کوچک ۱۵ درصد است. ما دنبال حمایت مالی از مستأجران در قالب پرداخت وام هم هستیم.

وی با تاکید بر تکمیل مسکن مهر گفت: تا پایان ۹۹ به سمت اتمام مسکن مهر می رویم. به هیچ وجه، کسی به مسکن‌سازی نقد نداشت، نقد ما به نبود امکانات در برخی طرح های مسکن مهر بود؛ بنای ما تکمیل مسکن مهر بوده است. دولت و شهرداری طرح های مختلفی برای کاهش قیمت مسکن دارند.

اقدام قضایی در قبال عدم استفاده از ماسک در دست پیگیری است

سخنگوی دولت در مورد عواقب استفاده نکردن از ماسک بیان داشت: اقدامات قضایی در قبال عدم استفاده از ماسک در ستاد مقابله با کرونا در دست پیگیری است، اما فعلا برخی پاساژها و ادارات اجازه ورود نمی دهند. 

وی بیان داشت: خستگی تحمل کرونا باعث هنجارشکنی شده است و به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید.

ربیعی در مورد تروریست خواندن ایران توسط آمریکا بیان داشت: دولت آمریکا نه در موقعیت قانونی و نه اخلاقی برای تعیین تروریست است و هیچ مرجع جهانی هم این موقعیت را به آن نداده و خود آنها تروریست هستند که واضح ترین کار تروریستی آن، ترور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه جان بولتون از قربانی کردن ملت ایران توسط ترامپ برای تسلیم شدن ایران در جهت خواسته های رییس‌جمهور آمریکا صحبت کرده است، اظهار داشت: ایران بزرگترین دشمن گروهای تروریستی است. ما هزینه زیادی برای مبارزه با تروریسم دادیم و سردار سلیمانی امنیت‌آورترین فرد برای منطقه بود.

ربیعی در مورد جمعیت امام علی گفت: در جریان علت بازداشت افراد مربوط به این جمعیت نیستم، اما با صحبتهایی که با وزارت کشور داشتم دستگیری ها مربوط به فرد بوده و ربطی به جمعیت ندارد. سیاست ما حمایت از نهادهای مردمی است و بسته شدن این نهادها تابع سازوکارهای خودش خواهد بود.

وی در مورد لایحه همه پرسی دولت خاطر نشان کرد: نظارت استصوابی همواره مورد مناقشه حقوقی و سیاسی بوده است. یک جایی باید این اختلاف تمام می‌شد، برای اینکه نقارها از تفاسیر برداشته شود، لایحه مزبور به کمیته حقوقی دولت رفته و پیرامون آن بحث صورت می‌گیرد.

مالیات بر خانه‌های خالی از ماه آینده عملیاتی می‌شود

وی در مورد چگونگی بستن مالیات بر خانه های خالی، اظهارات داشت: این سامانه راه اندازی شده و از ماه آتی عملیاتی خواهد شد.

ربیعی در مورد منطقه مکران و خط تولید انتقال نفت خام از گوره به جاسک گفت: عملیات اجرایی پروژه های جاسک و افزایش انتقال نفت با این طرح در شرایط تحریم، وجه اقتصادی، ژئوپلتیکی و اجتماعی دارد و در راستای محرومیت‌زدایی است. ۹۵ درصد تجهیزات آن داخلی‌سازی شده است. این پروژه فرصتی برای ایجاد پایانه های صادراتی متنوع است و سرعت انتقال نفت را افزایش و هزینه های آن را کاهش می دهد.

ربیعی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه یکی از اعضای دولت به تازگی برای استخدام داماد حسن روحانی در پژوهشگاه صنعت نفت نامه زده است و آیا این نامه بر اساس پروتکل‌های اداری و بدون رانت بوده است یا خیر ؟ گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما ایشان قبل از ازدواج هم با توجه به رشته تخصصی اش ارتباطی با این مجموعه ها داشته است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مسکن مهر حسن روحانی روحانی آمریکا علی ربیعی وزارت کشور ترامپ تروریسم ویروس کرونا وزارت صمت اخبار داغ دست پیگیری مقابله با کرونا سخنگوی دولت مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت

بهادری جهرمی در حاشیه  جلسه هیات دولت اظهار کرد:با تصویب هیات وزیران هم مالیات بر ارزش افزوده که ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است برای اقلام کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تامین دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی و ملزومات مصرفی پزشکی به یک درصد کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت افزود: این کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی بزودی اعمال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!