Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: با وقوع چند فقره سرقت مشابه با موضوع سرقت با عنوان ملامور قلابی، مشخص شد، از اواخر سال گذشته مردی 25 ساله با لباس شخصی سبز رنگ با پرسه زنی در پارک ها و بوستان های شمال و شمال غرب تهران و ارائه حکم مأموریت جعلی و نشان دادن بی سیم و اسپری اشک آور، خود را مأمور معرفی می کند و به بهانه بازرسی بدنی از جوانان و نوجوانان گوشی موبایل و کیف پول آنها را گرفته و آنان برای گرفتن تعهد و ارشاد به ورودی بوستان و پارک ها نزد همکارانش می فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که مال باخته به ورودی پارک مراجعه می کند، متوجه اغفال و سرقت اموالش می شدند و سارق نیز پا به فرار می گذاشت.

سرقت 7 میلیون تومانی پلیس قلابی

وی افزود : تیم ویژه ای از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی کشف موضوع و دستگیری سارق را در دستور کار قرار دادند و در جریان رسیدگی به پرونده و بررسی سرقت ها مشخص شد متهم ساعت یک بعد از ظهر هفدهم خرداد ماه با همین شیوه و شگرد در پارک جمشیدیه گوشی موبایل سامسونگ یکی از جوانان را به ارزش 7 میلیون تومان سرقت کرده و سپس به عنوان مسافر سوار بر خودروی تاکسی شده و از محل گریخته است.

ردیابی مامور قلابی در ملارد

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی راننده تاکسی شناسایی شد ، ادامه داد : در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی تصویری از متهم به نام کامران 26 ساله ساکن شهرستان ملارد به دست آمد و مال باختگان کامران را به عنوان سارق خود شناسایی کردند. با شناسایی مخفیگاه متهم با دستور قضائی پنجم تیرماه وی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

وی تصریح کرد: کامران پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران به 70 فقره سرقت در سطح پارک های تهران اغلب شمال و شمال غرب اعتراف و اظهار داشت، گوشی های سرقتی را به مالخری به نام " سیروس " فروخته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مالخر گوشی های سرقتی نیز در عملیات دیگری دستگیر شد، تصریح کرد: سیروس نیز به خرید اموال مسروقه اعتراف و به کارآگاهان گفت: تا کنون 500 میلیون ریال به کامران بابت خرید گوشی ها پرداخت کرده است .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی کارآگاهان تا کنون 25 تن از مال باختگان شناسایی شده اند، تصریح کرد: هر دو متهم برای ادامه تحقیقات تکمیلی با دستور قضائی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: بورس کرونا ریحانه عامری حوادث سرقت پلیس فرار اخبار حوادث اخاذی شمال تهران مامور قلابی سرقت میلیونی در پارک فیلم ایران کرونا دختر فضای مجازی تهران عکس اخبار تهران حوادث تهران قتل پلیس آگاهی پارک ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز

رییس پلیس آگاهی فراجا گفت: مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، سردار محمد قنبری به تشریح اقدامات و عملکرد نوروزی پلیس آگاهی در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات مؤثر کارآگاهان و افسران پلیس آگاهی در سراسر کشور (قرارگاه نوروزی عمار) در ایام نوروز امسال مجموع کشفیات این پلیس بیش از ۳۲ درصد افزایش و در مقابل ۲۲ درصد نیز وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: این پلیس از مدت‌ها پیش در حوزه‌های مأموریتی مربوطه برنامه ریزی های گسترده‌ای را برای تأمین امنیت و آسایش شهروندان در اقصی نقاط کشور به ویژه شهرهای مسافر خیز در نوروز امسال ارائه داد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به معاونت مبارزه با سرقت گفت: وقوع مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی بهترین عملکرد کشف را مربوط به سرقت خودرو با دستیابی به شاخص ۱۱۴ درصد عنوان و تصریح کرد: طی این بازه زمانی بیش از ۵۶ درصد از مجموع سرقت‌های واقعه در کشور مربوط به سرقت‌های خرد و بیش از ۴۰ درصد نیز مربوط به سرقت‌های مهم است که در مجموع آمار این سرقت‌ها کاهش تأثیرگذاری به همراه داشته است.

سردار قنبری ابراز داشت: در همین مدت، کشفیات جرایم سرقت به میزان ۳۲.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع به طور میانگین ۷۰ درصد از سرقت‌های اعلامی کشف شده است، گفت: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ۳۳ استان کشور شاهد افزایش کشفیات و همچنین کاهش وقوعات بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اعزام به موقع تیم‌های CSI و DVI به منظور بررسی صحنه‌های مختلف جرایم علیه اموال و افراد، تعیین پیشینه متهمان و مجرمان و همچنین در راستای کنترل مجرمین سابقه دار، پالایش و معرفی مشخصات تعداد کثیری از مجرمین سابقه دار با ۴ فقره سابقه سرقت به بالا به پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت واگذاری پابند الکترونیکی در ایام نوروز از اقدامات بسیار مهم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی بوده است.

وی گفت: طبق گزارش‌های انجام شده در مجموع جرایم جنایی نیز بیش از ۲۳ درصد وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که در مقابل کشفیات نیز به میزان ۹/۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه مجموع دستگیری‌های این پلیس طی این ایام بیش از ۹ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری نیز شاهد کاهش ۳ درصدی وقوعات و افزایش ۳۵ درصدی کشفیات بوده ایم.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن آماده باش کامل در این ایام تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار بستند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و افزایش گشت‌های ویژه پلیس آگاهی، کنترل مؤثر و دستگیری سارقان سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک، تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافرین، برگزاری مراسم افتتاحیه سیستم ضد سرقت (ردیاب هوشمند خودرو)، بازدید از آخرین روند اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای از استان‌های البرز، غرب استان تهران و تهران بزرگ از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در این ایام بوده است.

دیگر خبرها

  • مدل جدید تریاک‌فروشی در شمال تهران توسط یک زن
  • پایان جولان سارق سیم کابل برق در ساری
  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد دستگیر شد
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور