Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس امروز (سه‌شنبه ۱۰ تیرماه ۹۹) در نشست خبری در خبرگزاری مهر با موضوع بررسی اعتبارنامه تاجگردون در خصوص چرایی اهمیت بررسی اعتبارنامه نمایندگان، اظهار داشت: اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان نه تنها در این دوره بلکه در دوره‌های قبلی نیز وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکری گفت: اگر از ظرفیت‌های نظارتی نمایندگان به درستی استفاده می‌شد، یک وزیر پس از سه بار استیضاح، بیش از گذشته رأی نمی‌آورد. نمایندگان نباید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی اجازه دهند اتفاقاتی رخ دهد که قوه قضائیه وارد شود و هزینه‌های زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی روند مقابله مجلس یازدهم با فساد را ادامه دار دانست و گفت: مقابله مجلس یازدهم با فساد محدود به این افراد نخواهد شد و به تمام عرصه های فساد وارد می شویم، از مظلومیت مبارزه با فساد این است که ما باید اینجا در حضور اصحاب رسانه توضیحاتی ارائه دهیم.

شاکری گفت: در این جلسه به دنبال آن هستیم که یک موضوع ظرفیت‌ساز را مطرح کنیم و کمک کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در مجلس استفاده شود.

وی افزود: بررسی صلاحیت اعتبارنامه نمایندگان بر اساس اصل ۹۳ قانون اساسی توسط نمایندگان مجلس به حدی مهم است که در ردیف شورای نگهبان قرار دارد. مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد؛ مگر در مورد تصویب اعتبارنامه نمایندگان.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان پس از تائید اعتبارنامه‌شان می‌خواهند وظیفه نمایندگی کل ملت را بر عهده بگیرند به همین دلیل بررسی اعتبارنامه اهمیت و جایگاه بالایی در قانون اساسی دارد.

شاکری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود برای آغاز به کار مجلس یازدهم ضمن تأکید بر بیانات حضرت امام خمینی (ره) که مجلس در رأس امور است و آن را عصاره فضیلت مردم می‌دانستند، گفتند که مجلس با قانونگذاری، ریل‌گذاری می‌کند. مسیر حیات کشور  و همه دستگاه‌های حکومتی، مردمی و همه آحاد وظیفه دارند از این مسیر حرکت کنند.

وی مبارزه با فساد را یکی از ریل‌گذاری‌های مهم مجلس دانست و افزود: مبارزه با رانت و فسادستیزی، یکی از وظایف مجلس است بنابراین باید از این ظرفیت که در قانون اساسی آمده و امام(ره)  و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، استفاده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من نمی‌دانم چرا وقتی ما داریم از ظرفیت قانونی مجلس در بررسی اعتبارنامه نمایندگان استفاده می‌کنیم، مورد هجمه قرار می‌گیریم؟ اگر وزیر سابق راه و شهرسازی را به موقع مورد سؤال قرار می‌دادیم، امروز وضع مسکن به این شکل نبود. الان ایشان در ویلای لواسانشان در حال استراحت هستند درحالی‌که مردم به دنبال مسکن در حاشیه‌ها و کوچ به این مناطق هستند.

شاکری ادامه داد: اگر ما از ظرفیت‌های موجود در مجلس استفاده کنیم، بلایی که در سه، چهار سال گذشته در حوزه مسکن رخ داده، رخ نمی‌داد. آنها مسکن مهر را رها کردند و افتخارشان این است که حتی یک واحد هم نساختند و ما امروز شاهد وضعیت همه مردم و جوانان در حوزه مسکن هستیم. چرا ما نباید از ظرفیت‌های قانونی به موقع استفاده کنیم و بگذاریم مسئول، دوران مسئولیتش که تمام شد، تازه آن زمان دستگاه قضا، وارد و بار پرونده‌های قضایی صدها برابر شود؟

وی با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان با اعتبارنامه یکی از نمایندگان، گفت: تعدادی از ما نمایندگان داریم از ظرفیت‌های موجود در قانون استفاده می‌کنیم؛ این دیگر تهدید، توهین، پیامک و پست‌های مختلف ندارد. ما داریم از اختیارات قانونی خود استفاده می‌کنیم. اگر ما به تکلیف خود عمل کنیم، موجب می‌شود که هر کسی پای در این مسیر نگذارد و سعی نکند که با استفاده از هر وسیله‌ای به جایگاهی برسد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مبازره با فساد نماینده نماینده تهران اعتبارنامه نمایندگان بررسی اعتبارنامه مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خوشحالی نمایندگان مجلس در صحن از حمله دیشب سپاه به اسرائیل

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894935

دیگر خبرها

  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • فلسفی: اولویت مجلس آینده فسادستیزی و شفافیت باشد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • ببینید | خوشحالی نمایندگان مجلس در صحن از حمله دیشب سپاه به اسرائیل
  • حمایت نمایندگان مجلس از «شلیک به قلب رژیم صهیونیستی»