Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمد بیگی در بازدید از کارگاه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر بخش زیادی از آب شرب استان از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود اما با انتقال آب از سد طالقان، به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از محل آب های سطحی و جاری آبرسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح بزرگ آبرسانی ۸۰ درصد جمعیت استان قزوین را تحت پوشش خود قرار می دهد، اضافه کرد: اجرای این طرح کیفیت آب شرب استان را ارتقا داده و همچنین موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچین وضعیت آب شرب آبیک را نامناسب خواند و گفت: امیدواریم با تسریع در اجرای طرح  آبرسانی سد طالقان به استان قزوین از طریق پیگیری های جدی و تلاش جهادی مسوولان هر چه زودتر بتوان طعم خوش آب سد طالقان را به مردم استان از جمله آبیک چشاند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای این پروژه در ابتدا به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن و اکنون به دلیل مشکلات اعتباری با مشکلاتی مواجه است و حدود ۱۰ درصد پیشرفت دارد اما باید برای تسریع در اجرای این طرح مهم و ملی دست در دست یکدیگر دهیم و انرژی و توان مضاعفی به خرج دهیم.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا که ابتدا از شهرستان آبیک آغاز شده از بزرگترین طرح های عمرانی و زیرساختی و یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی در کشور به شمار می رود.

این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین در سال ۹۵ است.

برچسب‌ها آبیک آب و فاضلاب نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبیک آب و فاضلاب آبیک آب و فاضلاب سد طالقان استان قزوین انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت های مسکن ملی و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

حسین امامی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرحهای آبرسانی در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح های تامین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد
  • در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود
  • همایش بزرگ دوچرخه سواری در آبیک برگزار می‌شود
  • اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستا‌های استان همدان