Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا لوایح جدیدی در مجلس سنای آمریکا مطرح شده که اجازه می‌دهند این کشور سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ ترکیه را با هدف رفع بن‌بست میان واشنگتن و آنکارا بر سر فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ خریداری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیفنس نیوز، جان تیون، سناتور جمهوریخواه آمریکایی و ناظم پارلمانی اکثریت جمهوریخواه سنا پیشنهاد داده اصلاحیه‌ای در قانون مربوط به بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ آمریکا مشهور به قانون اختیارات دفاع ملی اعمال شده و به موجب آن خرید این سامانه بر مبنای بودجه تامین موشک در نیروی زمینی امکانپذیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق یک سال بعد از آن می‌افتد که آمریکا، ترکیه را به تلافی تصمیمش برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به آن کنار گذاشت.

جیم ریش، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز اصلاحیه‌ای را با موضعی سرسختانه‌تر پیشنهاد داده تا دولت ترامپ را ملزم به اجرای تحریم‌های مربوط به قوانین کاتسا بر ترکیه در عرض ۳۰ روز پس از تصویب قانون اختیار دفاع ملی کند. ریش منتقد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بوده و او را متهم به داشتن سوءنیت در تعاملاتش با آمریکا بر سر سامانه اس-۴۰۰ کرده است.

بر اساس قانون کاتسا که در سال ۲۰۱۷ تصویب شد، هر کشوری که اقدام به خرید تجهیزات نظامی عمده از روسیه کند باید هدف تحریمهای بزرگ قرار بگیرد.

جیم تاونسند، یک مقام مسئول سابق سیاستگذاری اروپا و ناتو در پنتاگون عنوان کرد: آمریکا به طور معمول تکنولوژی‌های خارجی را خریداری می‌کند و می‌تواند هم از تکنولوژی اس-۴۰۰ استفاده کند و هم با آن تاکتیکهای خودش را تست کند. اگر ترکیه با این طرح موافق نباشد دو کشور همچنان در بن بست قرار خواهند داشت. فکر می‌کنم خرید اس-۴۰۰ ترکیه توسط آمریکا راهی هوشمندانه برای خارج ساختن اردوغان از وضعیت بغرنجش باشد. ما فقط می‌خواهیم این سیستم از ترکیه خارج شده باشد و اگر که با این کار ترکیه قادر به مشارکت در برنامه اف-۳۵ شود بهتر هم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا روسیه ترکیه اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیری آنری: رئال مادرید شایسته صعود به نیمه‌نهایی بود؛ دفاع‌کردن به اندازه حمله‌کردن مهم است

آنری نتیجه دیدار رئال مادرید و منچسرسیتی را عادلانه و کهکشانی‌ها را شایسته صعود دانست 

طرفداری | شب گذشته (چهارشنبه) و در دیداری از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید در ضربات پنالتی منچسرسیتی را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

تیری آنری، اسطوره باشگاه آرسنال و فوتبال فرانسه که این روزها به عنوان کارشناس در شبکه اسکای فعالیت می‌کند، راجع به تقابل سیتیزن‌ها با رئال، گفت:

می‌دانم که منچسترسیتی توپ را در اختیار داشت، بیشتر حمله کرد و جمله‌هایی از این دست، اما نحوه دفاع‌کردن رئال مادرید شگفت‌انگیز بود. اهمیت خوب دفاع کردن نباید نادیده گرفته شود. شما می‌توانید مثل منچسترسیتی بازی را به طور کامل در اختیار داشته باشید و به قول مردم، تیم برتر میدان باشید، اما دفاع کردن هم بخشی از بازی است و به همان اندازه حمله‌کردن، اهمیت دارد. به نظر من، بهترین تیم، تیمی بود که بهتر دفاع کرد و شایستگی صعود به مرحله بعدی را داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • تیری آنری: رئال مادرید شایسته صعود به نیمه‌نهایی بود؛ دفاع‌کردن به اندازه حمله‌کردن مهم است
  • ترکیه: نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • توازن قوای منطقه در اختیار جمهوری اسلامی است
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم