Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح مسکن 25 متری طرحی است که این روزها از سوی برخی افراد و مسئولین مطرح می شود که زوج های جوان می توانند در این خانه ها زندگی کرده و حاشیه نشین نشوند.

اخبار اقتصادی- پارسال بود که شهرداری تهران در دوره فعلی که با مدیریت اصلاح طلبان است طرحی را به هیات دولت داد مبنی بر اینکه واحدهای آپارتمانی 25 متری ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلپایگانی معاون شهرداری تهران سال گذشته در نشستی اعلام کرده بود که تلاش می کنیم واحدهای کوچک مقیاس ساخته شود و این مساله ضرورت دارد.

وی در دلیل سخنان خود آورده بود که این طرح تنها برای افراد فقیر و کم درآمد نیست بلکه برای یک زوج جوان که می‌خواهند زندگی تازه‌ای آغاز کنند مناسب خواهد بود. 

حالا اما با گران شدن مسکن به دلیل بی تفاوتی های دولت به این بازار و پس از مزخرف خواندن مسکن مهر توسط آخوندی در دولت اول حسن روحانی، این روزها عده ای دوباره طرح خانه های 25 متری را بر سر زبان ها انداخته اند.

جالب اینکه برخی رسانه های اصلاح طلب طرح مسکن 25 متری را به مجلس یازدهم نسبت می دهند در صورتی که این طرح مربوط به شهرداری فعلی و هماهنگی ها در دولت یازدهم است اگر چه وزیر فعلی مسکن با آن مخالف است.

محمدرضا رضایی کوچی از نمایندگان مجلس یازدهم درباره شایعه موافقت مجلس با تولید مسکن 25 متری، گفت: این موضوعات مطروحه کاملا کذب بوده و مجلس به هیچ وجه موافق تولید مسکن زیر متراژ 40 متر نخواهد بود.

وی افزود: تولید مسکن 25 متری یا مساکن کوچک به هیچ وجه به صلاح کشور نخواهد بود و مشکلات اجتماعی بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه تولید مسکن 25 متری مغایر با سیاست های کلان فرهنگی در کشور است، افزود: این پروژه قطعا در تناقض با سیاست های شهرسازی و تولید مسکن در کلانشهرها است و این رویکرد در آینده ترکیب جمعیتی خانواده ها را دچار تغییر خواهد کرد.

رضایی کوچی گفت: تولید مسکن کوچک موجب می شود که عملا جوانان به زندگی مجردی و تجردگرایی سوق داده شوند، زیرا در خانه ای با متراژ 25 متر یک خانواده نمی تواند زندگی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: حال تصور کنیم که یک خانواده دو نفره بپذیرند که مسکن 25 متری زندگی کنند، اما قطعا این خانواده زیر مسئولیت فرزندآوری نخواهد رفت، زیرا در چنین مسکنی نمی توان افراد را ترغیب به فرزآوری کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا مجلس و اعضای کمیسیون کاملا مخالف تولید مسکن 25 متری هستند، زیرا چنین طرحی در کشور قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر از طرح ساخت واحد مسکونی 25 متری برای مردم به شدت انتقاد کرد.

متن توئیت عضو هیأت رئیسه مجلس به شرح زیر است:

چند واحد 25 متری ساخته شده و مبتکران این طرح به همراه رؤسای ارشد دولت منفعل در آن ساکن شوند تا یاد بگیرند اگر نمی توانند مشکلی را حل کنند، دست کم با روان مردم بازی نکنند. قرار نبود با چنین پیشنهاداتی سوهان روح باشید.

تو که نوشم نه‌ای، نیشم چرایی

نمک پاش دل ریشم چرایی.

سوال اینجاست مسئولان دولتی و اجرایی که به دنبال مسکن 25 متری برای جوانان و اقشار کم درآمد هستند خودشان در خانه هایی با چه اندازه متراژ زندگی می کنند؟

چرا دولت مالیات بر خانه های خالی را به شکل جدی اجرا نمی کند؟ وعده های کمک به مستاجران به کجا رسید؟ خوب است هر مسئولی که از نین طرح هایی دم می زند خود و خانواده اش چند روزی را در خانه ای 25 متری سپری کند تا طعم چنین زندگی را تجربه نماید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خانه شهرداری تهران مسکن مسکن بازار مسکن مسکن 25 متری تولید مسکن 25 متری مجلس یازدهم خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
آذری ۱۳۹۵ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۹ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۷ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۳۹۲ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۸۹ _ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۷ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود؛ همچنین عده‌از کارشناسان حوزه مسکن اظهار می‌کنند با عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار، قیمت مسکن نزولی خواهد شد؛ اما با گذشت بیش‌از نیمی از عمر دولت سیزدهم و عدم نتیجه سیاست‌های ساخت مسکن، سوال اینجاست با به توجه ماه‌های پایانی این دولت، وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی چه زمانی محقق خواهد شد؟

کد خبر 6085806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • سبک زندگی خواندنی و عجیب مه لقا خانم!