Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به جایگاه برتر شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سطح کشور، گفت: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان به ویژه شهرستان ریگان رتبه بالایی در حوزه صلح و سازش دارند. تاریخ انتشار: 15:34 - 10 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۵۳۷ خبرگزاری میزان- یدالله موحد در آئین تکریم اعضای شورا‌های حل اختلاف شهرستان ریگان گفت: بالا بودن آمار صلح و سازش در پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان نشان از نجابت، بزرگواری و صلح اندیشی مردم و نفوذ کلام متنفدان و معتمدان شورا‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف و معتمدین این شورا‌ها خاطرنشان کرد: اعضای شورا‌های حل اختلاف، معتمدین، متنفذان و سران طوایف در شرق استان کرمان در راستای ارتقای سلامت و امنیت جامعه و افزایش صلح و سازش و مدارا تلاش‌های شایسته تقدیری دارند.

این مقام قضایی در استان کرمان، ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها را اقدامی بزرگ و شایسته تحسین دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی بر مبنای وظبفه ذاتی خود در تمامی پرونده‌ها از جمله دعاوی خانوادگی و سایر پرونده ها، حکم صادر می‌کند که این صدور حکم دعوا را پایان نمی‌دهد وممکن است حتی منجر به ایجاد دعاوی جدیدی شود، اما شورا‌های حل اختلاف صفا و برادری را ایجاد کرده و در کوتاهترین زمان ممکن رفع نزاع می‌کنند.

موحد یادآور شد: دعاوی در سیستم قضایی در مدت زمان طولانی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اما پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه ممکن می‌رسند و این عین عدالت است.
وی خاطرنشان کرد: هر مومنی که در مسیر صلح و سازش قدم بردارد تمام ثمرات و رحمت الهی نثار او خواهد شد.   بیشتر بخوانید: بسط عدالت در عمق ۲۰۰ متری زمین/ رییس کل دادگستری استان کرمان پای درد دل کارگران زغالسنگ راور نشست

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: برنامه‌های قوه قضاییه در مسیر تحول جز با همکاری مردم شدنی نیست و این قوه زمانی می‌تواند یک گام به سمت جلو بردارد که توان اقیانوس مردمی را در کنار خود داشته باشد و با اتکا به توانمندی مردم مشکلات قضایی کشور را حل و فصل کند.

موحد گفت: شورا‌های حل اختلاف، مصلحین قرآنی و دیده بان‌های پیشگیری از نهاد‌ها و ظرفیت‌های مردمی قوه قضائیه هستند که در مسیر تحولی این قوه تلاش می‌کنند.

وی گفت: وجود و فعالیت نهاد‌های مردمی در کنار دستگاه قضایی موجب می‌شود که در پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده، اختلافات مالی و. مشکلات مردم با نرمش و مدارا حل شود و قاطعیت و جدیت دستگاه قضایی برای برخورد با مفسدین، اشرار و مخلان امنیت عمومی به کار گرفته شده و از دست اندازی آن‌ها به اموال عمومی و بیت المال خودداری شده و اجازه داده نشود که خللی در امنیت عمومی مردم ایجاد شود.

در ادامه سفر رییس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان ریگان کلنگ اجرایی بازداشتگاه موقت فرماندهی انتظامی ریگان بر زمین زده شد و مهمانسرای دادگستری این شهرستان نیز افتتاح شد.

رییس دادگستری شهرستان ریگان در این مراسم گفت: با توجه به فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان ریگان با زندان بم، در حوزه بدرقه متهمان در این شهرستان مشکلاتی وجود داشت که به منظور رفع این مشکلات، پیگیری‌های لازم برای ایجاد بازداشتگاه موقت در فرماندهی انتظامی این شهرستان در سطح استانی و ملی انجام شد.

امین سلطانی زرندی خاطرنشان کرد: در نهایت با احداث بازداشگاه موقت مورد تائید سازمان زندان‌ها در محل فرماندهی انتظامی شهرستان ریگان موافقت شد که در سفر روز جاری رئیس کل دادگستری استان به این شهرستان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی این بازداشتگاه بر زمین زده شد.

گفتنی است، در سفر رییس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان ریگان ضمن برگزاری جلسه شورای قضایی، مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مرتبط با زندان، پزشکی قانونی و سایر مراجع مربوطه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کرمان شوراهای حل اختلاف صلح و سازش رییس کل دادگستری استان کرمان شورا های حل اختلاف شرق استان کرمان شهرستان ریگان صلح و سازش پرونده ها شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: ۴ ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان رخ می‌دهد و منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده تشدید کرد.

او می‌گوید: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور مزرعه و همچنین همکاری آباد دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده جهت حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع، که بلافاصله اعضای این شعبه با دعوت و برگزاری جلسات متعددی بین اعضای خانواده، جهت ایجاد صلح و سازش بین آنان تلاش‌های فراوانی کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: خوشبختانه تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از ۴ ماه اولیاء دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند و بین اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط را با صلح و سازش مختومه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی