Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین ابراهیمی از به دست آمدن شواهد و اطلاعات جدیدی از معماری بنا برج سنگی مجموعه میراث جهانی پاسارگاد خبر داد.

وی در ادامه گفت: در راستای خواناسازی پلان معماری صفه برج سنگی و برطرف کردن آشفتگی‌های موجود، عملیات ساماندهی این بخش از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مشتمل بر مستندسازی، قطعه یابی و وصالی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ابراهیمی، عملیات وصالی بلوک‌ها و قطعات سنگی به دو صورت خشکه چین و یا به روش پین گذاری و استفاده از رزین در حال انجام است.

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد، افزود: عملیات ساماندهی، در جبهه شمال غربی بنا متمرکز شده است که نمای اصلی اثر را شامل می‌شود و منظر بهتری را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در جریان عملیات ساماندهی که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده، شواهد و اطلاعات جدیدی از معماری بنا به دست آمده است.

کد خبر 4962332

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز پاسارگاد میراث فرهنگی فارس مرمت آثار تاریخی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان مواد مخدر ایلام دهه کرامت استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه بیرجند سازمان تبلیغات اسلامی میراث جهانی پاسارگاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران

شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در مورد جمع‌آوری غیرمجاز پسماند توسط سودجویان با اشاره به همکاری بسیار جدی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا درباره برخورد با مافیای زباله، گفت: توقیف مجموعه ماشین‌هایی که خارج از ضوابط در حال انجام این کار هستند، از قبل از عید شروع شده است و مجموعه‌های مختلف این امر را به صورت ویژه دنبال می‌کنند؛ البته شبکه‌هایی وجود دارند که کودکان کار و زباله‌گرد را به کار می‌گیرند که این شبکه‌ها نیز توسط دستگاه‌های انتظامی دنبال می‌شوند.

وی افزود: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که این پدیده ساماندهی شود.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه ساخت تمام خطوط مترو در سال جدید فعال می‌شود، گفت: چهار خط جدید به خطوط هفت‌گانه مترو اضافه خواهد شد که ساخت دو خط از سال گذشته آغاز شده است و ساخت دو خط دیگر نیز در سال جدید شروع خواهد شد.

علیرضا زاکانی درخصوص محفل امام‌حسنی ها نیز تصریح کرد: این مراسم از نمادهای بزرگ و عظیمی بود که به آن توجه شد و عملا نشان داد که تعلق شهروندان به کتاب الهی و برنامه‌هایی که به بهترین نحو بتوانند در قالب هنر این پیام را به جامعه منتقل کنند، چه مقدار زیاد است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی افزود: این از افتخاراتی است که از همه خالقان آن به ویژه از صدا و سیما، سازمان تبلیغات و همه مجموعه‌هایی که کمک کردند و با همت این کار عظیم را انجام دادند و البته کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه‌شان بودند و یا کسانی که این باب را دنبال کردند، باید تشکر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • کاروانسرای شاه عباسی کرج یادگاری از دوره صفوی
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • ادامه رکوردشکنی «حافظیه»
  • قلعه جونقان پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی
  • انجام ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی
  • پیش از سفر به «چغازنبیل» این نکات را مد نظر داشته باشید