Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم خاوازی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از این طرح در پارس‌آباد مغان بیان کرد: در این پروژه بیش از  ۱۲۰۰سنتر پیوت نصب می‌شود  و با بهره برداری از آن تحول بزرگی در کشاورزی منطقه بوجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه  ۷۵ درصد از اراضی مطالعه شده در این طرح دیم بوده و تبدیل به آبی می‌شود، بیان کرد: بهره برداری از این طرح بزرگ موجب افزایش  ۳/۵تا ۴ برابری  عملکرد تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: هشت هزار هکتار زمین زراعی و ۲ هزار هکتار باغ در اجرای مرحله اول این طرح  با اختصاص آب در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته و تا پایان سال جاری نیز هفت هزار هکتار دیگر به کشاورزان واگذار خواهد شد.

خاوازی اظهار کرد: این طرح سیمای اقتصادی منطقه مغان را کاملا تغییر داده و با ایجاد حلقه‌های فراوری ، بسته بندی ، لجستیک ، حمل و نقل و صادرات محصول،  به برندی برای استان اردبیل تبدیل خواهد شد.

وی گفت: این طرح بزرگ هدیه مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و مجموعه مدیران جهاد کشاورزی و نیرو به مردم منطقه مغان و استان اردبیل میباشد و موجب سه تا چهار برابر شدن تولید محصولات کشاورزی این منطقه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در باره قیمت پایین محصولات تولیدی و متضرر شدن کشاورزان در هنگام برداشت محصول گفت:  با ابلاغ الگوی کشت و تنظیم بازار در پاییز  ابلاغ  تلاش می‌شود تا این مشکل به حداقل برسد.

طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رییس‌جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده است.

طرح ملی آبیاری نوین پایاب سدخداآفرین در دشت مغان مهمترین طرح آب و خاک و شبکه آبیاری در استان به شمار می‌رود که  در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در حال اجراست.

این طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصدی در قالب چهار واحد عمرانی در اراضی دیم و منابع طبیعی منطقه در دست اجراست که اجرای شبکه‌های اصلی آن توسط آب منطقه‌ای استان اردبیل و شبکه‌های فرعی آن نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی مراحل نهایی و تکمیلی را طی می‌کند.

استان اردبیل با سه دشت مهم اردبیل، مشگین‌شهر و مغان، دارای ۷۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی می‌باشد.

این استان ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، دامی و باغی تولید می‌کند و در تولید ۱۲ محصول حایز رتبه اول تا هشتم کشوری است.

محصولات کشاورزی تولیدی استان اردبیل حدود چهار درصد مجموع تولیدات کشاورزی ایران بوده و بیش از ۲۹ درصد از تولید ناخالص استان متعلق به بخش کشاورزی این استان است.

هم اکنون ۱۲۰ هزار نفر در بخش کشاورزی استان اردبیل مشغول به کار هستند و بر اساس آمار، ۳۳ درصد از مجموع افراد شاغل استان در بخش کشاورزی در امر تولید انواع محصولات مشارکت دارند.

وزیر جهاد کشاورزی در یک سفر ۲ روزه به استان اردبیل روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از پروژه‌های کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان بازدید کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان کاظم خاوازی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان کاظم خاوازی اردبیل وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان کاظم خاوازی اردبیل استان اردبیل جهاد کشاورزی هزار هکتار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • گفتمان و مشارکت مردم جزو اولویت‌های بخش کشاورزی استان قزوین است