Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار زنجان از مردم خواست برای شرکت در مراسم تدفین و عزاداری در آرامستان تجمع نداشته باشند و این مراسم را با کمترین نفرات برگزار کنند.

حبیب یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز کشور و البته استان با آن درگیر است، بحث کروناست که با نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی شیوع بسیاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار زنجان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی شهری و تاکسی‌ها بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم، حتما در تاکسی از ماسک استفاده کنند و با سطوح مشکوک تماس نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز شرایط عادی نیست و باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل بیماری همراهی کنیم، بیان کرد: متاسفانه با وجود عادی نبودن شرایط همچنان شاهد حضور تجمعی مردم در آرامستان هستیم که بسیار خطرآفرین است.

یگانه با ابراز نگرانی از حضور شهروندان در آرامستان افزود: با توجه به اینکه شهرداری مسؤول کمیته تدفین اموات است از همین رو نگران حضور مردم در مراسم تدفین هستیم و پیرو ابلاغیه‌های علوم پزشکی دنبال رعایت پروتکل‌ها هستیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه محدوده بهشت زهرا برای حضور جمعیت زیاد، محدود است و قطعا در صورت عدم رعایت موجب شیوع کرونا می‌شود، بیان کرد: البته برنامه شهرداری توسعه بلوک‌های آرامستان برای پیشگیری از بیماری است، ولی در مرحله نخست شهروندان باید رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طبق برنامه تدفین در قطعات مختلف انجام می‌شود تا از تجمع مردم جلوگیری شود، اضافه کرد: در همین راستا بیش از 2 هزار قبر ساخته خواهد شد.

شهردار زنجان ادامه داد: با این شرایط از مردم درخواست داریم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشند تا بتوانیم با همکاری همدیگر این ویروس را شکست دهیم.

طبق آمارهای ارائه شده ، روزانه هشت فوتی برای شست‌وشو و غسل به بهشت زهرای زنجان برده می‌شود تا رهسپار خانه ابدی شوند، با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید در هر ماه به جمعیت آرامستان‌های زنجان 300 نفر اضافه می‌شوند.

نمازخانه مسقف، سرویس بهداشتی به تعداد مورد نیاز، جدا کردن قبور اطفال از سایرین و آماده‌سازی 6 هزار مزار از جمله امکاناتی است که در آرامستان برای اموات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان دانشگاه علوم پزشکی تجمع آرامستان شهردار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ برزگر از ارائه آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان خبر داد و گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند.


وی افزود: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهداء، کلیه جانبازان و آزادگان و همسرانشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

دیگر خبرها

  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد