Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:26:07 GMT

5500 واحد مسکن در چهارمحال وبختیاری بهسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۶۵۵

5500 واحد مسکن در چهارمحال وبختیاری بهسازی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سهمیه بهسازی مسکن در استان 5500 واحد پیش‌بینی شده که رقم تسهیلات برای هر واحد به 50 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، سهراب رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان شهرکرد با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این شهرستان گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون 220 میلیارد تومان اعتبار و در سال گذشته نیز 40 میلیارد تومان اعتبار با احتساب تسهیلات در روستاهای شهرستان شهرکرد هزینه شده که ماحصل آن تغییر در چهره روستاها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال جاری 120 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان شهرکرد هزینه می‌شود که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغال می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در 5 روستای شهرستان شهرکرد بیان کرد: جهت اجرای این تعداد طرح 5 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که ما برای اجرای طرح و پروژه‌ها تنها به اعتبارات استانی اکتفا نکرده و در اعتبارات ملی نیز توانستیم مبالغی را برای استان جذب کنیم.

رئیسی با اشاره به تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن ادامه داد: از مجموع 7 هزار و 170 واحد مسکن در شهرستان شهرکرد 4 هزار و 460 واحد مقاوم‌سازی شده است که معادل 60 درصد می‌باشد و 40 درصد واحدها غیرمقاوم هستند اما تلاش می‌کنیم که مابقی واحدها قبل از وقوع حادثه‌ای مقاوم‌سازی شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: سهمیه بهسازی امسال نیز 5 هزار و ۵۰۰ واحد پیش‌بینی شده که رقم تسهیلات به 50 میلیون تومان افزایش خواهد یافت که این تسهیلات با نرخ 4 درصد و بلندمدت هستند که ظرفیت خوبی است که مردم از آن جهت مقاوم‌سازی استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح مسکن محرومان خاطرنشان کرد: تاکنون در بحث مسکن محرومین توانسته‌ایم پیشرفت قابل قبولی داشته باشیم اما در کنار تلاش برای احداث 2هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومین باید تلاش کنیم سهمیه جدید 2 هزار واحدی دیگری را کسب کنیم که با احتساب تسهیلات نزدیک 300 میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق می‌شود که تحقق این امر نیازمند کمک مسئولان ارشد و نمایندگان مجلس است.

زنگ خطر کاهش جمعیت روستایی

رئیسی با اشاره به جمعیت شهری و روستایی شهرستان شهرکرد گفت:  84 هزار و۶۵۴ خانوار و 288 هزار و 199 نفر ساکن در نقاط شهری و  8 هزار و 443 خانوار و 27 هزار و 778 نفر ساکن در نقاط روستایی هستند که کاهش تعداد افراد ساکن در نقاط روستایی یک زنگ خطر است که باید به این موضوع توجه و زمینه توسعه روستاها فراهم شود تا شاهد بازگشت مردم به روستاها باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه روستاها کانون تولید پایه هستند، تصریح کرد: نظریه‌پردازان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که برای رسیدن به توسعه پایدار باید به روستاها و کشاورزی اهتمام ویژه داشته باشیم که خوشبختانه طی چند سال گذشته دولت با تخصیص قیر رایگان توانست کمک بزرگی به روستاها داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر توانستیم اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را افزایش دهیم که میزان اعتبارات عمرانی ما به 470 درصد افزایش یافت و تنها در بخشی از عملکرد این نهاد نزدیک 2 میلیون متر مربع از معابر روستاها آسفالت شد.

رئیسی بیان کرد: تلاش ما برای جذب اعتبارات بیشتر همچنان ادامه دارد اما این نهاد انقلابی با حدود 700 روستا به عنوان یک اداره عیال‌وار می‌توان از آن یاد کرد که هر چه اعتبارات افزایش یابد اما باز هم با کمبود اعتبار مواجه است که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: نزدیک 5 میلیون مترمربع از روستاهای استان که یک میلیون و 100 هزار مترمربع در شهرستان شهرکرد است هنوز بهسازی نشده یعنی جوی و جداول  بهسازی نشده‌اند که باید تدابیری در این خصوص اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: مسکن در 3 قالب مسکن محرومین، مسکن اقدام ملی و مسکن مقاوم‌سازی شده احداث و انجام می‌شود که مسکن ملی با همکاری راه و شهرسازی احداث و تسهیلات این طرح 18 درصد است و سهمیه شهرستان شهرکرد یک‌هزار و 8 واحد است

رئیسی با بیان اینکه بنیاد مسکن آمادگی دارد تسهیلات ارزان قیمت جهت احداث مسکن در اختیار متقاضیان قرار دهد، تصریح کرد: اگر شهرداران و دهیاران زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند آمادگی داریم عملیات احداث مسکن و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را انجام دهیم که این امر در بحث اشتغال و تولید هم کمک شایانی می‌کند.

60 درصد ثبت‌نام‌کنندگان مسکن جوانان هستند

وی با اشاره به ثبت نام مسکن در استان ادامه داد: پیرو مصوبات جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری مقرر شد نیاز متقاضیان مسکن در استان احصا شود که مصوبه نخست جهت انجام ثبت‌نام متقاضیان با بنیاد مسکن بود که انجام شد که طبق صورتجلسه قرار شد راه و شهرسازی زمین در اختیار این نهاد قرار دهد اما تاکنون راه و شهرسازی زمینی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار نداده است.

رئیسی بیان کرد: حدود 37 هزار نفر در استان برای مسکن ثبت‌نام کردند که 24 هزار نفر آن‌ها در شهرستان شهرکرد است و 60 درصد آن‌ها جوانان 18 تا 35 سال هستند که مسکن را برای سوداگری نیاز ندارند بلکه فاقد مسکن هستند و برای زندگی به سرپناه احتیاج دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری افزود: این بنیاد توان احداث سالانه حدود 3 هزار واحد مسکن را با مشارکت مردم دارد که در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها و مسئولان استان رونق خوبی در بحث مسکن ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/68032/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن محرومان مقاوم سازی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان میلیارد تومان اعتبار شهرستان شهرکرد مقاوم سازی واحد مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی سه شنبه در نهمین جلسه شورای مسکن و بازآفرینی دماوند با بیان اینکه ۱۸۰ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن دماوند نهایی شده است، گفت: این واحدها آماده تحویل است و تنها دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات باید تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این واحدها که با کیفیت بسیار خوبی توسط بنیاد مسکن شهر دماوند آماده شده اند در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تحویل متقاضیان خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی دماوند اظهار کرد: یکی از مشکلات مسکن مهر مهرآباد رودهن راه دسترسی بوده که طبق هماهنگی‌های انجام شده با فرماندار دماوند مقرر شد پس از تأمین زمین توسط راه و شهرسازی ایجاد راه دسترسی توسط شهرداری دماوند انجام شود.

کد خبر 6062740

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • خبر خوب نوروزی برای نخبگان/ وام خرید مسکن نخبگان افزایش یافت
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود