Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@06:43:57 GMT

تعیین مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران تا پایان تیرماه

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۶۶۸

تعیین مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران تا پایان تیرماه

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن در جمع خبرنگاران درباره مصوبه افزایش اجاره بها در سال جاری تا 25 درصد در تهران اظهار داشت:‌ در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این مطرح و مصوب شد. التهابات بی‌منطق در بازار منجر به افزایش اجاره بها شده بود و بررسی‌های متعدد توسط دستگاه‌ها با مشارکت قوه قضائیه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس بسته سیاستی، تنظیم‌گری اجاره بها این مصوبه را برای همه لازم‌الاجرا کرده است.

اسلامی ادامه داد: براساس شاخص‌های تورم و وضعیت تطبیقی و محیطی این ارزیابی، کارشناسی و تحلیل صورت گرفت تا در تهران حداکثر افزایش اجاره بها 25 درصد در 7 کلان‌شهر تا 20 درصد و در سایر شهرها حداکثر 15 درصد باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این توافق و تعامل بین مالک و مستأجر است، به هر حال خطر کرونا جدی است و اسباب‌کشی یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است.

وی گفت: در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید قراردادهای اجاره بها را پیش از این دو ماه مصوب کرده بود و امروز هم با مصوبه جدید، سقف مجاز افزایش قیمت تعیین شد.

اسلامی ادامه داد: در این مصوبه اگر مستأجر با مالک ناهماهنگی داشته باشد، باید ظرف دو ماه خانه را تخلیه کند و اگر مالک خانه را بفروشد، مستأجر باید تخلیه کند.

وی تأکید کرد: اخذ کد رهگیری و ثبت معاملات باید در سامانه ثبت معاملات انجام شود و این مصوبه با جمیع جهات بابت تنظیم‌گری در نظر گرفته شده است.

وی درباره بسته حمایتی از مستأجران و تسهیلات ودیعه مسکن گفت: این موضوع در حال بررسی است، منابعی برای شتاب بخشیدن به تولید مسکن درنظر داریم که در حوزه اقدام ملی مسکن است و تا پایان تیرماه رقم تسهیلات حمایت از مستأجران مشخص می‌شود به هر حال برخی از مجوزات باید از سوی اقتصادی دولت و بخشی باید از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب شود تا مبلغی به مستأجران کمک شود اما این رقم ودیعه هنوز تصویب نشده است.

اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تسهیلات ودیعه مستأجران وزیر راه و شهرسازی اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیأت تطبیق فرمانداری تهران رسید، افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای امروز اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ انجام گرفت.

بر اساس مصوبه شورای شهر نرخ بلیت تک سفره مترو که فعلاً ۳,۳۰۰ تومان است، برای امروز حداکثر مبلغ ۴,۳۰۰ تومان شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ رخ داده است.

همچنین بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافته است و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد و به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

بر اساس مصوبه شورای شهر امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی نیز ۴۵ درصد است و این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد
  • دعوای مزد کارگران به کجا می رسد؟
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • ۴ جای دیدنی بابلسر که نباید بعد از اجاره ویلا از دست بدهید
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی
  • گران شدن کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز