Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رسول هاشمیان روز سه‌شنبه در  گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برگ‌ها از اوایل پاییز تا اواخر ماه دی جمع‌آوری می‌شوند و سپس برای کوددهی و کند و کوب و حفر چال کود استفاده می‌شود.

وی گفت: ضایعات فضای سبز ناژوان تحویل شرکت پسماند شده و به پسماند فضای سبز تبدیل می‌شود، برخی از درختان ناژوان به دلیل پوسیدگی قطع می‌شود همچنین از هنرمندان دعوت کردیم تا کار حکاکی را بر روی آن‌ها انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان بیان کرد: حدود هزار و ۲۰۰ هکتار محدوده ناژوان بوده که این محدوده در حریم شهر اصفهان قرار دارد.

وی ناژوان را ریه شهر اصفهان برشمرد و ادامه داد: در دوره‌های مدیریت شهری جهت حفظ این پهنه فضای سبز تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است.

مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری بودجه مصوبی تحت عنوان تولید اکسیژن برای نگهداری، حفظ و تملک فضای سبز ناژوان توسط شورای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.

 ۸۰۰ هکتار زمین در ناژوان در اختیار کشاورزان است

وی با اشاره به هزار و ۲۰۰ هکتار زمین موجود در ناژوان، گفت: حدود ۸۰۰ هکتار زمین در ناژوان در اختیار کشاورزان برای صیفی کاری و برنج کاری است.

هاشمیان تصریح کرد: با همفکری و همکاری که با سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام شد گونه‌های مقاوم به کم آبی طی ۲ سال اخیر در مجموعه ناژوان کاشته شده و وصل شدن به شبکه آب اصفهان کار بسیار بزرگی بود که صورت گرفت.

 مادی‌های ناژوان آبگیری شدند

وی با بیان اینکه در ناژوان ۵۲ کیلومتر مادی وجود دارد، افزود: در مدت زمانی که آب در رودخانه جاری شد کل مادی‌ها آبگیری شدند از این رو با تمهیدات اندیشیده شده مشکل کم آبی در ناژوان وجود ندارد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: با صاحبان املاک در ناژوان تعارض نداریم بلکه از آن‌ها حمایت می‌کنیم، سال گذشته جلسه‌ای با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی، شهردار و رییس شورا داشتیم و به یکسری توافقات رسیدیم که کشاورزانی که قصد احیا دارند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

به گفته وی سه هزار درخت مقاوم به خشکی در بدنه مادی‌ها کاشته شده است.

 ضربه سنگین کرونا به مراکز گردشگری

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا خودخواسته مراکز تفریحی ناژوان را تعطیل کردیم، گفت: از این رو ضربه فراوانی به مراکز گردشگری وارد شد.

هاشمیان با بیان اینکه درآمد ناژوان در مقابل هزینه‌های سرسام آور حفظ و نگهداری فضای سبز مناسب نیست، گفت: غیر از توسعه و نگهداری فضای سبز اقدام دیگری انجام نمی‌دهیم و بنایی برای ایجاد سازه سخت در این منطقه نداریم.

وی افزود: سال گذشته جلسه‌ای با نیروی انتظامی، پلیس راهور، پلیس امنیت اخلاقی و کلانتری‌های مستقر در منطقه داشتیم و تعامل خوبی بین شهرداری و نیروی انتظامی در زمینه امنیت ناژوان صورت گرفت.

مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان اظهارداشت: قرار شد پلیس دوچرخه سوار جهت اعمال قانون در جاده سلامت صورت بگیرد و در صورت تخلف موتورها یک ماه در توقفگاه نیروی انتظامی توقیف ‌شوند.

به گفته وی پیگیر احداث جاده سلامت سه ویژه دوچرخه سواری هستیم.

وی گفت: در راستای کنترل آتش سوزی جنگل و فضای سبز حدود ۱۰۰ نیرو به صورت شبانه روز در ناژوان به منظور کنترل نظارت حضور دارند.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان حس تعلق خاطر به ناژوان دارند، اظهارکرد: سرمایه گذاری در ناژوان با رویکرد طبیعت محور و کشاورزی مورد استقبال ماست.

هاشمیان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر از باغ پرندگان بازدید کردند.

مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان ادامه داد: پیگیر احداث آتش نشانی در ناژوان هستیم به همین منظور زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شد که پس از بررسی‌ها به ۲۵۰۰ متر مربع کاهش یافت.

وی گفت: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم برای حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز، مادی‌ها و درخت‌ها در ناژوان هزینه شد.

بیش از ۱۷۰ هزار اصله درخت در ناژوان اصفهان وجود دارد.

پارک جنگلی و ساحلی ناژوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری شهر اصفهان است.

منطقه جنگلی ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد.

برچسب‌ها فضای سبز شهرداری اصفهان پاییز اصفهان جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فضای سبز شهرداری اصفهان پاییز اصفهان جهانگردی فضای سبز شهرداری اصفهان پاییز اصفهان جهانگردی شهر اصفهان سال گذشته فضای سبز مادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان در دستور کار فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک» قرار دارد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصپاک سامانه جمع‌آوری پسماند در شهر اصفهان است که با هدف جمع‌آوری و ساماندهی مدیریت انواع پسماندها از آبان سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت از نخستین گام‌های سامانه اصپاک است، افزود: با توسعه این نرم‌افزار جمع‌آوری پوسته میوه، پسماند الکترونیک، اقلام حجیم و وسایل مستعمل در فازهای بعدی به این اپلیکیشن افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در مقابل تحویل انواع پسماند در سامانه اصپاک، بر اساس امتیازی که از تحویل پسماند دریافت می‌کنند، از خدمات موجود در سامانه استفاده کنند.

ساکتی ادامه داد: انواع بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه حوادث، تخفیف خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد و تخفیف خدمات حمل‌ونقلی از جمله خدماتی است که شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک در این سامانه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند جز ساختمانی به‌عنوان یک خدمت جدید در سامانه اصپاک اضافه خواهد شد، بیان کرد: با تلاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه سامانه اصپاک، جمع‌آوری پسماندهای جز ساختمانی نیز با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به سامانه اضافه خواهد شد.

کد خبر 746126

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان است
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو