Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزان طارمی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می‌کنند که در این بین سهم زیتون از همه محصولات بیشتر است، در کنار زیتون می‌توان به محصولات دیگر از جمله گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و سیر نیز اشاره کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ شهرستان طارم به دلیل  استعدادهای کشاورزی و دامپروری، حاصل‌خیزی اراضی و برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب،  به عنوان «هندوستان ایران» یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان طارمی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می‌کنند که در این بین سهم زیتون از همه محصولات بیشتر است، در کنار زیتون می‌توان به محصولات دیگر از جمله گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و سیر نیز اشاره کرد.گیلاس طارم از مرغوب‌ترین گیلاس های کشور است که برداشت این محصول از اوایل خرداد آغاز با توجه زمان رسیدن ارقام مختلف تا اوخر تیر ماه ادامه دارد. بیشترین ارقامی گیلاس که در طارم کشت می‌شود شامل تکدانه، شبستری و محلی است و بیشترین سطح زیر کشت نیز در روستاهای شیت ولیدر و زاجکان است.طبق پیش‌بینی کارشناسان جهادکشاورزی طارم، از ۱۸۲ هکتار باغ گیلاس در طارم، ۱۳۰ هکتار آن بارده بوده که در سال زراعی جاری ۵۲۰ تن گیلاس از این باغ‌ها برداشت و روانه بازار خواهد شد، طبق پیش‌بینی‌ها درآمد حاصل از این باغ‌ها ۸۰ میلیارد ریال برای ۵۳۰ بهره‌ بردار طارمی خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هندوستان ایران شهرستان طارم استان زنجان 500 تن گیلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ کارشناسان می‌گویند: راهکار درمان پیشگیری از فرسایش خاک در استان ارتقای پوشش گیاهی و توسعه کشاورزی حفاظتی است.

برای این منظور، احداث باغ در اراضی شیبدار در استان گلستان همچنان ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی در این باره گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود و درجه حرارت مناسب در اکثر مناطق استان، فرصت احداث باغ در اراضی شیبدار تا پیش از گرم شدن هوا وجود دارد.

نوید رضا فرهانی افزود: متقاضیان احداث باغ در این عرصه‌ها می‌توانند با حضور در مراکز جهادکشاورزی شهرستان و ارائه درخواست خود، از مزایای طرح کشت درختان مثمر در اراضی شیبدار، شامل دریافت نهال زیتون و کشت رایگان بهره‌مند شوند.

امین منوچهری، یکی از صاحبان اراضی شیبدار در این باره گفت: در روستای سید میران صاحب ۶ و نیم هکتار زمین شیبدار هستم که در سال ۹۸ هزار اصله نهال زیتون شناسه دار از جهادکشاورزی دریافت کردم.

او ادامه داد: پارسال از این باغ زیتون، حدود یک تُن محصول برداشت کردم.

خرید تضمینی، اخذ مجوز برای فرآوری محصول از جمله روغن کشی و کنسرو برای محصول زیتون از جمله خواسته‌های آقای منوچهری بود.

محمد مقصودلو، کارشناس مدیریت باغبانی نیز گفت: از ابتدای شروع طرح در اوایل بهمن تاکنون بیش از ۲۰ هزار اصله نهال رایگان یا یارانه دار شامل گونه‌های مختلف زیتون، گردوی پیوندی، انار، انجیر و بادام به منظور مشارکت در احداث باغ با باغداران دارای عرصه در مناطق شیبدار توزیع شده است.

او افزود: در احداث باغات زیتون، علاوه بر توزیع نهال رایگان، کاشت درختان نیز با استفاده از اعتبارات دولتی طرح، رایگان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • برداشت محصولات جالیزی در شهرستان دشتی
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان