Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم دیار مظلوم و محروم زیلایی حق خود را ادا کرده‌اند؛ مسوولان چه موقع می‌خواهند حق این مردم را ادا کنند.

خبرگزاری فارس لوداب- صادق بهادران؛ منطقه زیلایی از توابع شهرسان مارگون، در فاصله ۱۰۰کیلومتری از مرکز استان کهگلویه و بویراحمد (یاسوج) و ۷۰ کیلومتری از شهر لردگان قرار دارد.

مردمان این دهستان در زمان جنگ تحمیلی، جان بر کف به سوی میدان حق علیه باطل شتافته که بعضی از این بزرگواران با خداوند معامله کرده و جان خود را دادند و کم نیستند افرادی که افتخار جانبازی را یدک می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دهستان زیلایی در سرشماری سال ۱۳۸۵  تعداد 12 هزار نفر جمعیت ولی در سرشماری سال ۱۳۹۵ کمتر از 10 هزار نفر جمعیت داشته که این کاهش جمعیت جای تامل دارد!

به همین منظور پای صحبت‌ها و درد دل یکی از فرهنگیان این منطقه عباس پورعطایی نشستیم تا از منظری دیگر زیلایی قهرمان اما مظلوم و محروم را رصد کنیم.

 

پورعطایی می‌گوید: ما مردم زیلایی انقلاب و نظام را دوست داریم و در هر عرصه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب امر داشته باشند، اطاعت از ایشان را ارج نهاده و از جان و مال خود برای انقلاب مایه خواهیم گذاشت.

ولی این عشق و ساده زیستی مردم دلیلی نمی‌شود که مسولان حرف و حق ما را نادیده بگیرند و در کل استان منطقه ما را با محرومیت بشناسند.

مردم دیار زیلایی حق انقلاب را ادا کرده اند ولی مسوولان چه موقع می‌خواهند حق این مردم را ادا خواهند کنند؟.

ما محروم هستیم و دلیل این محرومیت هم مسؤولینی هستند که فقط قول می‌دهند و برای چند روزی تکیه دادن بر صندلی ریاست، حرف های قشنگی می‌زنند.

دهستان زیلایی دارای ظرفیت های بزرگی همچون، افراد باسواد، عشایر سلحشور، رودخانه بزرگ و همیشه خروشان خرسان که از وسط این دهستان می‌گذرد.

او می‌گوید: مردم این دهستان مجبور هستند برای تامین معاش خانواده خود به استان‌های همجوار کوچ کرده و هر روز بیشتر از دیروز از این دیار مهاجرت کنند و دلیل این امر هم بی توجهی مسولان به ظرفیت های زیلایی است.

پورعطایی معتقد است: عشایر ما کوچ نشینی را به دلیل نبود امکاناتی چون محل امن دام ها در مقابل باران، نبود منبع آب آشامیدنی برای خود و دام هایشان،گران بودن داروهای مخصوص دام ها و حمایت نشدن توسط مسؤولان رها می کنند و این یک خسارت بزرگ به صنعت گوشت استان و حتی کشور است.

رودخانه خرسان که از وسط دهستان زیلایی می‌گذرد و آب آن بی استفاده در حال عبور است در حالی که مسؤولان استانی از جمله نماینده سابق تا حالا چندین و چند بار از پمپاژ آن برای استفاده مردم گفته بودند و باز هم خواهند گفت ولی هیچ اقدامی انجام نگرفته و مردم ما فقط نظاره‌گر گذشتن این آب هستند و آه می‌کشند.

پورعطایی از دیگر مشکلات می‌گوید که گاز رسانی به تمام بخش است و پیش نمی‌رود مردم برای سوخت خود ناچار هستند نفت را به با کرایه سنگین از مناطق همجوار خرید کنند و یا هم باید جنگل های بلوط را ریشه کن کنند که این امر نیز ضربه بزرگی به طبیعت خواهد زد.

جاده ارتباطی روستاها نیز با اولین بارش باران مسدود خواهد شد و بن بستی عجیب سرتاسر منطقه را می‌گیرد این مشکل با آسفالته کردن جاده ها و راه های روستایی حل می‌شود اگر مسؤولان همتی به خرج دهند.

 

پورعطایی با آه و حسرت می‌گوید؛ منطقه محروم ما، آن قدر مشکل دارد که نمی‌دانیم کدام یک را به عنوان اولویت دار بودن ذکر کنیم.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: آب آشامیدنی حق بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌ عنوان خریداران ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال اعلام کرد: با توجه به شایعات و اخبار مطروحه در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص تحصیل بخشی از سهام باشگاه استقلال توسط آن شرکت، خواهشمند است دستور فرمائید در صورت وجود برنامه تحصیل سهام استقلال توسط آن شرکت یا شرکت های گروه، دلایل توجیهی با عنایت به موضوع فعالیت شرکت و در نظر گرفتن صرفه و صلاح سهامداران و همچنین برنامه‌های آتی احتمالی در این خصوص در اسرع وقت در قالب فرم افشای اطلاعات با اهمیت از طریق سامانه کدال افشا و در غیر این صورت، مراتب در قالب فرم شفاف‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده اطلاع‌رسانی شود.

شایان ذکر است رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس هم روز گذشته طی نامه‌ای به مدیران بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، شهر، رفاه و اقتصاد نوین به‌ عنوان خریداران ۸۵ درصد سهام پرسپولیس خواستار افشای اطلاعات با اهمیت از طریق سامانه کدال توسط این بانک‌ها شده است.

جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها منتشر شد

سازمان بورس طی نامه‌ای به بانک های ملت، تجارت، صادرات، شهر، رفاه و اقتصاد نوین خواستار توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی شد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس طی نامه‌ای به مدیران بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، شهر، رفاه و اقتصاد نوین به‌ عنوان خریداران ۸۵ درصد سهام پرسپولیس اعلام کرد: با توجه به شایعات و اخبار مطروحه در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص تحصیل بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس با عنایت به مغایرت موضوع با مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی و مفاد اساسنامه آن شرکت در صورت وجود برنامه تحصیل سهام باشگاه پرسپولیس توسط آن بانک، دلایل توجیهی و برنامه‌های آتی احتمالی در این خصوص در اسرع وقت در قالب فرم افشای اطلاعات با اهمیت از طریق سامانه کدال افشا شود.

در غیر این صورت مراتب در قالب فرم شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشره اطلاع رسانی شود. باید حداکثر تا قبل از شروع معاملات سهام در امروز(یکشنبه) نسبت به انتشار اطلاعات درخواستی اقدام شود.

کد خبر 845929 برچسب‌ها سازمان خصوصی سازی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • تیم ملی با لباس همیشگی در یک چهارم جام ملت‌ها
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد!
  • خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • فوری: خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟
  • گلزن ملوان در بازی بزرگ: همان همیشگی!
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند