Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن محرومان در استان خبر داد و گفت: مسکن اقشار کم درآمد شهری نیز برای نیازمندان خواهد بود که به‌زودی جزئیات آن توسط استاندار اعلام می‌شود. - اخبار استانها -

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در راستای سفر اسفندماه 97 نوبخت به خراسان جنوبی مقرر شد 10 هزار واحد مسکونی در استان برای محرومان احداث شود که از این تعداد 5 هزار واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 5 هزار واحد سهم کمیته امداد بود که در دو سفر اخیر نوبخت به استان تعداد زیادی افتتاح شد و در حال حاضر چهار هزار و500 واحد به نتیجه رسیده است که مردم می‌توانند در آن سکونت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 500 واحد از مسکن محرومان سهم بنیاد باقی‌مانده است افزود: در راستای اجرای طرح مسکن محرومان بیش از 88 هزار واحد مسکونی روستایی در استان شناسایی شده که با پیگیری‌های استاندار برای اجرای مسکن محرومان 125 میلیارد تومان پول نقد که چند برابر اعتبار یک‌سال تملک دارایی استان است وارد خراسان جنوبی شده است.

لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکن محرومان لرستان؛ 373 پروژه روستایی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسدساخت 16 هزار واحد مسکن محرومان در 3 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان‌احداث 10 هزار واحد مسکن محرومان 850 میلیارد تومان اعتبار را به در خراسان جنوبی تزریق کرد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سفر چند هفته اخیر نوبخت به استان تفاهم نامه احداث مسکن اقشار کم درآمد در مناطق شهری منعقد شد که به‌زودی اخبارش توسط استاندار رسانه‌‌ای می‌شود اما تلاش می‌کنیم در این راستا مشکلات واگذاری زمین مانند قبل نباشد و با بررسی‌های لازم در هر شهرستان تنها نیازمندان واقعی با اولویت احداث بنا در بافت‌های فرسوده، افراد کم‌توان و کم درآمد و افرادی که زمین دارند اما قدرت ساخت ندارند، باشد.

انتهای پیام/254/ر

R41348/P/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... پرونده مسکن محرومان خراسان جنوبی شهریور ماه بسته می‌شود جهش مسکن محرومان در خراسان جنوبی/ بهره‌برداری از ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومان مقاوم‌سازی ۷ هزار واحدمسکونی روستایی در گلستان/اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان برای ساخت مسکن محرومان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی مسکن محرومان هزار واحد کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ برنامه برای کمک به مستاجران

با توجه به آنکه اجاره‌بها بخش قابل توجهی از درآمد اقشار پایین را به خود اختصاص می‌دهد، دولت هفت برنامه را برای کنترل‌بخشی به بازار مسکن و اجاره بها در دستور کار قرار داده که از جمله آن می‌توان به طرح ساماندهی اجاره‌بها، پرداخت تسهیلات ودیعه و برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال گذشته بازار مسکن در مقیاس کلی رشد متناسب با نرخ تورم را سپری کرد، شاخص رشد سالیانه اجاره بها در پایان سال گذشته ۳۹.۶ درصد بود که با تورم عمومی ۴۰.۷ درصد تقریباً در یک میزان قرار گرفت.

با توجه به نوسانات شدید قیمت مسکن از سال ۱۳۹۶ به بعد، بازار اجاره متناسب با آن رشد نکرد. معمولاً بازار اجاره با فاصله زمانی، خود را با قیمت‌ها در بازار مسکن هم‌تراز می‌کند، اما مسئله این است که در هفت سال گذشته رشد قیمت مسکن در هیچ سالی به طور کامل متوقف نشده است.

اما دولت سیزدهم برنامه‌هایی را برای کمک به اقشار اجاره نشین در دستور کار قرار داد. طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و امکان دریافت کد رهگیری رایگان از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته برای تعادل‌بخشی به بازار اجاره انجام شد.

طبق آخرین آماری که معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار قرارداد اجاره رایگان در سامانه خودنویس به ثبت رسیده است.

اما با وجود تلاش‌ها در جهت ساماندهی بازار اجاره، قیمت‌های رهن و اجاره در مناطق شهری بخصوص کلانشهرها بخش قابل توجهی از هزینه خانوارهای متوسط و کم درآمد را به خود اختصاص می‌دهد به طوری که در مواقعی نرخ اجاره تا ۷۰ درصد درآمدهای خانوارها را در بر می‌گیرد.

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی که از سال ۱۴۰۱ در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفت و ۱۹ آذر ۱۴۰۲ به منظور تأمین نظر شورای نگهبان توسط نمایندگان مجلس اصلاح شد. این طرح هم‌اکنون برای اظهارنظر در اختیار شورای نگهبان قرار دارد و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۳ به نتیجه برسد.

اما برای افزایش توان اقشار اجاره‌نشین، دولت سقف تسهیلات ودیعه مسکن را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد که طبق آخرین آمار تا کنون این وام به بیش از ۳۹۲ هزار متقاضی پرداخت شده است.

یکی دیگر از اقدامات، عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن است که به باور بسیاری از کارشناسان می‌تواند در کنترل‌بخشی به بازار مسکن و اجاره مؤثر باشد، سال گذشته برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ۵۹ هزار واحد خالی از سکنه برای دریافت مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

رسیدن ۲.۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت، پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت به واحدهای خودمالکی و پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی از دیگر برنامه‌هایی است که دولت سیزدهم به منظور خانه‌دار کردن اقشار اجاره‌نشین در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 739265

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد + عکس
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران