Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@11:07:10 GMT

امضای قانون امنیت ملی هنک‌کنگ توسط رئیس جمهور چین

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۴۷۲۲

امضای قانون امنیت ملی هنک‌کنگ توسط رئیس جمهور چین

به دنبال تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ در کمیته دائمی مجمع خلق چین، رئیس جمهور این کشور بلافاصله آن را برای اجرا مورد امضا قرار داد.

به گزارش مشرق، ساعاتی پس از تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ در کمیته دائمی مجمع ملی خلق چین، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری این کشور آن را برای اجرا مورد امضا قرار داد.

بیشتر بخوانید: چین: آمریکا فوراً اشتباهاش را اصلاح کند

اجرای این قانون در هنگ کنگ احتمالا باعث تشدید تنش بین واشنگتن و پکن می‌شود و با واکنش کشورهای غربی مواجه خواهد شد که مدعی هستند چین قصد دارد آزادی عمل هنگ کنگ به عنوان یک منطقه خودمختار را محدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت چین می‌گوید هدف این لایحه مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ است.

صبح روز سه شنبه چندین رسانه هنگ‌کنگی گزارش دادند که کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را با اتفاق آرا تصویب کرده است.

الجزیره نوشت، این لایحه زمانی اجرایی خواهد شد که رسما ابلاغ شود و انتظار می‌رود که این لایحه در اول ماه جولای(دو روز دیگر) اعمال شود.

فردا، اول جولای، سالگرد بازگشت هنگ‌کنگ به حاکمیت سرزمینی چین است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند.

این درحالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دولت چین هنگ کنگ پکن اروپا تروریسم تایوان چین آمریکا شی جین پینگ واشنگتن مشرق امنیت ملی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: می‌خواهم از تشریف‌فرمایی برادر گرامی خود آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به پاکستان تشکر کنم زیرا چشم ما روشن شد.

وی‌افزود: گفت‌وگوهای مفیدی میان ما و رئیس‌جمهوری ایران و هیئت همراه صورت گرفت؛ روابط ما ۷۶ سال سابقه دارد و باید گفت که ایران، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان ما را به رسمیت شناخت.

کد خبر 846366 منبع: ایسنا برچسب‌ها پاکستان سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان + فیلم
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می‌شود
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می شود