Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@23:03:29 GMT

آمریکایی‌ها اولین قربانی «حقوق بشر آمریکایی»

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۴۸۰۷

آمریکایی‌ها اولین قربانی «حقوق بشر آمریکایی»

 

خبرگزاری فارس: فواد ایزدی، کارشناس روابط بین‌الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با پایگاه «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» به نقض حقوق شهروندان امریکایی و نیز نقض حقوق کودکان توسط دولت امریکا پرداخته است که در ادامه بخش‌های مهم آن را می‌خوانید.

بیش از نیم قرن است که مسئله "حقوق بشر" به عنوان یک ابزار فشار از سوی امریکا علیه دشمنان و رقبای این کشور استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهایی که به هر نحوی در تقابل با امریکا قرار دارند، خود به خود و بدون هیچ مدرکی، متهم به نقض حقوق بشر می‌شوند. به بیان دیگر، هر کشوری که امریکا با آن مشکل دارد، به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌شود. 

علاوه بر این، مسئله حقوق بشر به عنوان یک اهرم فشار برای اعمال تحریم‌ها علیه دشمنان امریکا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که شهروندان امریکایی بیشترین فشار را در امر نقض حقوق بشر تحمل می‌کنند.

مقوله نقض حقوق بشر یکی از راهبردهای سیاست‌خارجه امریکا است. امریکا که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد نه ‌تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهد، بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را دارد. در واقع می‌توان گفت اولین قربانیان حقوق بشر امریکایی، مردم امریکا هستند.

اقلیت‌های ساکن آمریکا به شدت تحت فشار قرار دارند

اقلیت‌هایی که در این کشور زندگی می‌کنند، به شدت از طرف دولت امریکا تحت فشار قرار دارند. در صفحات تاریخ مشاهده می‌کنیم که چگونه سرخ‌پوست‌ها توسط امریکائیان قتل‌عام شدند و سیاه‌پوست‌هایی که به بردگی گرفته شدند.

این همه نشان می‎دهد که در داخل مرزهای امریکا هم مردم آن کشور از سیاست‌های حقوق بشری امریکا مصون نیستند و تحت فشار شدید سیاست‌های ضدحقوق بشری به سر می‌برند.

یکی دیگر از نمودهای نقض حقوق بشر توسط امریکا، به عدم رعایت حقوق کودکان توسط این کشور مربوط می‌شود.

تنها کشوری که کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان را امضا نکرده

با وجود اینکه حقوق کودکان، از جمله مهم‌ترین حقوق ابتدایی است‌ و همه کشورها نیز به آن معترف‌اند، اما علی‌رغم تبلیغات سنگین امریکا در مورد حقوق بشر، ایالات متحده تنها کشوری است که کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان را امضا نکرده است. 

این درحالی است که همه کشورها عضو کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان هستند، چرا که حقوق کودکان، یک حق ابتدایی است.

امریکا بیشترین محتوای مستهجن (عکس، فیلم، و... ) را در دنیا تولید می‌کند. درآمد صنعت فیلم‌های مستهجن در امریکا تقریبا 15 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که از این مبلغ هنگفت، چهار میلیارد دلار آن مربوط به محتوای مستهجن نسبت به کودکان است.

نگاهی به قوانین امریکا نشان می‌دهد که این قوانین تنها به نفع یک درصد از افراد جامعه نوشته شده است. بنابراین نقض حقوق بشر توسط دولت امریکا با هدف تامین منافع آن یک درصد از جامعه است.

منبع: فردا

کلیدواژه: فواد ایزدی حقوق بشر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل تازه طارمی و یک قربانی تازه!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 ویدیویی از گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی برای پورتو یک قربانی دیگر به لیست قربانیانش اضافه کرد. تلاش طارمی برای گرفتن توپ و برخورد طارمی با وسایل عکاسان در جریان بازی با ویتوریا گیمارش در جام حذفی پرتغال نیز از دیگر اتفاقات این بازی بود. هر دو رویداد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • گل تازه طارمی و یک قربانی تازه!
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد