Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر هوایی به معنای به انتظار ایستادن در صف بازرسی و پایانه‌های فرودگاه است که شما در تماس نزدیک با دیگر افراد قرار می‌دهد.

با از سر گرفته شدن سفرهای هوایی، به‌تدریج هواپیماها شلوغ‌تر می‌شوند و به‌این‌ترتیب با احتمال بیشتری ممکن است برای مدت زیادی مجبور باشید در نزدیک افراد دیگر بنشینید.

هنگامی در هواپیما نشسته‌اید، به علت شیوه گردش هوا درون آن، وجود فیلترهای هوا و موانع موجود در برابر جریان هوا مانند پشتی صندلی‌ها اغلب ویروس‌ها و سایر میکروب‌ها به‌سادگی منتشر نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در هنگامی‌که هواپیما روی زمین است و مسافران روی صندلی‌ها ننشسته‌اند و در راهرو در فاصله نزدیک هم قرار دارند، این عوامل دیگر کمکی نخواهند کرد.

به همین علت اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا استفاده از محفظه بار بالای سر مسافران را در هواپیماها در این کشور ممنوع کرده است تا از ازدحام آنها در راهروی هواپیما هنگام سوار و پیاده شدن جلوگیری شود. این سازمان همچنین شرکت‌‌های هواپیمایی را ملزم کرده است که فاصله دست کم یک متری را میان مسافران رعایت کنند، در نتیجه مسافران باید یک در میان در صندلی‌ها بنشینند.

گرچه این اقدام فاصله ۱.۸ متیر توصیه‌شده را ایجاد نمی‌کند، اما در حد خود سودمند است.

شرکت‌‌های هوایی همچنین می‌گویند سطوح سختی را که معمولا مسافران لمس می‌کنند، ضد عفونی می‌کنند.

شما در سفر هوایی مانند هر سفر دیگری باید شستشوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گیری جسمی تا حد امکان و ماسک زدن را انجام دهید.

یک راه دیگر پیشگیری اقدام شرکت‌های هوایی در پرسیدن از مسافران درباره بروز دادن علائم احتمالی کووید-۱۹ و در تماس بودن با افراد با آزمایش مثبت برای ویروس در دو هفته قبل از سفر است.

بالاخره اینکه سفر هوایی را باید تنها برای مواقع ضروری بگذارید و بیشترین احتیاطاتی را که می‌توانید برای محافظت از خودتان و دیگران انجام دهید.

کد خبر 526992 برچسب‌ها سفر - هوایی مجله نکته بهداشتی روز كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر هوایی كروناويروس سفر هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ
  • آرتتا: بین آرسنال و سایر تیم‌ها فاصله وجود دارد؛ اکنون زمان حمایت از بازیکنان است
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • امیر واحدی: سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • امیر واحدی: سوخو۲۴های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند