Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراسم تقدیر و تشکر از ریاست و کارکنان دانشکده فنی دختران شاهرود پیرامون کارگاه‌های جهادی تولید ماسک و البسه پزشکی به همت بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود برگزار شد.

ماندگار زاد رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در این مراسم با تقدیر از حضور مسئولان سپاه و بسیج دانشجویی گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بهره گرفتن از ظرفیت‌های کشور برای حل مشکل مردم در حوادث و بحران ها، دانشگاهیان دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود به فرمایشات رهبری لبیک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با شیوع ویروس کرونا، این دانشکده در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک دانشکده جامعه محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی و ژل‌های ضدعفونی اقدام کرد.

ماندگار زاد با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ماهیت کاربردی بودن، ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی موجود رسالتش در جامعه بیشتر است گفت: آنچه که این روز‌ها شاهد انجام آن هستیم جز وظایف ذاتی آموزش مهارتی به‌شمار می‌رود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی توسط شهروندان و نیاز مبرم مردم و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به اقلام ضروری مانند ماسک و ژل بهداشتی، دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود اقدام به تولید این محصولات کرد.

او با تأکید بر این که دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود توان علمی و تجهیزاتی خود را در این روز‌های سخت برای خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی بسیج کرده اظهار کرد: این دانشکده در خط مقدم جبهه مبارزه با شیوع این بیماری در حال تلاش شبانه‌روزی است و تا ریشه‌کنی کامل این بیماری با حداکثر توان به تلاش خود ادامه خواهد داد.

سرهنگ پاسدار حسینعلی محمدی جانشین سپاه ناحیه شاهرود در این مراسم با تقدیر از زحمات همه جهادگران عرصه سلامت جامعه از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در تولید ماسک و گان رایگان و در اختیار قرار دادن آن به مراکز درمانی و عموم مردم تجلیل کرد و گفت: این مجاهدت‌ها نزد خداوند متعال دارای اجر و ثواب بالایی است و امیدواریم خداوند در این دنیا و آخرت جزای خیر و عاقبت بخیر نصیب همه گرداند.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای بهداشت و درمان سپاه پاسداران دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این دوربین که به طور مخفف SCARF نام گرفته و برای تحقیقات به کار می رود به دستاوردهایی در زمینه مطالعات رویدادی مقیاس میکرو کمک می کند که چنان سریع رخ می دهند که بیشتر حسگرهای علمی فعلی نمی توانند آنها را رصد کنند.

دوربین مذکور به طور موفقیت آمیز رویدادهای بسیار سریع مانند فرایند جذب در یک نیمه رسانا و مغناطیس زدایی یک آلیاژ فلزی را رصد کرد. این تحقیق به توسعه داروهای موثرتر نیز کمک می کند.

گروهی از محققان به رهبری پروفسور جینیانگ لیانگ از انستتیو INRS این پژوهش را انجام داده اند. او در حوزه عکاسی بسیار پیشتاز است. به طور معمول دوربین های بسیار سریع از یک روش توالی وار استفاده می کنند. به عبارت دیگر این ابزار پس از ثبت فریم ها آنها را بهم می چسباند تا اشیای در حال حرکت رصد شوند.اما این روش محدودیت هایی نیز دارد. به عنوان مثال پدیده ای مانند اصطکاک لیزر فمتوثانیه، برهمکنش موج شوک با سلول‌های زنده، و آشوب نوری را نمی‌توان با این روش مطالعه کرد.

اما دوربین جدید که براساس تحقیق پیشین لیانگ انجام شده، شیوه کارکرد دوربین های بسیار سریع معمول را متحول و بر چالش های گفته شده غلبه کرده است. به بیان ساده دوربین از یک روش تصویربرداری محاسباتی برای گرفتن اطلاعات مکانی استفاده می کند و اجازه می دهد نور در زمان های کمی متفاوت به حسگر خود وارد شود. عدم نیاز به پردازش داده‌های مکانی در حال حاضر بخشی از چیزی است که دوربین را قادر می‌سازد تا پالس‌های لیزری بسیار سریع را تا ۱۵۶.۳ تریلیون بار در ثانیه ثبت کند. سپس داده های خام تصاویر را می توان توسط یک الگوریتم کامپیوتری پردازش کرد که ورودی های گام به گام را رمزگشایی می کند و هر یک از تریلیون ها فریم را به یک تصویر کامل تبدیل می کند.

محققان با استفاده از اجزای اپتیکی معمول و موجود در بازار این دوربین را ابداع کرده اند. SCARF کم هزینه و کم مصرف است و از سوی دیگر کیفیت اندازه گیری آن نیز بسیار بالا است.

کد خبر 6063544 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • عصبانیت رژیم کودک کش صهیونیستی از مقاومت مردم غزه + فیلم
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • مخبر: دولت تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت مردم بکار می‌گیرد