Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:24:52 GMT

خیرین استان تهران به کمک هلال احمر می‌آیند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۲۶۰

خیرین استان تهران به کمک هلال احمر می‌آیند

شاهین فتحی روز سه‌شنبه در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان تهران که به میزبانی شعبه ورامین برگزار شد اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در راستای انجام وظایف ذاتی خود تلاش دارد تا در بحران‌های مختلف، دوشادوش سایر اقشار جامعه وارد میدان خدمت‌رسانی شده و در این مسیر، کمک خیرّین نیک اندیش را نیز به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: به منظور ساماندهی کمک‌های خیرین در مقاطع مختلف، مجمع خیرّین جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی می‌شود تا خدمت‌رسانی به مردم از سوی خیرین با نظم و بر اساس اساسنامه‌ای جامع صورت گیرد.
وی افزود: در جریان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از خیرّین نیک‌اندیش با ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه، بخشی از مشکلات مردم را برطرف کردند ولی با تشکیل مجمع خیرّین، این کمک‌ها با نظم و انسجام بیشتری ارائه می‌شود.
فتحی با اشاره به خطرپذیری شهرستان ورامین گفت: موضوع خطرپذیری ورامین در حوزه‌های مختلف مورد مطالعه قرار گرفته که فرونشست زمین و قرار داشتن بر روی گسل گرمسار، از جمله مخاطراتی است که ورامین را تهدید می‌کند به ویژه که سرریز جمعیت تهران به سمت ورامین سوق داده می‌شود و در صورت فعال شد گسل گرمسار، خسارات جبران ناپذیری را به ویژه در حوزه روستایی به هماره دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: شهرستان ورامین با وجود سابقه درخشان، از امکانات مناسبی در حوزه هلال احمر برخوردار نیست و لازم است تا با همکاری دستگاه‌های شهرستانی و استانی، کمبودهای این حوزه برطرف شود.
وی با اشاره به مشکلات مرکز هلال احمر روستای قلعه‌سین(توابع شهرستان پیشوا) گفت: این مرکز که به دلیل طرح شکایت در محاکم قضایی، مدت‌هاست که از اختیار هلال احمر خارج شده، می‌تواند یکی از مهمترین مراکز آموزشی استان تهران باشد که به دلیل طرح شکایت از سوی مالک خصوصی، در اختیار جمعیت هلال احمر قرار ندارد.
فتحی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر برای رفع مشکلات این مجتمع اهتمام کامل دارد و حتی حاضراست که این ملک را از مالک خریداری کند، موضوعی که تا کنون محقق نشده است.
وی گفت: ورامین به دلیل عدم برخورداری از سوله مدیریت بحران، همواره با خطر وقوع حوادث غیرمترقبه و عدم هماهنگی برای تأمین کالاهای مورد نیاز روبرو است که امید می‌رود با همدلی مسوولان، این کمبود برطرف شود.
وی از تأسیس خانه‌های هلال به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ هلال احمر در مواجهه با بحران‌ها یاد کرد و افزود: اهتمام شهرستان ورامین در راه‌اندازی خانه‌های هلال احمر در مناطق روستایی می‌تواند به نمونه‌ای برای کل کشور تبدیل شود.


انتقال آب سد ماملو پساب تصفیه شده مانع پیشروی فرونشست دشت ورامین می‌شود
فرماندار ورامین نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم پیشگیری از بروز بحران‌ها، از انتقال آب سد ماملو برای شرب و پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین برای کشاورزی، به عنوان مهمترین عامل برای جلوگیری از پیشروی فرونشست دشت ورامین یاد کرد.
حسین کاغذلو اظهار کرد: طی سال‌های گذشته، برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی باعث بروز پدیده مخرب فرونشست شده که این امر به عنوان یکی از تهدیدات دشت ورامین همواره مورد توجه مسوولان قرار داشته است.
وی تصریح کرد: با انتقال آب سد ماملو برای شرب شهروندان و نیز انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین برای کشاورزی، تعداد زیادی از چاه‌های آب از مدار بهره‌برداری خارج شده و از پیشروی پدیده فرونشست جلوگیری می‌شود.
وی اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از بافت روستایی شهرستان ورامین فرسوده است که این امر احتمال افزایش تلفات انسانی در زمان وقوع وقایع طبیعی نظیر زلزله را افزایش می‌دهد، دولت تسهیلات ویژه‌ای را برای روستائیان در نظر گرفته که با استفاده از آن، می‌توان تمامی خانه‌های فرسوده روستایی را نوسازی کرد.
وی گفت: سوله مدیریت بحران شهرستان ورامین هم‌اکنون در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد که با هماهنگی‌های به عمل آمده، یک سوله در روستای خورین از توابع بخش مرکزی احداث شده و آماده تحویل به هلال احمر و مدیریت بحران است.
کاغذلو با تقدیر از تلاش جمعیت هلال احمر در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی دولت در بخش درمان شهرستان ورامین در سال گذشته باعث شد تا ورامین در مقابله با این بیماری با وجود ارائه خدمت به ساکنان شهرستان‌های هم‌جوار، مشکلی نداشته باشد.
فرماندار ورامین گفت: به لطف اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به مناطق روستایی، تمامی روستاهای شهرستان از زیرساخت‌های لازم برای توسعه برخوردار است و تلاش می‌شود تا با احداث خانه هلال در تمامی این مناطق،آمادگی روستا در مواجهه با حوادث غیرمترقبه نیز حفظ شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا حسین کاغذلو ورامین سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ورامین سازمان امداد و نجات هلال احمر ویروس کرونا ورامین سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین هلال احمر استان تهران دشت ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت

علیرضا شهرجردی اظهار کرد: طی اعلام حادثه توسط اورژانس به مرکز پیام ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی مبنی بر برخورد یک دستگاه پراید وانت با پراید و حریق خودروی وانت پراید در کیلومتر ۷۰ محور قدیم تهران-ساوه، بعد از پرندک بلافاصله عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان زرندیه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: امدادگران پایگاه زرندیه در محل حادثه، اقدام به رهاسازی سرنشینان کردند که هر ۲ سرنشین بر اثر این حادثه جان باختند و پس از رهاسازی پیکر هر ۲ متوفی تحویل عوامل آرامستان شد.

شهرجردی افزود: این عملیات در ساعت ۲ بامداد آغاز شد و ۲ ساعت پس از آن به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان