Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:34:55 GMT

صندوق پژوهش و فناوری از پایه های مهم در توسعه است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۳۶۶

صندوق پژوهش و فناوری از پایه های مهم در توسعه است

ایسنا/گیلان معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری از پایه های مهم در توسعه است، گفت: پرداخت تسهیلات در رشد بخش های فناوری استان موثر است.

سورنا ستاری در حاشیه افتتاح صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با بیان اینکه گیلان در حوزه راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری از اخرین استان ها است، گفت: گیلان متاسفانه در این حوزه عقب مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری از پایه های مهم در توسعه است، یادآور شد: پرداخت تسهیلات در رشد بخش های فناوری استان موثر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه رونق فعالیت صندوق پژوهش و فناوری باید به طور جدی پیگیری شود، تاکید کرد: فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری باید شتاب بیشتری گیرد.

ستاری با اشاره به برخورداری گیلان از سرمایه انسانی کارآمد و کارآفرین یادآور شد: باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد و در راستای توسعه استان و کشور گام برداشت.

به گزارش ایسنا؛ صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تاسیس شده و زیر نظر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور به فعالیت می پردازد.

پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه گیلان و بخش خصوصی از سهامداران این صندوق هستند.

تمامی خدمات قابل ارائه در صندوق های پژوهش و فناوری کشور اعم از تسهیلات، لیزینگ محصولات، صدور ضمانت نامه، توانمندسازی و سرمایه گذاری خطر پذیر در صندوق گیلان ارائه می شود.

همچنین دکتر سورنا ستاری به همراه دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های در حال اجرا قرار گرفتند.

وسعت محدوده اجرای این طرح ۱۵ هزار مترمربع و مساحت سوله ها بالغ بر چهار هزار متر مربع است.

کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، نقش آفرینی در تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری، حمایت از تجاری سازی ایده ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در میان دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مختلف، پرورش نیروی انسانی، حمایت از فعالیت های سیاستگذاری، مدیریت و تجاری سازی علم، فناوری، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه رشته های سیاستگذاری، مدیریت و تجاری سازی و نوآوری و توسعه نهادهای فعال در تجاری سازی و توانمندسازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور بخشی از اهداف احداث این کارخانه است.

این کارخانه بصورت تخصصی به موضوعات و محورهایی از جمله گردشگری شهری، صنایع خلاق شهری، تعاملات اجتماعی، محیط زیست شهری، بهینه سازی مصرف انرژی، بازآفرینی شهری، پدافند غیر عامل، تاب آوری شهری، هوشمندسازی، تسهیل گری و تعمیر و نگهداری شهری می پردازد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سورنا ستاری استانی علمی و آموزشی صندوق پژوهش و فناوری صندوق پژوهش و فناوری تجاری سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: در اکوسیستم و زیست بوم نوآوری کشور نیازمند ارتباط منطقی هستیم. مراکز نوآوری نسبت به شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری مزیت دارند.

وی با بیان اینکه  مراکز نوآوری تقاضا محور هستند و مسائل و تقاضای نهاد‌ها و مراکز را بررسی می‌کنند، افزود: اکنون پارک‌های علم و فناوری برای رفع مسائل متعدد مراکز نوآوری ایجاد کرده اند. به عنوان مثال پارک علم و فناوری کرمان و یزد، مرکز نوآوری پیرامون رفع مسائل معدنی ایجاد کرده اند. چند دانشگاه نیز بر اساس توانمندی اعضای هیات علمی شان به این مساله ورود پیدا کرده اند، اما آیا این مراکز تعاملی برقرار کرده و در راستای یکدیگر فعالیت دارند؟

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ما باید نگاه مدیریتی خوبی برای رفع مسائل اساسی و کلان کشور داشته باشیم. برای این هم‌افزایی باید با شبکه سازی این مجموعه‌ها از ظرفیت‌ها و اعتبارات مالیاتی قانون جهش تولید استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: تجارب جهانی نشان داده است دولت نقش مهمی در برقراری این مراکز نوآوری ایفا می‌کنند. اکنون ۴۹۰ مرکز نوآوری در کشور داریم که از میان آنها مراکز نوآوری پارکی و دانشگاهی فعالیت‌های مهمی ایفا می‌کنند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

دستیار معاون علمی رئیس جمهور یادآورشد: در حال حاضر گواهی صلاحیت مراکز نوآوری با توجه سابقه درخشان جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس و بازسازی به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی