Web Analytics Made Easy - Statcounter

میانگین نرخ تورم اجاره‌ بهای مسکن در بهار ۹۹ معادل ۲۳.۳ درصد بوده که استان لرستان با ۳۵.۸ درصد بیشترین و آذربایجان غربی با ۷.۵ درصد کمترین نرخ تورم اجاره‌بها در این دوره را داشتند.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های، یکی از بخش‌های مهم در برآورد نرخ تورم (شاخص قیمت مصرف کننده) بخش مسکن است. این بخش شامل زیر بخش‌های «اجاره بهای واحدهای مسکونی»  و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی»  (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری و نصب ایزوگام) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در فصل بهار ١٣٩٩، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۱۷۵.۱ رسید که نسبت به فصل قبل (١٦٩.٣)، ٣.٤ درصد افزایش داشته است.

در این فصل، بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان ایلام با ٩.١ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان لرستان با ٠.٧ درصد افزایش است.

اما درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)  ٢٣.٣ درصد است که نسبت به فصل زمستان ١٣٩٨ (٢٢.٩ درصد)، ٠.٤ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ٣٥.٨ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٧.٥ درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان لرستان به طور متوسط ١٢.٥ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ١٥.٨ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ۲۲.۷ درصد است. براین اساس استان لرستان (٣٥.٨ درصد) بیشترین عدد و استان آذربایجان غربی (٩.٥ درصد) کمترین نرخ تورم سالیانه را داشتند.  

متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل بهار ١٣٩٩ برابر با ۳۳.۶ درصد است.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم لرستان آذربایجان غربی مسکن اجاره بها آذربایجان غربی مربوط به استان استان لرستان درصد افزایش اجاره بها نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال نرخ جدید کرایه‌ها در پایتخت از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران از اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی در پایتخت از اول اردیبهشت خبرداد و گفت: هرگونه افزایش نرخ کرایه در هریک از بخش‌های حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، اتوبوس و مترو پیش از اردیبهشت تخلف است. سعید بشیری افزود: حوزه نظارت سازمان تاکسیرانی در بخش تاکسیرانی در صورت مشاهده، با این تخلفات برخورد قانونی خواهد کرد. معاون فرماندار تهران گفت: برای سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش نرخ کرایه مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.
دستگیری اوباش تحت تعقیب در سمنان

دیگر خبرها

  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • اجاره خانه در کدام محله‌های تهران ارزان‌تر است؟
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۷ فروردین
  • افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ کرایه اتوبوس درون‌ شهری یزد ۱۴ درصد افزایش یافت
  • قیمت طلا در بازار امروز چند؟
  • اعمال نرخ جدید کرایه‌ها در پایتخت از اول اردیبهشت
  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت‌ها