Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@17:00:48 GMT

فراکسیون «سیر و عدس» بهتر از «طرح‌های عبث»!

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۴۸۵

فراکسیون «سیر و عدس» بهتر از «طرح‌های عبث»!

عصر ایران؛ مهرداد خدیر - برخی اتفاقات در مجلس جدید زودتر از آنچه تصور می‌شد اسباب انبساط خاطر شده است. پول نفتی در بساط نیست تا تازه واردان اُرد بدهند و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا  هم نمی‌توانند طرح هایی چون خروج از برجام و ان پی تی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مطابق شعارها تصویب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واپسین سال دولت استیضاح وزیران روحانی نیز گرهی نمی‌گشاید. تازه کی را استیضاح و برکنار کنند و تا که چی بشود؟

در این فضا می‌شنویم که یک عضو هیأت رییسه مجلس جدید (حجت الاسلام علیرضا رییسی) از پیشنهادهای عجیب و غریب برای تشکیل فراکسیون هایی چون فراکسیون سیر و عدس خبر داده است!

 



هر چند نمایندۀ محلات و دلیجان خبر داده با تصمیم هیأت رییسۀ مجلس تشکیل فراکسیون ها متوقف شده است اما چند نکته را می توان یادآور شد:

1- خبرهایی از این دست در هنگامۀ خبرهای بد دربارۀ قیمت رو به تزاید سکه و دلار و افزایش قربانیان کرونا و بی توجهی به نکات ایمنی در مقابل همه گیری بیماری اسباب انبساط خاطر مردم است. چه 20 تا 40 درصدی که به این نمایندگان ردی داده‌اند و چه دیگرانی که در انتخابات دوم اسفند شرکت نکردند و غالب نمایندگان را نمی شناسند. از این حیث باید سپاس‌گزار بود!

2- هم و غم فراکسیون‌هایی چون «سیر و عدس» طبعا دغدغه های کشاورزان و محصولات تولیدی و غذایی خودمان است و سراغ بستن اینستاگرام و برخورد با این و آن نمی روند و از این نظر نیز جای خُرسندی است.

3- هر یک از ادوار مجلس چه پیش از انقلاب که شورای ملی بود و چه پس از انقلاب که شورای اسلامی بود با چند اتفاق یا سخن خاص در سینۀ تاریخ ثبت شده است.

روزگاری یک خانم نماینده در نطق خود گفت «اعلیحضرت رضا شاه، سِندِرقیت ما زنان را پاره کرد» و اسباب خنده شد چون سند «رقیت» را به آن صورت تلفظ کرده بود و در مجلسی هم دکتر مصدق مثل شیر بر سید ضیاء الدین طباطبایی خروشید تا از سودای کودتایی دیگر بیفتد و البته سید حسن مدرس که الگوی نمایندگی شرافت‌مندانه در تمام ادوار است. مصدق و مدرس و ملک الشعرای بهار هم بر این کرسی‌ها جلوس کرده اند و حالا صحبت از فراکسیون سیر و عدس است!

4- داستان گویا محدود به فراکسیون سیر و عدس نیست و پیشنهادهای عجیب و غریب دیگر هم بوده و عضو هیأت رییسه به همین بسنده کرده است. لابد فراکسیون کاهو و کرفس!

5- با افتخار گفته شده هیأت رییسه جلوی تشکیل فراکسیون‌ها را گرفته اما مگر هیأت رییسه می‌تواند این کار را انجام دهد؟نمایندگی قائم به ذات است و مشکل با رقابتی و واقعی کردن انتخابات حل می‌شود نه جلوگیری از تشکیل فراکسیون‌های عجیب.

6- دوستی دارم که سال هاست به دیابت مبتلاست و تازگی توانسته به نسبت از آن بکاهد. راز این بهبود نسبی را سوپ سیر و عدس اعلام کرد. این خبر هر قدر باعث تأسف سیاسی است از توجه ناخواسته به بیماران دیابتی حکایت می‌کند و از این نظر مفید است.

جدای این، فراکسیون سیر و عدس در هر حال بهتر از نطق‌ها و طرح‌های عبث است و به تعبیر حافظ، گرداندن حلقه‌های اقبال ناممکن. دست کم مشخص است که دربارۀ چی می‌خواهند صحبت کنند و از عوالم انتزاعی بیرون می‌آیند.

------------------------------------

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه: asriran.com/0035Lb

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فراکسیون سیر و عدس تشکیل فراکسیون ها هیأت رییسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در روزنامه همشهری نوشت، ‌اواخر سال گذشته دولت سیزدهم در لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا ۲روز در هفته به‌طور کامل تعطیل اعلام شود؛ چراکه برای مثال، هم‌اکنون در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است اما در شهرستان‌ها اینگونه نیست. به همین ترتیب، بخش‌های آموزشی برخی وزارتخانه‌ها مثل بهداشت و آموزش‌وپرورش در روزهای پنجشنبه‌ تعطیل هستند اما وزارتخانه‌ها و بخش‌های دیگر اینگونه نیستند. لذا نیاز است تا یکنواختی در بحث تعطیلات در کشور به‌وجود ‌آید. یکی از روزهای تعطیل جمعه‌هاست اما در مورد روز تعطیل دیگر، دولت پیشنهاد داد خودش یک روز را مشخص کند. با این حال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که روز دوم را خودشان مشخص خواهند کرد. درنهایت در اسفندماه سال۱۴۰۲ نمایندگان مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعات کاری و افزایش تعطیلات موافقت کردند.
طبق مصوبه جدید مجلس، ساعات کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی ۴۰ساعت در هفته است و تلفیق و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران تعیین می‌شود. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت ساعت مذکور و در چارچوب دستورالعمل‌های پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد نیز برعهده دستگاه ذیربط است. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیأت علمی از ساعات موظف در طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد. همچنین طبق این مصوبه کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعت کاری خود را تا یک‌چهارم کار روزانه - حداکثر ۱۰ ساعت - تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا و نحوه محاسبه سوابق خدمتی این قبیل کارمندان نیز متناسب با ساعت کار آنان تعیین خواهد شد.
ابتدا در کمیسیون اجتماعی مجلس، روز شنبه برای تعطیلی پیشنهاد می‌شد اما در نهایت، نمایندگان به این جمع‌بندی رسیدند که پنجشنبه‌ها به‌طور کامل تعطیل شود؛ چراکه هم مطابق عرف کشور ماست و هم‌اکنون نیز عملا پنجشنبه‌ها نیمه‌تعطیل است و از سوی دیگر روز شنبه یک روز جدی کاری برای ایرانیان به‌حساب می‌آید.
از طرفی، هم‌اکنون عصر ارتباطات است و اقتصاد جهانی به‌صورت دیجیتال درحال اداره‌شدن است. به این مفهوم که برای ارتباط با بازار دیگر کشورها حتما نیاز نیست مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه کنند، بلکه در هرجایی و در هر زمانی می‌توانند با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.
افزون بر این، اجباری بر تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در پنجشنبه نیست، بلکه ادارات و سازمان‌های خصوصی که فکر می‌کنند نیاز به ساعات و روزهای کاری بیشتر دارند، می‌توانند در روزهای تعطیل نیز سرکار بروند. هم‌اکنون نیز در وزارت خارجه ایران بعضی از کارمندان در روزهای جمعه ‌سر کار حاضر می‌شوند. بنابراین تعطیلی پنجشنبه‌ها برای مردمان عادی در بازارها و مشاغل آزاد محدودیت آنچنانی ایجاد نخواهد کرد.
این در حالی است که درحال حاضر، به‌دلیل اختلافات زمانی شب و روز، مردم همه کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سر کار نمی‌روند و مشاهده می‌کنیم این موضوع خللی به کسب‌وکارهای جهانی نیز وارد نمی‌کند. در نهایت باید گفت دولت سیزدهم در تعیین روز تعطیل تابع تصمیم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 846573 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه نماینده مجلس تقویم مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود