Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:55:50 GMT

غربیها با غذا و قوت کودکان سوری هم سرجنگ دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۷۸۹

غربیها با غذا و قوت کودکان سوری هم سرجنگ دارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: کشورهایی که خود را به قوانین بین المللی و حفظ صلح و امنیت بین المللی متعهد می‌دانند، باید به سیاسی‌سازی موضوع انسانی در سوریه پایان دهند و ضمن حمایت از تلاش‌های سوریه در زمینه‌های توسعه و حقوق بشر، شروط سیاسی و دیکته‌هایی را که برخی کشورها برای مانع تراشی در مسیر بازسازی و بازگشت آوارگان سوری قرار می دهند، مورد مخالفت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برخی کشورهای عضو شورای امنیت به خصومت با سوریه و اعمال سیاست‌های خصمانه علیه آن خوی گرفته اند و از ایفای هر نقش مثبت و سازنده‌ای در قبال اوضاع در سوریه و منطقه ناتوان هستند، زیرا شورای امنیت تحت فشار برخی کشورها سکوت اختیار کرده و به سکویی برای پیمان ناتو علیه سوریه تبدیل شده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: کمک به بازگشت ثبات کامل به سوریه، بهبود اوضاع انسانی، پایان دادن به اشغالگری آمریکا و ترکیه و جنایات آنها در تخریب زیرساخت‌ها و ثروت‌های سوریه و ممانعت از آتش زدن محصولات کشاورزی، مبارزه با تروریسم و رفع تحریم‌های یکجانبه از وظایف کنونی شورای امنیت است.

وی با اشاره به تحرکات غربیها علیه سوری ها، گفت: آنها با غذا، دارو و قوت کودکان سوری و امنیت و مقدرات سوریه هم سر جنگ دارند و از اشغالگری آمریکا، ترکیه و اسرائیل در سوریه و جنایات مستقیم یا غیرمستقیم آنها توسط عوامل تروریستشان حمایت می‌کنند.

الجعفری خواستار رفع محدودیت های اعمال شده بر ۲۴ میلیون سوری از سوی غربیها به شکل فوری به جای اتهام زنی به دمشق و ترویج ادعاهای کاذب شد.

کد خبر 4962642

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه بشار الجعفری ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران ویروس کرونا فلسطین عربستان سعودی روسیه لبنان سوریه افغانستان امارات متحده عربی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از منابع امنیتی عراق و مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه در ۲۴ ساعت گذشته هدف دو حمله قرار گرفتند.

رویترز به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، نیز عصر دوشنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است