Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزالله مهدیان روز سه شنبه با حضور در مناطق زلزله زده بخش کندوان و ترکمانچای میانه، ضمن افتتاح نمادین یک واحد مسکونی که با اعطای تسهیلات بلاعوض و وام کم بهره ساخته شده است، از روند ساخت و ساز و بازسازی در این مناطق بازدید کرد.

وی در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه در زمین لرزه گذشته، تاسیسات زیربنایی در روستاها دچار آسیب شد، از پیش بینی اعتبار برای تاسیسات زیربنایی داخل بافت روستاها خبر داد و افزود:  تسهیلات بلاعوض و اعتبارات عمرانی در مصوبه پیش بینی کرده ایم که تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت مصالح و دیگر اقلام مورد نیاز برای ساخت و ساز، میزان تسهیلات اضافه نخواهد شد، گفت: ما تلاش می کنیم مصالح مورد نیاز مانند سیمان، فولاد و اسکلت پیچ و مهره ای را با قیمت مناسب تامین و تحویل دهیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

مهدیان ادامه داد: اکنون کمبود سیمان را شاهد هستیم و با توجه به تولید سیمان در خود استان، باید این نیاز از طریق استان برطرف شود که متاسفانه روند آن کند شده است که ما امروز تصمیم گرفتیم سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به ازای هر خانه ۸ تن از تهران حمل کنیم که وجه سیمان رایگان و هزینه حمل توسط اهالی پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن سعی دارد از نقاط مختلف کشور سیمان تامین و به قیمت تمام شده در منطقه توزیع کند تا کمبود سیمان رفع و قیمت آن نیز متعادل شود.

مصوبه اعطای تسهیلات بلاعوض به مناطق زلزله زده استان متعلق به سال گذشته است ۵۰ درصد از این اعتبارات تامین و پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

بر اساس تصمیم دولت قرار شد  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد همچنین ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شود.

علاوه بر این مصوب شد ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت شود که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض باشد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بنياد مسكن انقلاب اسلامی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بنياد مسكن انقلاب اسلامی زلزله آذربایجان شرقی بنياد مسكن انقلاب اسلامی زلزله تسهیلات بلاعوض میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

دانلود (15MB)

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی