Web Analytics Made Easy - Statcounter

درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به تعطیلی حج از سوی عربستان تاکید شد: رویکرد مجموعه حج و زیارت رعایت صرفه و صلاح زائران حج تمتع بوده و هست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، با اشاره به دیدار خود با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شورای عالی حج به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری دراین حوزه تشکیل و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تعطیلی حج اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه همچنین وضعیت قسط اول هزینه حج، که زائران پرداختند و برای خرید ارز به مبلغ دویست میلیون دلار به حساب بانک مرکزی واریز شده است و همچنین نحوه تأمین باقیمانده مبلغ ریالی مورد نیاز برای صد میلیون دلار دیگر روشن خواهد شد.

برپایه این گزارش، در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: شرایط پیش آمده باید مدیریت و فرآیند دقیقی برای وضعیت آینده طراحی و به زائران اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین خواستار ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا برای طرح و بررسی در شورای عالی حج شد و افزود: معاونین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت طرح‌ها و برنامه‌های خود در خصوص تعامل و هم افزایی بیشتر بین سازمان حج و بعثه و مواردی از قبیل بازسازی و آموزش نیروی انسانی، نحوه رفع آسیب‌‌های شناسایی شده و نقاط ضعف،  آموزش زائران و غیره را در جلسه آینده شورای برنامه ریزی ارائه کنند.  

این جلسه با بیان پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه حج هوشمند ادامه یافت و مسئولان سازمان حج و بعثه لزوم ساماندهی نرم افزارهای مورد استفاده دربخش‌های مختلف این مجموعه را یادآور شدند و تاکید کردند: اقدامات در این خصوص باید متمرکز و بانک‌های اطلاعاتی تقویت شود و برای اصلاح فرآیندها و استفاده از نرم افزارهای مناسب با استفاده از افراد خبره و صاحب نظر نقشه راه تهیه شود.

درپایان این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از وضعیت قراردادها و تفاهم‌های صورت گرفته با طرف های سعودی در حوزه‌های مسکن، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل برای حج 99 گزارش داد و گفت: با توجه به اینکه عربستان مراسم حج را لغو کرد خسارت و زیانی متوجه سازمان حج نخواهد شد و البته مواردی را که با سیاست‌ها و برنامه‌های ما همخوانی دارد مجددا بررسی و در صورت لزوم برای حج آینده حفظ خواهیم کرد.  

اعزام به حج تمتع سال آینده با قیمت ارز امسال در صورت تأیید شورای عالی حجسازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری: "حج تمتع 99 لغو شد"تکلیف قطعی "حج تمتع" امسال روشن شد

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان حج و زیارت حج تمتع 99 بیشتر بخوانید... اعزام به حج تمتع سال آینده با قیمت ارز امسال در صورت تأیید شورای عالی حج سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری: "حج تمتع ۹۹ لغو شد" تکلیف قطعی "حج تمتع" امسال روشن شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حج تمتع 99 سازمان حج و زیارت حج تمتع 99 بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت سازمان حج و بعثه شورای عالی حج حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی کذب است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

برخی منابع مدعی شده بودند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پی اخبار و شایعاتی که از اصفهان به گوش می‌رسد جلسه اضطراری تشکیل داده است.

صبح امروزبرخی منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر دادند.

برخی منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران بودند، اما گزارش‌های بعدی این موضوع را تکذیب می‌کند.

برخی منابع آگاه به تسنیم گفتند که برخلاف شایعات و ادعا‌های رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده، اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه به تسنیم گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • امیر عبداللهیان عازم نیویورک شد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان