Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

نماینده دائم سوریه نزد سازمان ملل تاکید کرد که کشورهایی که خود را به قوانین بین المللی و حفظ صلح و امنیت بین المللی متعهد می‌دانند، باید به سیاسی‌سازی موضوع  انسانی در سوریه پایان دهند و ضمن حمایت از تلاش‌های سوریه در زمینه‌های توسعه و حقوق بشر، شروط سیاسی و دیکته‌هایی را که برخی کشورها برای مانع تراشی در مسیر آبادسازی و بازگشت آوارگان وضع می‌کنند، رد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل- « بشار الجعفری »  در یک جلسه شورای امنیت درباره اوضاع انسانی در سوریه گفت: «برخی کشورهای عضو شورای امنیت به خصومت با سوریه و اعمال سیاست‌های خصمانه علیه آن عادت کرده‌اند به گونه‌ای که کاملا در ایفای هر نقش مثبت و سازنده‌ای در قبال اوضاع در سوریه و منطقه ناتوان هستند، زیرا شورای امنیت تحت فشار برخی کشورها سکوت اختیار کرده و به سکویی برای پیمان ناتو علیه سوریه مبدل شده است».

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نماینده سوریه بر لزوم حمایت شورای امنیت از حل معضلات ریشه‌ای بحران در سوریه تاکید کرد و گفت: «کمک به بازگشت ثبات کامل به سوریه، بهبود اوضاع انسانی، پایان دادن به اشغالگری آمریکا و ترکیه و جنایات آنها در تخریب زیرساخت‌ها و ثروت‌های سوریه و به آتش زدن محصولات کشاورزی، مبارزه با تروریسم و رفع تحریم‌های یکجانبه از وظایف کنونی شورای امنیت است».

الجعفری تاکید کرد: «اگر برخی خیال می‌کنند که تجربه اشغالگری ترکیه برای بخش‌هایی از قبرس در سال 1974 در سوریه تکرار می‌شود، باید گفت سوریه هرگز اجازه وقوع این اتفاق را نمی‌دهد، حتی اگر همه ناتو در کنار اردوغان باشند».

الجعفری با بیان اینکه، ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه مانع هر گونه حسن نیت یا حمایت بشردوستانه از امنیت و رفاه سوری‌ها شده‌اند، گفت: «آنها با غذا، دارو و قوت کودکان و امنیت و ظرفیت‌های این کشور هم سر جنگ دارند و از اشغالگری آمریکا، ترکیه و اسرائیل در سوریه و جنایات مستقیم یا غیرمستقیم آنها توسط عمال تروریستشان حمایت می‌کنند».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: «برخی کشورهای غربی هم که درصدد تظاهر به داشتن حس انسان دوستی و اخلاق هستند، در این قضیه شکست خورده‌اند؛ زیرا در برابر درخواست بیست و پنجم آذر گذشته دبیر کل سازمان ملل برای کاستن از تحریم‌ها علیه سوریه ساکت نشستند و با تمدید و تشدید تحریم‌ها در آزمون اعتبار و انسان دوستی رد شدند».

در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع مسائل انسانی در سوریه، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد هم با ابراز نگرانی از رنج شهروندان سوری قویا خواستار برداشته‌شدن فوری تحریم‌های یکجانبه‌ علیه سوریه شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه بشار الجعفری سازمان ملل سوریه آمریکا بشار الجعفری بازگشت آوارگان سیاسی سازی شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان