Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین کریم‌الکعبی» به مناسب صدمین سالگرد انقلاب ۱۹۲۰ عراق بر ضرورت الهام گرفتن از این انقلاب در مقابله با هرگونه ظلم و نقض حاکمیت و استقلال این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق، امروز (سه‌شنبه - ۳۰ ژوئن) به مناسبت صدمین سالگرد پیروزی انقلاب ۱۹۲۰ در عراق معروف به «ثورة العشرین» طی سخنانی بر ضرورت الهام گرفتن از این انقلاب در مقابله با ظلم و یکپارچگی، اتخاذ موضع واحد ملی و ایستادگی مقابل کلیه تلاش‌ها برای نقض حاکمیت کشور و استقلال آن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: با تمام افتخار و غرور و سربلندی امروز، به مردم عزیز خود صدمین سالگرد انقلاب جاودانه ۱۹۲۰ را تبریک می‌گویم. خون‌های پاکی در این انقلاب ملی و مردمی و در راه عشق به وطن و دفاع از هویت ملی و حاکمیت و استقلال آن ریخته شد. در این انقلاب فرزندان یک کشور واحد با اراده‌ای سخت و یکپارچه توانستند استقلال ملی خود را به دست آورند و کشوری بسازند که به دست خود به رنج طولانی استعمار مستبد پایان دهد.

الکعبی با یادآوری رشادت‌های رهبران این انقلاب و مواضع قهرمانانه مراجع دینی و رهبران و سران آزاده و اصیل عشائر و سایر سمبل‌ها و الگو‌های فرهنگی و اجتماعی که از این انقلاب حمایت کردند، بر ضرورت الهام گرفتن از این روحیه انقلابی و قدرت اراده و صلابت آن‌ها برای مقابله با هرگونه ظلم و ستمی و نیز یکپارچگی و اتخاذ موضعی ملی علیه کلیه طرح‌های کشور‌های استکباری که به دنبال نابود کردن وحدت، عزت و غرور عراق هستند، تاکید کرد.

وی افزود: این انقلاب که امروز به نمادی برای کلیه جنبش‌های آزادی‌بخش در کشورمان از دیروز تا امروز و فردا تبدیل شده و نشانه حرکت به سوی استقلال و حاکمیت است، تنها یک سالگرد نیست که بخواهیم به یادآوری آن در یک روز بسنده کنیم. بلکه این تاریخ و ادامه مراحل کنونی و آتی به شمار می‌رود و ما را وا می‌دارد که تحت هر شرایطی زیر بار اهانت به حاکمیت خود نرویم.

معاون اول رئیس پارلمان عراق با جاودانه خواندن دستاورد این انقلاب گفت که فرزندان «ثوره العشرین» بیش از پیش به اصول خود پایبندند و هرگونه تلاش برای محو هویت ملی خود و حضور غیررسمی خارجی‌ها در اراضی خود یا نادیده گرفتن ذره‌ای از این خاک انبیاء و اولیاء الهی را رد می‌کنند.

مرحوم آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی، در سال ۱۹۲۰ میلادی فتوای مشهور خود را علیه استعمار انگلیس صادرکرد که در نهایت با رهبری این مرجع و پیروی عشایر عراقی و اتحاد مردم این کشور، استعمارگران انگلیسی از خاک این کشور خارج شدند.

الکعبی این سخنان را در حالی بیان می‌کند که این روزها، بغداد درگیر گفت‌وگوی راهبردی با واشنگتن است و پارلمان عراق بر ضرورت اجرای طرح مصوب خود مبنی بر اخراج کلیه نظامیان خارجی از خاک عراق تاکید دارد.

امروز «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز به همین مناسبت، بار دیگر به ضرورت اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه باید از انقلاب ۱۹۲۰ درس گرفت و در اخراج نیرو‌های خارجی از عراق شتاب کرد، گفت: «به کسانی که به دروغ بر هیمنه حکومت اشک می‌ریزند می‌گوییم که از چه هیمنه‌ای سخن می‌گویند؟ در حالی که نیرو‌های خارجی در کشور جولان می‌دهند و حریم هوایی به صورت کامل نقض می‌شود».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انقلاب 1920 عراق اخراج آمریکا از عراق پارلمان عراق انقلاب ۱۹۲۰ بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است