Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:54:18 GMT

کارخانه نوآوری در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۶۷۲۱

کارخانه نوآوری در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به راه‌اندازی کارخانه نوآوری در این استان گفت: علم و دانش پایه اصلی فناوری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گیلان با اشاره به 10 تیرماه روز صنعت و معدن اظهارداشت: این روز را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک گفته و از تلاش‌ها و کوشش‌های آنان قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان ابراز داشت: در شرایطی که کشورمان با تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه استکبار جهانی روبه‌رو است، راهبرد اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد برای مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر فشارها و هجمه‌های دشمنان است که دولت نیز برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و کاربردی را برای تحقق این شعار در استان گیلان در دستور کار قرار داد.

زارع مشکلات ناشی از کاهش جدی فروش نفت و افزایش تحریم‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جهش تولید قطعاً محدود به جهش کمی تولید نیست بلکه جهش کیفی محصول باید در اولویت باشد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور هم بوده و ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان نیز به آن توجه دارد.

توسعه زنجیره صنعت برق خورشیدی کشور با هدایتگری صندوق نوآوریمرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر در ایستگاه نوآوری شریف افتتاح شدرئیس صداوسیما مرکز نوآوری ساترا را افتتاح کرد

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان گیلان در حوزه فناوری و توجه جدی به شاخصه‌هایی همچون ظرفیت‌های داخلی، مردمی بودن، عدالت‌گرایی و درون‌گرایی افزود: باید از این ظرفیت‌ها در جهت حل مشکلات جامعه استفاده کنیم و برخی از این ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها قرار دارد زیرا علم و دانش پایه اصلی فناوری است.

استاندار گیلان تقویت رابطه علم، صنعت، فناوری، تولید و بازار را در سال‌های اخیر در استان گیلان مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ایده‌های خلاق و نوآور در گیلان همواره نیازمند توجه بیشتر است از سوی دیگر این استان در حاشیه دریای خزر و کشور‌های این حوزه قرار گرفته که خوشبختانه ارتباط خوبی بین دانشگاه گیلان و این کشورها به وجود آمده و تفاهم‌نامه‌‌هایی بین آنان منعقد شد.

زارع تشکیل مثلث فناوری، دانشگاه و صنعت را در رفع بسیاری از مسائل و نیازهای استان و کشور موثر دانست و عنوان داشت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان در بحران کرونا با تولید ملزومات بهداشتی و رعایت مراقبت‌های فردی و با تولید اقلام موردنیاز مراکز درمانی و تهیه دستگاه‌های تنفسی در عرصه مقابله با کرونا نقش‌آفرینی کردند که جای تقدیر دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به دیگر خدمات شرکت‌های دانش بنیان این استان در بحران کرونا خاطرنشان کرد: بسیاری از این شرکت‌ها با ابتکارات خود در این ایام توانستند بستری را در فضای مجازی برای خرید اینترنتی و غیرحضوری مردم فراهم کنند که در حفظ سلامتی شهروندان نیز موثر بود.

وی حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار حمایت از آنان باید تسهیلات لازم هم اختصاص داد و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده طوری‌که گیلان از این جهت در جایگاه دوم قرار دارد و در تولید اپلیکیشن و بازی هم ظرفیت خوبی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم توسعه فیزیکی و محیطی برای افزایش فعالیت‌های علمی در استان خاطرنشان کرد: کارخانه نوآوری گیلان با همین هدف در حال احداث است و می‌توانیم‌ در این حوزه برخی واحدهای راکد و نیمه راکد استان را به فعالیت‌های علمی اختصاص دهیم.

زارع به ضرورت رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت، رشد و توسعه اقتصادی و سوق دادن اقتصاد به سمت اقتصاد دانش تاکید کرد و افزود: امروز توجه به ظرفیت اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان به‌همراه اقتصاد دانش‌بنیان از اهمیت زیادی برخوردار است لذا از صندوق پژوهش و فناوری گیلان نیز انتظار داریم که حمایت از جوانان و نخبگان خلاق و تامین سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/612/ ز

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... کارخانه «نوآوری و خلاقیت فرهنگی» در گیلان راه‌اندازی می‌شود لایحه حمایت از زیست بوم نوآوری شهری در راه شورای شهر/ اختصاص فضای رایگان تبلیغاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند افتتاح شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان گیلان با اشاره استاندار گیلان استان گیلان ظرفیت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، شش محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

این شش محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6081972

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود