Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:58:20 GMT

اتمام پروژه ناتمام در همدان، اولویت طرح‌های شهری

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۶۷۶۲

اتمام پروژه ناتمام در همدان، اولویت طرح‌های شهری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اتمام پروژه ناتمام را اولویت طرح‌های شهری عنوان کرد و گفت: تکمیل پل سردار همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، بازار سینا، بوستان ولایت، پل غدیر، آرام‌سازی بلوار ارم بخشی از این پروژه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان عصر امروز در بیست و سومین صحن شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه دیدار مردمی اعضای شورا با شهروندان با اولویت مناطق توانمندسازی در قالب محله به محله و مسجد به مسجد، فرصتی برای دیدار چهره به چهره را فراهم کرده است اظهار کرد: طی دیدار مردمی در صورت عدم نقض قانون، رسیدگی به مطالبات و مشکلات شهروندان در حوزه مدیریت‌ شهری، ضمن هم‌اندیشی با ادارات و دستگاه‎های اجرایی مربوطه در فرآیند زمانی کوتاه‌تری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ملاقات مردمی رئیس و اعضای شورای شهر پنجم از شهریورماه ۹۶ تا خردادماه ۹۹ با برگزاری حدود یک‌هزار و ۷۷ مورد جلسه به صورت یک‌بار در هفته و حضور ۲۴ هزار و ۱۲۶ شهروند به‌ منظور تکریم ارباب‌رجوع، رفع مشکلات و کسب رضایتمندی شهروندان برگزار شده است افزود: مراجعه‌کنندگان شورا در فضایی صمیمی و مناسب، آگاه‌سازی و اقناع می‌شوند. 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه بسیاری از این افراد نیز با وجود عدم رسیدن به خواسته موردنظر خود، با اطلاع از فرآیند اداری و قوانین و رفتار مناسب و احترام‌آمیز با رضایت نسبی و قابل‌ قبول، این مجموعه را ترک می‌کنند تصریح کرد: البته ناگفته نماند در نشست‌های دیدار و ملاقات مردمی، نمی‌توانیم تمام مشکلات مطرح شده را کاملاً حل‌وفصل کنیم؛ زیرا برخی از مباحث، منع قانونی دارد.

وی با بیان اینکه با موافقت اعضای شورا، اعتبار لازم برای برگزاری چهلمین اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی شهر همدان در مهرماه سال ۹۸ تخصیص یافت تا در معرفی و تبیین ظرفیت‌های گردشگری همدان راهگشا باشد ادامه داد: راه‌اندازی دفتر نمانیدگی یونسکو و پیگیری ثبت جهانی یکی از آثار فاخر همدان از اولویت‌های برگزاری این همایش بین‌المللی بود.

گردان با اشاره به اینکه در این اجلاس جهانی گردشگری به پیشنهاد شورای شهر همدان، پنل تخصصی به شهرداران مراکز استان‌ها اختصاص یافت بیان کرد:  شصت‌ودومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شورا‌های اسلامی مراکز استان‌ها و شهرداران کلان‌شهرهای کشور در همدان در آذرماه سال ۹۷ برگزار شد.

وی اظهار کرد: این اجلاس ملی همراه با تشکیل کمیسیون‌های «عمران و شهرسازی»، «حمل‌ونقل و خدمات شهری»، «حقوقی و اقتصادی» و «فرهنگی و شهر هوشمند» با هدف بررسی مشکلات و موضوعات مهم حوزه مدیریت‌شهری از جمله مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار و از سوی دیگر معرفی شهر همدان، برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز به تصویب اعتبارات مورد نیاز به‌منظور کمک و همکاری مدیریت‌ شهری همدان و اعزام اکیپ یاری‌رسانی به مناطق سیل‌زده لرستان در نوروز ۹۸ و ارائه خدمات پاکسازی و لایروبی آثار گل‌ولای و بهسازی معابر و اماکن آسیب‌دیده اشاره کرد.

وی در ادامه به بازدید میدانی اعضای شورای شهر همدان از مناطق سیل‌زده لرستان از جمله شهرستان چگنی، پلدختر و خرم‌آباد با هدف بررسی نحوه امدادرسانی نیروهای اعزامی به‌ویژه مدیریت شهری در این مناطق اشاره کرد و گفت: نشست هم‌اندیشی با حضور اعضای شورای شهر همدان و اعضای شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد.

گردان با بیان اینکه نمایندگان مردم همدان در پارلمان‌شهری همواره نسبت به تقویت حوزه فناوری شهرداری برای  تحقق «شهر هوشمند» تأکید داشته‌اند که در این راستا، اتفاقات خوبی رقم خورده است افزود: تحول حوزه شهرداری الکترونیک در دوره مدیریت‌شهری جدید نسبت به سال‌های گذشته غیرقابل مقایسه است که انتظار می‌رود روند این امور با سرعت بیشتری پیش برود.

وی در ادامه به مصوبه طرح‌ «شهاب» با عنوان «شفافیت شورای شهر و شهرداری همدان؛ ابزار بهره‌‌وری»  که کمک می‌کند تا نظارت همگانی در شهر را شاهد باشیم اشاره کرد و ادامه داد: «شفافیت» یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت‌ شهری است؛ از این رو شورای شهر مبحث فن‌آوری اطلاعات و شهر هوشمند را در راستای شفاف‌سازی جزو اولویت‌های بودجه لحاظ کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری و جایگاه ویژه شورای شهر، شهرداری و سازمان‌های وابسته به عنوان نهادهای اثرگذار و مرتبط با بدنه جامعه، اعضای شورا در راستای تحقق عینی اهداف «افزایش سطح کیفی تولیدات استان»، «کاهش نرخ بیکاری»، «افزایش تولید ناخالص داخلی» و «رونق کسب‌وکارهای بومی استان همدان»، طرح «بهنام» را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه شورای شهر در حال ایجاد اکوسیستمی برای حوزه کسب‌وکار و فناوری است بیان کرد: با اجرای طرح «فکه» با عنوان «فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی شهر همدان» به‌ منظور توسعه و بهبود فضای کسب‌وکار و کارآفرینی در شهر و توانمندسازی شهروندان در حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی با اولویت اقشار آسیب‌پذیر، اقدام شده است.

گردان افزود: در این چارچوب علاوه بر بحث کالبدی شهر و تغییرات اساسی در حوزه اقتصادی، به ایجاد مدرسه کار و کارآفرینی، تقویت مشاغل خانگی و در مجموع رسیدن به «شهر دوستدار کسب‌وکار» پرداخته شده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه مقصد جدید گردشگری در منطقه غرب کشور بین شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه خبر داد و گفت: پیگیری و اهتمام ویژه در راستای اجرای طرح گردشگری اراضی ۲۴۳ هکتاری واقع در سد اکباتان و بسترسازی زیرساخت‌های گردشگری بوستان ۱۰۲ هکتاری ولایت صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه پیگیری جدی برای رفع موانع پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری پارک ملل،  پروژه چندمنظوره واقع در پیچ زندان، میدان میوه‎وتره‌بار جدید و هتل ندیمی صورت گرفته است بیان کرد: ارائه بسته‌های تشویقی تأثیرگذار در حوزه مشارکت سرمایه‌گذاران از جمله ابقای مصوبات حمایتی برای ساخت هتل، اماکن گردشگری، احیای بناهای تاریخی و جداره‌سازی معابر واجد ارزش و همچنین بسته تشویقی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های بیش از ۵۰ هزار مترمربع در دستور کار است.

 اتمام پروژه ناتمام اولویت طرح‌های شهری

وی با تأکید بر اجرای طرح‌های اولویت‌دار شهری به عنوان سیاست شورا از جمله تکمیل پل سردار همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، بازار سینا، بوستان ولایت، پل غدیر، آرام‌سازی بلوار ارم و... اشاره کرد و ادامه داد: به رویکرد انسان‌محور در اجرای پروژه‌های شهری؛ از جمله پیاده‌راه‌سازی میدان امام(ره)، اکباتان و آرام‌سازی بلوار ارم اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

گردان از بازگشایی معابر سطح شهر پس از گذشت چندین سال همچون سعیدیه شمالی و جنوبی، طالقانی و شهید فهمیده، خیابان ستاره و... خبر داد و افزود: پیگیری پروژه هدایت آب‌های سطحی، تأکید بر ساماندهی ورودی‌های شهر و پیگیری احداث بوستان‌های محله‎ای در سطح شهر از اولویت‌های برنامه‌های فنی و عمرانی دانست.

وی در ادامه به تأکید و پیگیری تشکیل منطقه ۵ شهرداری (شهرداری بافت مرکزی) با محوریت بافت قدیمی و واجد ارزش پرداخت و گفت: برای تعیین‌تکلیف تفکیکی اراضی ۳۶ هکتاری خضریان پیگیری و اهتمام ویژه صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه طرح ضوابط اجرایی بام سبز در همدان همراه با لحاظ سیاست‌های تشویقی برای انجام این مهم تدوین شده است اظهار کرد: طرح ایجاد رصدخانه شهری در همدان با بهره‌گیری از تجارب این طرح شهری در تهران ارائه شده است.

وی تصریح کرد: تعیین‌تکلیف سوله‌های انبار بنیاد مسکن در کوی رضوان و پیگیری بازگشایی معبر و تبدیل زمین به پارک و سوله ورزشی در این منطقه؛ انجام یکپارچه‌سازی سیستم نوسازی و شهرسازی شهرداری و عملیات درخواست شهروندان به صورت سیستمی بدون حضور در شهرداری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین پیگیری شده است.

گردان در بخش دیگری از سخنانش به تهیه پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های شهری اشاره کرد و گفت: بر اجرای طرح «شهر دوستدار کودک» و کسب عنوان «پایلوت شهر دوستدار کودک» اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری به منظور اشاعه فرهنگ شهرنشینی با بهره‌گیری از مباحث آموزش شهروندی در دستور کار است؛ پیگیری و تصویب نامگذاری معابر اصلی شهر به نام شخصیت‎های ملی کشور از جمله سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، سردار شهید حسین همدانی، سردار شهید میرزا محمدسلگی، شهید علی خوش‌لفظ و مدافعان سلامت را از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی دانست.

ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در شهر

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در حوزه ورزش شهروندی از جمله تأکید بر تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از ۳۲ زمین ورزشی شهرداری همراه با رعایت استانداردهای لازم اقدامات موثری انجام شده و بر ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه شوراهای اجتماعی محلات، گامی برای ایجاد تحول اساسی در مدیریت‌شهری محسوب می‌شود بیان کرد: این طرح اثربخش شهری می‌تواند موجب نگاه ریزبینانه‌تر مدیریت شهری به مشکلات محلات و برانگیختن حس مشارکت شهروندی؛ مدیریت بهتر شهر و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم همدان شود.

گردان افزود: اداره این شورا در دستانِ مردم و معتمدان هر محله است که ایفای این نقش اجتماعی توسط مردم، اتفاق مبارکی در مدیریت‌شهری محسوب می‌شود و امیدواریم پیگیری و رفع مشکلات و معضلات محلات را شتاب بخشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به اهمیت مباحث حقوقی طبق مصوبه شورا، کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری به دو کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی و کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری تفکیک شد یادآور شد: بررسی و حذف بندهای اجحاف‌آمیز نسبت به حقوق شهروندان در قراردادهای شهرداری در دستور کار بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه بررسی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری و پیگیری موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران شهرداری نیز در اولویت قرار داده شده است تصریح کرد: شکوائیه شهروندان، شهرداری و احقاق حق و حقوق شهرداری و مودیان آسیب‌شناسی و بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در قراردادهای بین شهرداری و شهروندان حذف جرایم تأخیر تأدیه انجام شده است گفت: ارائه مشاوره‌های حقوقی در چارچوب قوانین مدنی، شهرداری‌ها و شوراها به شهروندان و شهرداری به‌منظور جلوگیری از دعاوی حقوقی در محاکم قضایی با هدف تسهیل امور شهروندان صورت گرفته است.

گردان اظهار کرد: تاکنون نسبت به تقویت زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل عمومی و تصویب خریداری ۱۷ اتوبوس و افزودن هشت اتوبوس اقدام شده و  بهره‌برداری آزمایشی از تابلوی هوشمند و اپلیکیشن اطلاع‌رسانی از مسیرها و زمان دقیق ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه بررسی شده است.

وی از تدوین شیوه‌نامه نحوه عملکرد پلیس ساختمان خبر داد و گفت: تعیین‎ تکلیف و تدوین دستورالعمل در حوزه مناسبت‌سازی معابر و کیفیت معابر شهری و بررسی با ارائه راهکار و تعیین‌تکلیف قراردادها و دفترچه‌های پیمان حوزه‌های خدمات شهری و فضای سبز صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه سخنانش به سیاست‌گذاری در راستای توزیع عادلانه منابع در تمام مناطق شهری اشاره کرد و گفت: پیگیری جدی در حوزه تشکیل «خزانه‌داری کل» و «اداره کل املاک» شهرداری در برنامه بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی بودجه، تفریغ بودجه، تعرفه عوارض محلی، بهای خدمات و ارزیابی محاسباتی پیشنهادی شهرداری با توجه به نیاز مناطق برای توسعه شهر همراه با رعایت عدالت اجتماعی در ستور کار است ادامه داد: توجه ویژه به بازآفرینی محلات و توانمندسازی مناطق محروم شهر از جمله تصویب رایگان شدن عوارض پروانه ساختمانی در مناطق توانمندسازی شهر تا ۲/۵ طبقه به‌ منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رعایت ضوابط شهرسازی است.

گردان با اشاره به اینکه خدمات الکترونیکی شورا و بهره‌گیری از فناوری روز برای برگزاری جلسات و ارتباط با شهروندان گسترش یافته است بیان کرد: جلسات شورا به صورت ویدئوکنفرانس و حضوری با رعایت طرح فاصله اجتماعی به‌منظور تصویب مصوبات برای اقدامات عاجلانه در بحران پیش‌رو برگزار شده است.

وی در ادامه به  برآورد‌های موجود، شورا و شهرداری در زمان آغاز بحران ویروس کرونا، که حدود  ۴ میلیارد تومان تخفیف به شهروندان همدانی و آسیب‌دیدگان از بحران کرونا پرداخت شده اشاره کرد و افزود: در این زمینه حدود ۱۰ درصد از سه ماه حقوق اعضای شورا و پرسنل شهرداری بر مبنای رضایت آنها هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد:  ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری برای تولید روزانه ۱۲۰۰ عدد ماسک، ۱۲ دست لباس بیمارستانی و مجموعه ورزشی استخر شهدا به‌منظور تولید آب ژاول (هیپوکلریت سدیم/ وایتکس) برای ضدعفونی معابر، تجهیزات و تأسیسات شهری در اختیار بوده است.

بدون موافقت شورا نسبت به الحاق روستاها به شهر اقدام کردند

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته، زمزمه الحاق روستاها به شهر همدان در فضای مدیریتی مطرح شد و از آنجا که این موضوع تبعات، پیامدها و نقاط قوت و ضعف بسیاری را برای شهر به دنبال خواهد داشت، شورای شهر با اخذ نظر از موارد مشابه در شهرهای دیگر از جمله مجموعه «کَن» تهران و ضمن بازدید از وضعیت موجود و بررسی معایب و مزایای آن درخواست کرد تا موضوع الحاق روستاها به شهر مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

گردان ادامه داد: بر این نظر بودیم که تمام ابعاد این موضوع از جمله تأثیرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی این اقدام برای شهر، شهروندان و روستاییان مورد بررسی قرار گیرد و به استناد این مطالعه، چنانچه مزایای الحاق از معایب آن بیشتر باشد، شورای شهر با الحاق سه روستا موافق و در غیر این صورت، مخالف است.

وی با بیان اینکه متأسفانه به‌رغم چندین مرتبه درخواست مطالعات مدیران استان، توجهی به این خواسته شورا نشد و بدون اخذ موافقت شوراهای روستا و شهر، نسبت به الحاق روستاها به شهر اقدام کردند افزود: در این زمینه با مشکلات متعددی در حوزه مراجعه روستاییان به شهر به‌منظور صدور مجوزها و... مواجه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه علیرغم تأکید قانونی مبنی بر تعیین‌تکلیف ضوابط مورد نظر جهت این روستاها، تاکنون تصمیمی برای ضوابط خاص احداث بنا در این مناطق به شهرداری ارائه نشده است خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این مهم هر چه سریع‌تر در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گیرد.

وی در ادامه به وجود بناها و برخی بافت‎های واجد ارزش در شهر، به‌منظور احیا و باززنده‌سازی این بافت‌های ارزشی از سوی سازمان میراث فرهنگی همدان اشاره کرد و گفت: اخیرا تغییری در ضوابط شهرسازی شهر ایجاد شده که به موجب این تغییر، شهروندان بسیاری به‌منظور درخواست پیگیری و رفع این مشکل، به شورا مراجعه می‌کنند.

گردان تصریح کرد: البته طی چندین جلسه تخصصی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و شهرداری همراه با دعوت از میراث فرهنگی و شرکت مشاور، این مهم مورد بررسی قرار گرفت و در انتظار ارسال طرح مشاور و ارائه مطلوب طرح به شورا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران لقب گرفته و انتظار می‌رود ضوابط شهرسازی آن در راستای حفظ و تقویت هویت‌های شهری تنظیم و به این بافت‌ها توجه ویژه‌ای صورت پذیرد ادامه داد: صرفاً در نظر گرفتن سیاست‌های جداگانه برای این بافت‌ها بدون در نظر گرفتن سایر بافت‌های شهر، ممکن است موجب از بین رفتن بافت‌ها، خالی از سکنه شدن و به مرور تخریب بافت‌های واجد ارزش شود.

قوانین سختگیرانه برای مجوز باغ‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همدان از قدیم‌الایام به عنوان «باغ‌شهر» معروف بوده و در حال حاضر نیز شهروندان علاقه وافری به ایجاد باغ‌ها و احیای آن دارند افزود: یکسری قوانین و دستورالعمل در خصوص ارائه مجوز برای باغ‌ها وجود دارد که با شرایط باغ‌های شهر سنخیت ندارد.

وی گفت: این موضوع موجب بروز مشکلات متعدد برای شهرداری و شهروندان و ایجاد مغایرت با سوابق قبلی در شهرداری و مجوزهای صادره از سوی اداره جهاد کشاورزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع این مشکل، جلساتی با حضور متولیان امر از جمله جهاد کشاورزی، راه‌وشهرسازی، مسکن، شهرداری و استانداری تشکیل و پیشنهاد شد که دستورالعملی در استانداری تدوین شود تا این مهم، ملاک عمل تمام ادارات در حوزه باغ‌ها قرار گیرد که با پیگیری‌های انجام شده، بخشی از این دستورالعمل، تدوین و نیازمند تکمیل و ابلاغ است.

طرح‌های جامع و تفصیلی موثر در آینده شهر 

گردان ادامه داد: طرح‌های جامع و تفصیلی به عنوان طرح‌های فرادستی در بعد کالبدی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرها محسوب می‌شوند و جزو طرح‎‌های بلندمدت ۱۰ تا ۳۰ ساله هستند که برای آینده شهرها بسیار موثر هستند.

وی با بیان اینکه در خصوص طرح جامع شهر در انتهای سال ۹۵ با مشاور قرارداد عقد شده، نظارت و پیگیری انجام این طرح برای مدیریت‌شهری و شهروندان بسیار ضروری و اثرگذار است بیان کرد:  از این‌رو کمیسیون شهرسازی و معماری با نظر شورا به صورت ویژه وارد پیگیری این موضوع شد و در زمان ارائه مطالعات وضع موجود، با ارسال این مطالعات به کارشناسان دستگاه‌های متولی، از آنها کسب نظر کرده و ایرادات و اشکالات را به کارفرما طرح  یعنی اداره راه و شهرسازی منعکس کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه مشاور طرح در زمان ارائه سیاست‌ها و راهبردها، مطالبی را برای شهر همدان تنظیم کرده‌اند گفت:  اما در حال حاضر که باید پیشنهادات کاربردی برای رسیدن به سیاست‌ها را در نقشه‌ها اعمال کند، متأسفانه پیشنهادات ارائه شده منطبق با سیاست‌های خواسته شده، نیست.

وی در ادامه سخنانش افزود: انتظار می‌رود مجموعه اقدامات صورت گرفته در کوهستان الوند، بررسی و طرح‌ها و ساخت‌وسازهای آتی محدود شود، از سوی دیگر باید میزان دست‌کاری‌ها و تحمیل ظرفیت‌های بیش از اندازه به طبیعت الوند مورد بررسی قرار گیرد، زیرا معتقدیم برای هر اقدامی باید مطالعات لازم صورت گیرد.

گردان با اشاره به اینکه بر اساس شرایط منطقه، باید کمترین میزان مداخله صورت گیرد در حالی که متأسفانه این میزان مداخله در این منطقه، قابل توجه بوده و موجب از بین رفتن طبیعت شده است اظهار کرد: آسیب‌های وارده به الوند، قابل جبران نبوده و در مجموع هر نوع مداخله در طبیعت به راحتی و حتی با رها کردن آن، به شرایط اولیه خود بازنمی‌گردد و ‌با این میزان مداخله در طبیعت، بخش زیادی از آن از بین رفته است.

وی با تأکید بر اینکه بحث امروز ما یک ‌جاده نیست، بلکه اتفاقاتی است که در کوهستان الوند در حال وقوع است و اگر امروز اقدام مناسبی در این زمینه انجام ندهیم، چند سال آینده قادر به پاسخگویی نخواهیم بود بیان کرد: از این‌رو پس از این باید تغییرات همراه با نگاه علمی و کارشناسی شده، رخ دهد و مردم باید به طور شفاف آگاه باشند که برای دریافت پاسخ خواسته‌هایشان در حوزه کوهستان الوند؛ به کدام دستگاه مراجعه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: عدم تحویل سایت‌های مسکن مهر شهر همدان همچون امام‌گل، گلستان، پشت‌ امید اکباتان از سوی راه‌وشهرسازی به شهرداری که در این بین مشکلات فنی بین راه‌وشهرسازی و شهرداری وجود دارد که هنوز بسیاری از موارد تعیین‌تکلیف نشده است.

وی با تأکید بر اینکه وعده استاندار وقت مبنی بر تزریق اعتبار برای تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی محقق نشده است تصریح کرد: تأخیر در اجرای پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه امام(ره) به دلیل عدم تزریق اعتبار از سوی راه‌وشهرسازی بوده است.

گردان با اشاره به تأکیدات شورای شهر مبنی بر اجرای پروژه بوستان آمادای در محدوده تپه پیسا که این مهم در حال طراحی است، انتظار می‌رود مشکلات توافق‌نامه بین میراث فرهنگی و شهرداری برطرف شود گفت: در حوزه پارک‌های حاشیه‌ای یا الیت خواستار ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله راهنمایی‌ورانندگی و مرکز کنترل ترافیک در راستای راه‌اندازی مجدد و تقویت آن‌ها هستیم.

وی  با بیان اینکه شورای شهر تمام همت خود را برای توسعه شهر به‌کار خواهد گرفت تا مسائل و مشکلات شهر، مدیریت‌شهری و موکلان خود را در پارلمان شهری دنبال کند خاطرنشان کرد: اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم، حامی حقوق شهروندان در شهرداری و سازمان‌های متبوع و شهری هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه جداسازی فاضلاب از اغلب رودخانه‌ها انجام پذیرفته و با مجوز تبصره ۳، بیشتر مشکلات فاضلاب مناطق توانمندسازی حل شده است افزود: در نهایت قصد داریم در فرصت باقیمانده شورای پنجم، تمام هم و غم خود را برای به اتمام برنامه‌های اساسی این دوره، به‌کار گیریم.

انتهای پیام/89040/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان مدیریت شهری گردشگری رئیس شورای اسلامی شهر همدان شورای شهر پنجم شهر الکترونیک تخریب الوند پارلمان شهری الحاق روستاها به شهر کار و کارآفرینی اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت انتظار می رود راه وشهرسازی طرح های شهری بهره گیری شهر همدان دستور کار تعیین تکلیف اهتمام ویژه مدیریت شهری اعضای شورا کسب وکار واجد ارزش اجرای طرح قرار گیرد برگزار شد برای شهر سیاست ها بافت ها باغ ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، طرح تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب، به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا واگذار گردید و این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

به گفته او: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رییس شورای شهر: رفع معارضین بزرگراه یادگار امام در حال اتمام است | افتتاح ۲۵ تقاطع در سال جدید
  • رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز