Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نسخه دوم از انیمیشن محبوب پیتر خرگوشه براساس نوشته «پارتیک بولریگ» و به کارگردانی «ویل گولاک» اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از بیست و یک ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی و همزمان با کریسمس آغاز خواهد کرد. تاریخ انتشار: 22:00 - 10 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۱۷۹

خبرگزاری میزان - نسخه دوم از انیمیشن محبوب پیتر خرگوشه براساس نوشته «پارتیک بولریگ» و به کارگردانی «ویل گولاک» اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از بیست و یک ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی و همزمان با کریسمس آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا قرار بود تا این انیمیشن فروردین ماه امسال اکران شود اما با توجه به شیوع کرونا نزدیک به یکسال به تعویق افتاد و حال طرفداران این انیمیشن سینمایی باید تا بهمن ماه سال جاری صبر کنند. 

بیشتر بخوانید:  برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

نخستین نسخه از انیمیشن سینمایی «پیتر خرگوش» به کارگردانی «ویل گولاک» اکران بین‌المللی خود را از ۹ فوریه ۲۰۱۸ در سینما‌های امریکای شمالی آغاز کرد و نزدیک به چهارصد میلیون دلار فروش جهانی داشت. 

این فیلم ترکیبی از بازیگران واقعی در کنار موجودات انیمیشنی است که تاکنون بار‌ها امتحان شده و در اکثر مواقع با استقبال تماشاچیان روبرو شده است. ویل گلوک علاوه بر کارگردانی این اثر نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده داشته و کمپانی فاکس ساخت پروژه را انجام داده است.

مارگارت رابی، الیزابت دبیکی و دیسی ریدلی صداپیشه خرگوش‌ها را بر عهده داشته و بازیگرانی همچون دامنال گلسون، رز بایرن، جیمز کوردون و تام گراویس در پیتر خرگوش به ایفای نقش پرداخته اند.

پیتر خرگوشه بر اساس افسانه‌ای قدیمی داستان خرگوشی را روایت می‌کند که برای ورود به یک باغچه سبزیجات تلاش می‌کند.

مارگارت رابی بایگر مطرح سینمای هالیوود این روز‌ها با انیمیشن پیتر خرگوشه به سینما بازگشته و حالا در اولین هفته از اکران خود با فروشی معادل ۲۵ میلیون دلار در جایگاه دوم باکس آفیس هالیوود ایستاده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار هالیوود سینمای هالیوود پیتر خرگوشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟

زی‌سان: اخیرا ای‌بی‌سی نیوز با استناد به یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسرائیل در طول برگزاری عید پسح به ایران واکنش نشان نخواهد داد با این حال این امر ممکن است تغییر کند.

به گزارش «زی‌سان»، «پسح» از شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز و روز ۱۱ اردیبهشت با جشن دیگری که پایان این عید هشت روزه است، خاتمه می‌یابد.

عید پسح که به آن פסח (pésach) هم گفته می‌شود، یکی از مهم‌ترین اعیاد یهودیان است. این عید هفت یا هشت روز به طول می‌انجامد و یادآور رهایی قوم بنی‌اسرائیل از بردگی در مصر باستان به رهبری حضرت موسی است.

تاریخچه عید پسح

عید پسح به رخدادی در تاریخ یهودیان به نام «خروج از مصر» اشاره دارد. طبق روایت تورات، قوم بنی‌اسرائیل سال‌ها در مصر در اسارت و بردگی فرعون بودند. خداوند حضرت موسی را برگزید تا آنها را از این اسارت نجات دهد.

موسی با معجزات الهی، فرعون را مجبور کرد که بنی‌اسرائیل را آزاد کند. اما فرعون پس از مدتی پشیمان شد و به دنبال آنها روان شد. در آستانه رسیدن به دریای سرخ، خداوند به موسی دستور داد که عصای خود را به دریا بزند. دریا شکافته شد و بنی‌اسرائیل از میان آن عبور کردند، اما فرعون و سپاهش در دریا غرق شدند.

آداب و رسوم عید پسح

عید پسح با آداب و رسوم خاص خود همراه است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سدر: در اولین شب عید پسح، مراسمی به نام «سدر» برگزار می‌شود. در این مراسم، خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و داستان خروج از مصر را می‌خوانند، سرود‌های مخصوص عید پسح را می‌خوانند و غذا‌های سنتی عید پسح را میل می‌کنند. از جمله غذا‌های سنتی این عید می‌توان به ماتزوت (نان فطیر)، خرمر، سبزیجات تلخ و شراب اشاره کرد.

ماتزوت: نان فطیر یا ماتزوت یکی از مهم‌ترین نماد‌های عید پسح است. این نان یادآور عجله بنی‌اسرائیل در فرار از مصر است که فرصت کافی برای پخت نان با خمیر ورآمده را نداشتند.

حظر خوردن خمیر ترش: در طول عید پسح، خوردن هرگونه خمیر ترش ممنوع است. این رسم نیز به یاد دوران بردگی در مصر است که بنی‌اسرائیل فرصت کافی برای پخت نان با خمیر ورآمده را نداشتند.

اهمیت عید پسح

عید پسح برای یهودیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این عید不仅 یادآور رهایی از بردگی و اسارت است، بلکه نمادی از امید، آزادی و رستگاری نیز به شمار می‌رود.

عید پسح در سال ۲۰۲۴

عید پسح در سال ۲۰۲۴ از غروب خورشید روز ۱۵ آوریل (۲۵ فروردین) آغاز شد و تا غروب خورشید روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) ادامه داشت.

نکات تکمیلی درباره عید پسح

عید پسح با عید پاک مسیحیان همزمان است. با این حال، تاریخ و آداب و رسوم این دو عید با یکدیگر متفاوت است.

در برخی از کشورها، عید پسح یک روز تعطیل رسمی است.

عید پسح برای یهودیان سراسر جهان از جمله ایران، اسرائیل و آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.

tags # اسرائیل ، ایران ، اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی
  • «آخرین تولد» هم به اکران آنلاین رسید
  • «آخرین تولد» برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟